Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Sæddonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-07-2010, 20:55   #21
surro
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hordaland
Standard

Hei!

Forstår dåke VELDI godt! me fekk den nyheten no for øve eit år sidan å me og var i sorg!! :( DA va den verste dagen i mitt liv! men no har me ein liten gut på 5 mnd med donorsæd å da har gått kjempe fint :D:D
Han e heilt fantiastisk!! Å Alle som ikkje veit om at det er donor seie at han ligner på pappaen sin å ikkje meg :p hehe ALLE seie at han ligner pappan sin! det er vell 3 personer som har sagt han ligner på meg :p

Eg syns da har gått kjempe fint å det kjeme det nok te å gjere med dåke og ;) ikkje ver redd for di e kjempe flinke å finne like donorer!
surro er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-07-2010, 21:09   #22
surro
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hordaland
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Venus Vis innlegg
Hei. Ja, der er en del problemstillinger å ta hensyn til både ift om man skal forsøke behandling med donor og om man i så fall skal informere barnet i etterkant. Vi er ikke kommet dit enda. Vi har time til gynekolog om noen uker, så får vi høre hva han sier.
Og som Klara Sofie sier: hva om man må han en transplantasjon senere?

Jeg har dessverre informert noen venninner at vi forsøker å få barn og jeg sier dessverre. Har i ettertid fått mange spørsmål om hvordan det går, har det blitt noe etc. Ene er tillogmed på vei med barn nr 2 mens vi sliter med det første! Og det er sårt. Hun begynte å spørre meg ut og jeg svarte kort, men det virket ikke som hun forsto at dette ville jeg ikke snakke om. Jeg skulle ha brutt henne av og sagt det direkte, men er redd for å såre mine venninner. Nå unngår jeg dem og holder meg opptatt med mitt.

Derfor vil jeg ikke si noe til noen om vi må ha assistert befruktning. Kanskje velger vi å informere barnet etterhvert, men ikke familie forøvrig...

Slik ser jeg det nå... Men tiden kan endre på dette.

Uansett: jeg er svært glad for deres tilbakemeldinger og for informative svar og deling av tanker. Mye har jeg ikke tenkt på selv og setter ting i et annet perspektiv..

PS! Jeg har hatt så høye forhåpninger til en graviditet, at jeg tør ikke tenke tanken på at det en gang kanskje skjer oss...

Det at dåke må ha assistert befruktning er ingenting å skjemme seg over, det er veldi mangen som må det! Det er jo selfølgeli individuelt kossen folk vil gjere det men du vil nok oppleve at familie å venner vil støtte dåke so godt di kan! Sjølv om det er dåkas valg om dåke vil holde det hemmlig for barnet so har hemmligheter ein måte å komme ut på, å tenk deg koss du ville reagert om du va 14 år el meir å plutseli fått veta at du blei te med donor? I staden for å vera Ærlige heile veien å sei det fra starten, då hadde ikkje ungen tenkt nåke øve da
surro er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-07-2010, 19:49   #23
mamma27
Fersk på forum

mamma27 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Smile Slik gjør vi det

Hei alle sammen .
Utrolig flott å se at det er flere i samme eller lignende situasjon

Ser at det diskuteres hvorvidt man skal fortelle barnet/barna om hvordan de ble til og om man skal velge åpen donor. Jeg og min mann er foreldre til ei vakker lita prinsesse takket være donor, og vi har valgt å være åpne om dette til "alle", og kommer da selvfølgelig til å fortelle dette til jenta vår også. Vi har valgt å løse dette med donor på en litt annen måte enn mange andre kanskje har. Vi har valgt å ha nær kontakt med donor, og jenta vår og han har allerede hilst på hverandre flere ganger. Min mann er selvfølgelig pappa for henne, men det er også donor. Vi føler at hun har rett til å vite hvem han er, og også få et forhold til ham. Da unngår vi at hun plutselig får vite det f.eks. i tenårene og at hun får urealistiske tanker og forhåpninger omkring dette. På denne måten får hun også flere som er glade i henne og som hun kan være glad i. Gjennom samarbeid oss voksne imellom vil vi forsøke å gjøre alt så naturlig og trygt for henne som mulig, slik at hun unngår forvirring omkring identitet og lojalitet til oss.

Skjønner at dette ikke er en løsning som passer alle, men slik har vi valgt å gjøre det, og vi deler gjerne våre tanker og erfaringer .
mamma27 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 09:23   #24
Venus
Stamgjest

Venus sin avatar

Medlem siden: May 2010
Standard Dytter litt på tråden...

Hei. Jeg dytter litt på tråden for det er få tråder om sæddonor-behandling her..

Jeg har ett barn "privat", nå ønsker vi et kjærlighetsbarn sammen:
Naturmetoden siden 2009.
1. ICSI ble AID, november 2010: negativt
2. ICSI ble AID, februar 2011: negativt
3. ICSI mai 2011: negativt
4. IVF-D august 2011: Vi fikk ei jente!
Venus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-11-2010, 12:29   #25
silmag
Nykommer

silmag sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Vestfold
Standard

Hei på dere!
Vil bare si at jeg å samboeren er i samme situasjon :D Er faktisk deilig å høre om andre i samme situasjon, selv om jeg virkelig ikke unner noen dette! Vi fikk vite at samboeren er steril for ca 1 år siden, etter TESA.. Nå har vi en fantstisk skjønn gutt på 9 mnd ))

Vi valgte å gjøre det i Norge.. I å med vi uansett skulle ha åpen donor.. Mye meninger rundt dette temaet.. Jeg har selvfølgelig ikke noe med andre velger rundt dette, å det får være opp til hvert enkelt tilfelle.. Men jeg kan fortelle litt om hvorfor vi valgte åpen donor... rett å slett fordi vi synes at det var egoistisk av oss, å skjule dette for barnet.. Jeg synes at hvis man har muligheten, så burde alle barn ha rett til å vite om sitt opphav... Vi hår også valgt å være åpen om dette til familie og venner.. å vi angrer ikke ett sekund! lykke til!

1. AID april 09- neg.
2. AID juni 09- 18/6- positiv test.

UL 21/7- viste en liten krabat Termin 3.mars 2010

Babygutt født - 15/2-2010
silmag er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder