Ønskebarn forum  
Gammel 16-06-2018, 12:23   #421
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
Jeg har fått inntrykk av klinikken at klexane er relativt standard. Følger også med på et internasjonalt forum for VH og ser at de fleste har fått klexane. Begynte på det samtidig som progynova.

Ja kunne tenke meg å holde det hemmelig til OUL, men går på ferie om 3,5uke og OUL blir sikkert i sommer en gang så føles litt rart å komme tydelig gravid tilbake igjen i august....men vi får se. Det blir isåfall legendarisk å se reaksjonene...vi er en relativt liten arb.plass med kun 12 personer.....
QDet kan jo være det blir for avslørende før den tid uansett....

Nye BH-er må nok jeg også gå til innkjøp av snart...mine som alltid har vært små .... syntes nesten det er litt festlig når de vokser nå
Gratulerer med passerte 12 uker, Lille tulipan! Det er deilig - og nyt det å slippe alle medisinene og komme seg over i andre trimester Her er jeg kommet til uke 17, snart 18. Der de første 12 ukene sneglet seg avgårde, går det nå fortere og fortere, virker det som :P
Gammel 16-06-2018, 17:59   #422
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Fantastisk med bankende hjerte, Sent Ute! Gratulerer så vanvittig mye, dette gleder meg sååå stort! Skjønner at det er fryktelig nervepirrende og håper de småblødningene gir seg snart. Kjenner følelsen, og det er ikke gøy. Men kan fort gå strålende likevel, og det er DET det gjør denne gangen, helt sikker!!! Håper du får timen din på Riksen også snart, og god oppfølging. Stor klem
Takk kjære deg Jeg trenger å høre det, for dette føles fortsatt uvirkelig. De tre siste graviditetene etter tvillingene har virkelig satt sine spor Går hele tiden rundt og venter på at det skal ta slutt selv om alt tyder på at dette foreløpig går bra Trenger nok hyppige kontroller bare for å roe nervene

Masse lykke til med oul Tenk at du har kommet så langt allerede Det er jo helt fantastisk og veldig velfortjent

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-06-2018, 18:46   #423
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Takk kjære deg Jeg trenger å høre det, for dette føles fortsatt uvirkelig. De tre siste graviditetene etter tvillingene har virkelig satt sine spor Går hele tiden rundt og venter på at det skal ta slutt selv om alt tyder på at dette foreløpig går bra Trenger nok hyppige kontroller bare for å roe nervene

Masse lykke til med oul Tenk at du har kommet så langt allerede Det er jo helt fantastisk og veldig velfortjent
Ja, vet du, det skjønner jeg godt - selv om jeg ikke har vært i nærheten av en så lang og dramatisk historie, med alle opp- og nedturene du har vært gjennom. Det er helt utrolig. Klart det er vanskelig, for ikke så si umulig, å ikke være litt engstelig! Kjør på med kontroller, gjør det du trenger for å få mest mulig ro. DU har vitterlig fortjent det - så håper du om litt klarer å nyte det også. Og snart er du der jeg er nå ;) Det går hele veien til mål denne gangen!
Gammel 19-06-2018, 10:06   #424
Trippi
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Standard

Hjerteslag!!!

Etter UL sist uke fikk vi vite at det mest sannsynlig var en ufullstendig abort. Fostersekk med unormalt utseende og ikke tegn til foster. HCG steg fint, men det var jo som ventet iom at det fortsatt var en fostersekk der inne. Så det har vært en uke i vakuum egentlig.

Fikk henvisning til oppfølging hos ny spesialist fra fastlegen, og i dag tok det bare et par sekunder før han sa at "her er alt normalt" og pekte på hjerteslagene.

For en berg og dalbane!

Nå krysser vi fingrene for at alt går strake veien heretter - for alle her inne.

Mamma til et lite prøverørsmirakel født 2014
Trippi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-06-2018, 15:08   #425
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Først må jeg bare få sende et rungende hurra til deg Sent ute. Jeg har fulgt med på deg her inne og håpet så inderlig at det snart var din tur. Du har hatt så mye motgang. Mer en det noen skulle måtte tåle. Jeg kjenner at jeg ble så glad i hjertet nå når du er gravid. Ønsker deg en fin fin graviditet og at du neste år har en perfekt liten going i armene dine

Og til deg Trippi. Hjelpe meg så fælt - og fantastisk at de fant at alt var ok med lille frøet i magen
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-06-2018, 16:59   #426
Mammahjerte
Stadig innom

Mammahjerte sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Standard

Åh, så utrolig flott å høre!
Dette må ha vært en ordentlig påkjenning for dere, men med litt håp kan det meste løse seg!
Krysser fingrene for god utvikling på alle spirene her nå

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Trippi Vis innlegg
Hjerteslag!!!

Etter UL sist uke fikk vi vite at det mest sannsynlig var en ufullstendig abort. Fostersekk med unormalt utseende og ikke tegn til foster. HCG steg fint, men det var jo som ventet iom at det fortsatt var en fostersekk der inne. Så det har vært en uke i vakuum egentlig.

Fikk henvisning til oppfølging hos ny spesialist fra fastlegen, og i dag tok det bare et par sekunder før han sa at "her er alt normalt" og pekte på hjerteslagene.

For en berg og dalbane!

Nå krysser vi fingrene for at alt går strake veien heretter - for alle her inne.
Mammahjerte er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-06-2018, 17:58   #427
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Trippi Vis innlegg
Hjerteslag!!!

For en berg og dalbane!

Åh, så fantastisk Har gjennomgått det samme selv - uten lykkelig slutt - så kan levende forestille meg hvordan dere har hatt det Er så godt å høre at det faktisk ordner seg noen ganger også

Selv var jeg helt nervevrak før ny ultralyd i dag Uten noen annen grunn enn at jeg er blitt litt paranoid etter mange nedturer så hodet var fullt av katastrofetanker

Det viste seg heldigvis ikke å ha noen rot i virkeligheten og legen forsikret meg om at denne spiren var kommet for å bli Forhåpentligvis kan jeg nå endelig slå meg til ro med at jeg faktisk er gravid denne gangen og ikke bare later som

født 21+3
født 21+5
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-06-2018, 18:57   #428
Trippi
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Standard

Åh, så kjekt, Sent ute. Full forståelse for at bekymringene av og til bikker over, men nå må det bare gå veien!

Det var en ganske "ut av deg sjæl" opplevelse på ultralyden i går, for jeg var jo helt forberedt på at vi bare skulle få bekrefta forrige undersøkelse.

Tror ikke jeg klarte gjøre stort annet enn å smile fra øre til øre i hele går. Veldig takknemlig, for vet det ikke er mange forunt å oppleve det. (Har selvsagt googla meg ihjel de siste dagene. Noen burde lage et anit-google-program til bekymra prøvere).

Mamma til et lite prøverørsmirakel født 2014
Trippi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-06-2018, 20:20   #429
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Så flott!!!! Glad på dine vegne Etter alt du har vært i gjennom er det ikke så rart man er paranoid. Men nå virker det veldig lovende

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Åh, så fantastisk Har gjennomgått det samme selv - uten lykkelig slutt - så kan levende forestille meg hvordan dere har hatt det Er så godt å høre at det faktisk ordner seg noen ganger også

Selv var jeg helt nervevrak før ny ultralyd i dag Uten noen annen grunn enn at jeg er blitt litt paranoid etter mange nedturer så hodet var fullt av katastrofetanker

Det viste seg heldigvis ikke å ha noen rot i virkeligheten og legen forsikret meg om at denne spiren var kommet for å bli Forhåpentligvis kan jeg nå endelig slå meg til ro med at jeg faktisk er gravid denne gangen og ikke bare later som

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-06-2018, 21:41   #430
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lillestjerne Vis innlegg
Først må jeg bare få sende et rungende hurra til deg Sent ute. Jeg har fulgt med på deg her inne og håpet så inderlig at det snart var din tur. Du har hatt så mye motgang. Mer en det noen skulle måtte tåle. Jeg kjenner at jeg ble så glad i hjertet nå når du er gravid. Ønsker deg en fin fin graviditet og at du neste år har en perfekt liten going i armene dine

Og til deg Trippi. Hjelpe meg så fælt - og fantastisk at de fant at alt var ok med lille frøet i magen
Tusen takk, kjære lillestjerne; det varmer Uten heiagjeng er det så å si umulig å stå i dette over tid. Man er nødt til å ha folk rundt seg som tror på prosjektet for å greie å holde det motet oppe som skal til for å klare å mane fram krefter nok til å reise seg opp gang på gang og prøve igjen Det krever et enormt fokus som kun er mulig om man beholder troen

født 21+3
født 21+5