Ønskebarn forum  
Gammel 25-01-2009, 20:32   #11
Firkløver
Stadig innom

Firkløver sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Standard

Hei dere som er donorforeldre!

Har dere hørt om noen som har et biologisk felles barn, og ett født etter donor-inseminasjon? Jeg har søkt på internett i ganske mange timer de siste månedene, uten å finne noen. Finner endel som har biologisk felles barn + et med ED, men føler at det ikke blir det samme. Skulle gjerne ha lest om noen som var i samme situasjon som oss selv, for avgjørelsen er ikke enkel. Håper på tips.

Klem Firkløver
Full klaff på 2. icsi-D: kom i 2011
Firkløver er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-05-2009, 12:53   #12
Gualsa
Nykommer

Gualsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Standard

Nina@ godt å se at du har vært her inne.

Jeg har prøvd å snakke med eldste mann om hvordan hun ble til. Hun er snart 4. Men hun heller viser ikke noe særlig interresse. Det som var viktig for henne var at det var likt i med de andre barna i familien. Så da har jeg utsatt det til senere når hun viser interesse. Det viktige for meg er å vite at jeg ikke har løyet for henne og at hun ikke kan anklage meg for løyn når hun blir stor. Foreløpig tror jeg ikke det spiller noen rolle for de hvordan de ble til. Ellers så kan jeg anbefale tre barn;). De er alle glad i hverandre, men kan krangel/slå/bite hverandre...

Gualsa
Gualsa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 11:14   #13
mumitrollet
Stamgjest

mumitrollet sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Oslo
Standard

Hei jenter,

Jeg har en sønn på snart tre og lille blomst i magen som er ventet i desember. Begge er unfanget ved hjelp av samme donor.
Jeg har fortalt sønnen min jevnlig hvordan han ble til. Nå er det en stund siden sist, men det jeg ofte har begynt med er å fortelle hvordan et barn blir til et mamma egg og en pappa celle, men hos oss måtte vi få hjelp av en snill mann fordi pappa sine celler ikke virker så da fikk vi en celle fra mannen og vips ble han. Mens vanligvis så er det kun en mamma og en pappa.
Noen ganger er han interessert andre ganger er han totalt likegyldig. Men for meg er det viktig å fortelle det uansett, det er en måte for meg å bli fortrolig og komfortabel med hva og hvordan jeg sier det.

MagiC hAppEns

mumitrollet er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-05-2009, 12:17   #14
Konemor
Velkjent

Konemor sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Firkløver Vis innlegg
Hei dere som er donorforeldre!

Har dere hørt om noen som har et biologisk felles barn, og ett født etter donor-inseminasjon? Jeg har søkt på internett i ganske mange timer de siste månedene, uten å finne noen. Finner endel som har biologisk felles barn + et med ED, men føler at det ikke blir det samme. Skulle gjerne ha lest om noen som var i samme situasjon som oss selv, for avgjørelsen er ikke enkel. Håper på tips.

Klem Firkløver
Firkløver; Strilejenta har ED-tvillinger og minstemann som er biologisk og kom etter naturmetoden. Hun har dagbok og du kan sikkert lese litt i den.

Lykke til.

15 år og 8 forsøk
Tvillingjenter født januar 07
Hjemmelaget gutt født oktober 09
Konemor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 18:43   #15
strilejenta
Avhengig

strilejenta sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Standard

Det er no ikkje sikkert at nokon synes den dagboka mi er så interessant. Men eg er himmelsk takksam for ED-tvillingane og akkurat like takksam for naturbarnet me har fått.

Ingen tilknytningsvanskar. Har ei søster som panisk leitar etter om det er likskap med familien min. Men elles går kommentarane på at det er mest faren her... "Ja, seier eg då. Ser i grunnen ikkje noko av meg i dei" Og så er den samtalen ferdig.

Me har ikkje begynt å fortelja det til ungane, så difor har me ikkje sagt det til så mange andre heller.

Strila
strilejenta er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-05-2009, 10:47   #16
Gualsa
Nykommer

Gualsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Standard

Flott det du skrev Mumitrollet. Jeg tror barna reagerer mer på tonefall og hvordan vi reagerer enn på hva vi sier. Så selv om barna våre ikke er så interresert så er det kanskje godt for oss å fortelle det slik at vi er rolige når vi forteller det. Jeg skal ta initiativ til å fortelle det til alle barna. Jeg har ikke begynt å fortelle til de som er 2 år ennå.

Gualsa
Gualsa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-04-2010, 22:39   #17
silmag
Nykommer

silmag sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Vestfold
Standard

hei! ser det er lenge siden noen har skrevet her... men prøver fordet

Jeg å min samboer prøvde i 2 år, før vi gikk til lege... Etter mye prøver osv, blei det klart at min samboer da er steril etter aaalt for seint utført operasjon som liten. (så dere med guttebabyer.. Pass på at legen sjekker om testiklene er kommet ned i pung, å hvis ikke.. utføre operasjon helst innen barnet er 2 år... Min samboer blei da ikke operert før han var 6 år første gang- mislyktes, så var han 12 andre gang, å alt blei fortalt at sto bra til. Pass på! å spre ordet) Vi blei tilslutt enige om å prøve donor, å etter 2.AID har vi nå fått verdens nydeligste gutt <3

Jeg har allerede laget en bok til han om åssen han blei til... Hvis noen vil ha tips

-mamma og pappa er glad i hverandre
- å de ønsker seg så gjerne en liten baby
- men det kommer ingen baby
- for pappa mangler noen celler som man lager babyer med
- men heldigvis har sykehuset noen celler å låne bort
- så da drar mamma og pappa på sykehuset
- å cellen svømmer inn i egget til mamma
- magen til mamma vokser og vokser
- å tilslutt kommer det en liten baby... Å det er deg!

Veldig lett å lage slike bøker, å fint å lese på sengekanten... så googler man etter morsomme bilder til å ha ved siden av Så slipper man kanskje å forklare så mye... når barnet er stort nok så skjønner h*n sammenhengen helt selv...

1. AID april 09- neg.
2. AID juni 09- 18/6- positiv test.

UL 21/7- viste en liten krabat Termin 3.mars 2010

Babygutt født - 15/2-2010
silmag er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-04-2010, 22:36   #18
carija
Stamgjest

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Midt i
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av silmag Vis innlegg
hei! ser det er lenge siden noen har skrevet her... men prøver fordet

Jeg å min samboer prøvde i 2 år, før vi gikk til lege... Etter mye prøver osv, blei det klart at min samboer da er steril etter aaalt for seint utført operasjon som liten. (så dere med guttebabyer.. Pass på at legen sjekker om testiklene er kommet ned i pung, å hvis ikke.. utføre operasjon helst innen barnet er 2 år... Min samboer blei da ikke operert før han var 6 år første gang- mislyktes, så var han 12 andre gang, å alt blei fortalt at sto bra til. Pass på! å spre ordet) Vi blei tilslutt enige om å prøve donor, å etter 2.AID har vi nå fått verdens nydeligste gutt <3

Jeg har allerede laget en bok til han om åssen han blei til... Hvis noen vil ha tips

-mamma og pappa er glad i hverandre
- å de ønsker seg så gjerne en liten baby
- men det kommer ingen baby
- for pappa mangler noen celler som man lager babyer med
- men heldigvis har sykehuset noen celler å låne bort
- så da drar mamma og pappa på sykehuset
- å cellen svømmer inn i egget til mamma
- magen til mamma vokser og vokser
- å tilslutt kommer det en liten baby... Å det er deg!

Veldig lett å lage slike bøker, å fint å lese på sengekanten... så googler man etter morsomme bilder til å ha ved siden av Så slipper man kanskje å forklare så mye... når barnet er stort nok så skjønner h*n sammenhengen helt selv...
Jeg setter kjempe stor pris på at du deler dette med oss! Og det boktipset liker jeg veldig godt. Vi skal igang med 1. IVF-D nå i mai, og har mange tanker om hvordan vi ønsker å gjøre ting i fremtiden. Dette boktipset skal jeg absolut følge opp. Jeg har bestemt meg for å ta med kamera over alt i forbindelse med forsøk, slik at vi kan ta bilder selv av ting vi kanskje ønsker å bruke i en slik bok i fremtiden.

Tusen takk for et flott innlegg!
1. IVFD "kort regime" mai 10, Haugesund:
L kom 13.02.11

Dagbok

Klem fra Carija
carija er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-06-2010, 20:50   #19
surro
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hordaland
Standard

Hei på dåke

Kjempe kjekt med ein tråd for oss
Godt å få snakke med andre som er i samme situasjon

Me har ein fantastisk liten gutt på 5 mnd no Vårt lille mirakel!
Me hadde ivf med sæddonor i haugesund.. Lurer på om me skal prøve AID neste gang, er det nåken som har prøvd det å kossen var det?

Me tenkte å fortelle det i 2-4 års alderen som eit slags eventyr
surro er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-06-2010, 22:23   #20
Bing
Stadig innom

Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Rogaland
Standard

Jeg er jo alenemamma da, med donorbarn (sæddonor). Så her regner jeg med spørsmålene begynner med "Hvorfor har ikke vi en pappa?" Tenker jeg skal forklare dem hvorfor, FØR de spør selv. Det blir vel noe slikt som at mamma ikke hadde en mann, men ønsket seg så masse et barn. Så da måtte hun dra på et sykehus og der fikk hun låne noen pappafrø. Og heldig som mamma var, så ble det tvillinger. Verdens beste gutt og verdens beste jente Og så vil jeg fokusere på det vi har: Vi har en fantastisk mormor og morfar som alltid er der for oss, vi har tante og to onkler og tre søskenbarn å leke med. Og masse slekt og venner
Og så har vi hverandre, vi tre. Vår egen lille familie. Så heldige vi er

Sist endret av Bing : 26-07-2010 kl 21:03
Bing er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder