Ønskebarn forum  
Gammel 01-08-2011, 21:19   #1
Luba
Nykommer

Medlem siden: Jul 2011
Standard Unexplicable!

Hei alle,

vi er "så heldige" å være i kategorien uforklarlige. Ser at det er en del eldre tråder her om dette, men kanskje det er nye uforklarlige på forum nå som ønsker å dele erfaringer?

Vi har hatt to avbrutte IVF forsøk og skal prøve en siste gang nå i høst. Har veldig få egg og ingen har blitt befruktet. Prøvere i 4 år, og null resultat. Ikke antydning en gang, selv om man jo gjerne innbiller seg ting... Frustrerende!!!

Det er kanskje ikke rettferdig å si, men jeg tenker ofte at det ville vært lettere å takle dette her hvis bare vi visste hvorfor vi ikke får det til. Nå har vi stadig følelsen av at vi kanskje gjør noe feil (spiser vi noe feil? har jeg ikke tatt alle medisinene slik man skal (joda, har det), er det kanskje mobilstråling? eller er senga vendt feil vei på soverommet??). Ja, man blir tullete.

Vurderer akupunktur før siste forsøk - er det noen som har erfaringer med det og kan anbefale en god akupunktør i Oslo?

Takk for alle svar!

Luba er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-08-2011, 21:27   #2
merita
Flyttet inn

merita sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Standard

Klinikk fjeld, på majorstuen, Vibeke Fjeld, brukte jeg nå siste forsøk og ble gravid, så jeg vet ikke.....men så har jeg brukt masse naturmedesin ii tillegg også. + tran + vitamner( ekstra dose med d- vitaminer, da det var i januar) + c- vitamin hver dag i ca 1/2 l vann
Hva som gjorde susen kan jeg ikke svare på, ønsker deg lykke til videre på din vei
4 fryseegg -som venter....
Gravid "på gamlemåten", helt uforventet, termin : 4. feb. 2013

merita er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-08-2011, 07:32   #3
Betsy81
Stamgjest

Betsy81 sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Rogaland
Standard

Vet ikke helt om vi passer i samme kategorien, men jeg skriver noen ord her likevel. Noe uforklarlig er det også vi sliter med, dvs meg
Det begynte med at jeg sluttet på p-piller etter å ha gått på de i ca 10 år, og vi skulle begynne å prøve å bli gravid. Jeg fikk aldri menstruasjonen tilbake igjen, og etter masse undersøkelser og blodprøver fant de ut at jeg verken har eggløsning eller menstruasjon lenger.. Jeg har bare masse umodne egg som det ikke skjer stort med. Legen jeg var hos på fertilitetsklinikken i Haugesund sa han bare hadde vært borti ett lignende tilfelle tidligere - ei som hadde mistet eggløsning etter å ha blitt nedkjølt pga et båtforlis...(?), og hadde ikke annen forklaring enn at det kanskje var hypofysesvikt, dvs eggstokkene var litt "strømløse", som han sa. Signaler ble nok ikke sendt fra hypofysen ned til eggstokkene... ble ikke veldig mye klokere av det altså
Men vi fikk starte i gang med forsøk, og på tredje forsøk satt det!

1.IVF des 09 - SA uke 5
2.IVF feb 10 - negativ
1.frys apr 10 - Jan 2011
2.frys nov 11 - SA uke 6+3
3.IVF sept 12 - Jun 2013
Betsy81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-08-2011, 07:38   #4
Luba
Nykommer

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av merita Vis innlegg
Klinikk fjeld, på majorstuen, Vibeke Fjeld, brukte jeg nå siste forsøk og ble gravid, så jeg vet ikke.....men så har jeg brukt masse naturmedesin ii tillegg også. + tran + vitamner( ekstra dose med d- vitaminer, da det var i januar) + c- vitamin hver dag i ca 1/2 l vann
Hva som gjorde susen kan jeg ikke svare på, ønsker deg lykke til videre på din vei

Takk for tips! Tror det er verdt å prøve, både vitaminer og aku. Fjeld ser jo ut som de har god erfaring med dette og...
Gammel 03-08-2011, 07:42   #5
Luba
Nykommer

Standard

- ei som hadde mistet eggløsning etter å ha blitt nedkjølt pga et båtforlis...(?)

Hehe, man skal høre mye! Så stas at det har funka for dere da! Det er hyggelig med "lykkelige" signaturer også her på forum
Gammel 03-08-2011, 16:33   #6
merita
Flyttet inn

merita sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Standard

Uansett, så håper jeg at dere lykkes
Det er virkelig verdt alt strevet når man først er i mål
4 fryseegg -som venter....
Gravid "på gamlemåten", helt uforventet, termin : 4. feb. 2013