Ønskebarn forum  
Gammel 20-02-2009, 20:39   #11
Kimja
Husvarm

Kimja sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av DollyD Vis innlegg
AID i Danmark koster 2400DK. Dvs ca 2900 norske. Reise og et eventuelt opphold må en koste selv. Med andre ord så må man betale ekstra om man ønsker en anonym donor.
Eg bryr meg ikke om anonym donor eller ikke.

Bare ELSKER København..........
to fluer i ett smekk ;) Kan man gjøre alt det "forhånds arb" her hjemme
før en reiser til DK for inserminasjonen?

Eller må man ørten ganger ned der pr forsøk???????
Kimja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-02-2009, 19:11   #12
surro
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hordaland
Standard

3-4 mnd? off det virker lenge... me var liksom so klar for at da sku skje ganske snart me:( kossen tenker dåke på at donor ikkje er anonym i norge? kossen forklare ein te ungen sin at den har ein anna far enn den den e vokst opp med?
surro er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-02-2009, 19:13   #13
surro
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kimja Vis innlegg
Eg bryr meg ikke om anonym donor eller ikke.

Bare ELSKER København..........
to fluer i ett smekk ;) Kan man gjøre alt det "forhånds arb" her hjemme
før en reiser til DK for inserminasjonen?

Eller må man ørten ganger ned der pr forsøk???????
Ja da kan du sei, e du i danmark gjennom heile prossesen el att å fram heila tio?
Gammel 21-02-2009, 19:21   #14
gina
Stadig innom

gina sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av surro Vis innlegg
3-4 mnd? off det virker lenge... me var liksom so klar for at da sku skje ganske snart me:( kossen tenker dåke på at donor ikkje er anonym i norge? kossen forklare ein te ungen sin at den har ein anna far enn den den e vokst opp med?
Jeg er uenig med deg når du skriver at barnet har en annen far enn den det er vokst opp med. Faren er jo den som er der i livet hans, den Biologiske faren er noe helt annet, vi har tenkt at det går jo ann å si at vi ønsket så veldig gjerne å få deg, men at vi måtte ha litt hjelp av en annen mann og det var det som måtte til for at vi skulle få deg. Eller noe sånt. VI har nå iallefall vennet oss til tanken om ikke anonym donor (dvs donor er jo anonym for oss, men barnet kan få vite identiteten når det blir 18 år, og det synes jeg er greit for da er jo barnet voksen, og bør få bestemme det selv). Dette ble litt rotete framstilt. Bare noen av mine tanker om temaet.
Gammel 21-02-2009, 21:52   #15
KiK
Stadig innom

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av surro Vis innlegg
Ja da kan du sei, e du i danmark gjennom heile prossesen el att å fram heila tio?
Hei hei..er i samme situsjon som dere..vi tar UL her før vi drar tilDanmark..altsåsamarbeid med Aleris og Odense..er påUL rundt dag 9-10 for å se på eggpose(folikkelmodning) og slimhinne....deretter vurderer legen i samarbeid med Odense når jeg skal sette eggløsningsprøyte..og når jeg kan dra... vi synes dette funker veldig fint siden vi bor i Oslo..det som er dumt er at alt er jo syklusvahengig..og derfor vanskelig og planlegge eksakt når vi kan reise..derfor blir ofte flybill veldig dyre..(siden de ofte kan ikke kanbestilles før 2 dager før)..sist dro jeg alene opp-ned samme dag..funket ok... har vært igjennom 3 AID nå uten og lykkes..men har ikke gitt opp ennå... her er det bare og være tålmodig
3.IVFD Søskenforsøk des 2012, negativt
4.IVFD Jan/Feb 2013, negativt
5.Vi prøver igjen i mai/juni 2013
KiK er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-02-2009, 22:01   #16
surro
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av gina Vis innlegg
Jeg er uenig med deg når du skriver at barnet har en annen far enn den det er vokst opp med. Faren er jo den som er der i livet hans, den Biologiske faren er noe helt annet, vi har tenkt at det går jo ann å si at vi ønsket så veldig gjerne å få deg, men at vi måtte ha litt hjelp av en annen mann og det var det som måtte til for at vi skulle få deg. Eller noe sånt. VI har nå iallefall vennet oss til tanken om ikke anonym donor (dvs donor er jo anonym for oss, men barnet kan få vite identiteten når det blir 18 år, og det synes jeg er greit for da er jo barnet voksen, og bør få bestemme det selv). Dette ble litt rotete framstilt. Bare noen av mine tanker om temaet.
ja selfølgeli det va det eg meinte! valgte bare orda mine feil. Okei, jo kan jo sei det ja.
Gammel 23-02-2009, 22:05   #17
surro
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av KiK Vis innlegg
Hei hei..er i samme situsjon som dere..vi tar UL her før vi drar tilDanmark..altsåsamarbeid med Aleris og Odense..er påUL rundt dag 9-10 for å se på eggpose(folikkelmodning) og slimhinne....deretter vurderer legen i samarbeid med Odense når jeg skal sette eggløsningsprøyte..og når jeg kan dra... vi synes dette funker veldig fint siden vi bor i Oslo..det som er dumt er at alt er jo syklusvahengig..og derfor vanskelig og planlegge eksakt når vi kan reise..derfor blir ofte flybill veldig dyre..(siden de ofte kan ikke kanbestilles før 2 dager før)..sist dro jeg alene opp-ned samme dag..funket ok... har vært igjennom 3 AID nå uten og lykkes..men har ikke gitt opp ennå... her er det bare og være tålmodig
Åja okei.. ja da e ingen kjekk situasjon å være i.. okei ja da e nett da då, blir vell sikker masse dyre biletter ja:s Men masse lykke til!! håpe det går denne gang
Gammel 25-02-2009, 19:39   #18
Celine
Fersk på forum

Medlem siden: Aug 2008
Standard

Hei hei!

Har aldri skrevet noe her før jeg, men kjenner at nå MÅ jeg bare! Føler meg litt alene om min situasjon (selv om jeg vet at jeg ikke er det), men så kom jeg tilfeldigvis over det Gina har skrevet og det var nesten som å lese "historien" vår!!

Nå er det 9 dager siden jeg fikk to tinte egg tilbake og vi venter i spenning!! Håper & håper! Følger spent med dere framover!

4 AID neg.
1.IVF avbrutt,omgjort til AID neg.
2. IVF donor des.08 neg
1.frys feb.09 gravid & så ubeskrivelig glad!

Sist endret av Celine : 08-03-2009 kl 17:07
Celine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-03-2009, 13:28   #19
Maja11
Fersk på forum

Maja11 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Standard Aldersgrense donorsæd?

hei er det aldersgrense for befruktning med donoræd? Min man har svært få sædceller.
Hilsen, Maja11
Maja11 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-03-2009, 13:41   #20
gina
Stadig innom

gina sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Celine Vis innlegg
Hei hei!

Har aldri skrevet noe her før jeg, men kjenner at nå MÅ jeg bare! Føler meg litt alene om min situasjon (selv om jeg vet at jeg ikke er det), men så kom jeg tilfeldigvis over det Gina har skrevet og det var nesten som å lese "historien" vår!!

Nå er det 9 dager siden jeg fikk to tinte egg tilbake og vi venter i spenning!! Håper & håper! Følger spent med dere framover!

4 AID neg.
1.IVF avbrutt,omgjort til AID neg.
2. IVF donor des.08 neg
1.frys feb.09 gravid & så ubeskrivelig glad!
Hei Celine, så ikke innlegget ditt før nå jeg, ja vi har jammen vært gjennom nesten samme forsøksrekka! Og så utrolig bra at du er gravid nå! Gratulerer! Jeg håper det betyr at jeg også lykkes denne gangen. Er i gang med andre IVF, håper jeg slipper å vente på et evt fryseforsøk da..
Men utrolig bra å se at du er gravid. Da er det liksom håp for oss andre også da!

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder