Ønskebarn forum  
Gammel 26-06-2018, 20:45   #111
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg tror det er gravingen Merker du noe til progesteronstansen?
Her er jeg helt utslått av varmen Når skal du på tidlig ultralyd?

Nå håper jeg Myrullen snart blir med i gravidklubben Og masse lykke til til Newbie og Lillemy som snart skal i bresjen Når får du resultatene av ERA-testen, Rubia?
Takk Sent Ute, er akkurat 2 uker til innsett idag Nedtelling har startet for fullt for å si det sånn, er skikkelig utålmodig etter å komme igang med ruging igjen Tida går skikkelig sent nå Men blir jo skikkelig oppmuntret av alle de positive resultatene i mai- og juni/juli gruppa, så håper inderlig det smitter over på oss er, eller som snart skal i ilden
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-06-2018, 11:43   #112
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det er jo virkelig en hel evighet til Ikke før du runder 8 uker altså?
Når hadde du ultralyd?

Noen erfaringer med ultralyd så tidlig som 6+0? Kan man se hjertet da? Har lyst å få til en ultralyd innimellom ferie.. Men det er jo dumt om det lager mer stress. Sist tok jeg UL 5+6 og så ikke noe mer enn en litt liten fostersekk, men da var det jo ikke noe heller. Stresset ikke veldig mye ekstra med det for legen sa det lunne være for tidlig.
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3

Sist endret av aboutJune : 27-06-2018 kl 14:55
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-06-2018, 20:37   #113
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Når hadde du ultralyd?

Noen erfaringer med ultralyd så tidlig som 6+0? Kan man se hjertet da? Har lyst å få til en ultralyd innimellom ferie.. Men det er jo dumt om det lager mer stress. Sist tok jeg UL 5+6 og så ikke noe mer enn en litt liten fostersekk, men da var det jo ikke noe heller. Stresset ikke veldig mye ekstra med det for legen sa det lunne være for tidlig.
Jeg så hjertet slå på tvilligene i uke 6+1 eller 6+2. Denne gangen lå jeg midt mellom 6+2 og 6+3 på første ul. Det gjorde jeg den gangen jeg ble spontant gravid også og fikk se hjertet slå. Husker at legen den gangen sa på forhånd at det kunne være for tidlig å se noe.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-06-2018, 20:40   #114
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Takk Sent Ute, er akkurat 2 uker til innsett idag Nedtelling har startet for fullt for å si det sånn, er skikkelig utålmodig etter å komme igang med ruging igjen Tida går skikkelig sent nå Men blir jo skikkelig oppmuntret av alle de positive resultatene i mai- og juni/juli gruppa, så håper inderlig det smitter over på oss er, eller som snart skal i ilden
Ja, nå er vi virkelig inne i en god stim

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 28-06-2018, 19:31   #115
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Jeg synes denne nettsiden er så tungvint å følge med på via mobil! Det er vanskelig å få oversikt og flere tråder med mye quoting så faller jeg av

Så skriver litt felles

Det er så gøy med dere som har positive tester!!

Syktlangtnord og sent ute - nå blir det baby!!

Sent ute: i uke 8 utvikles sentralnervesystemet så når alt er bra i midten av uke 8 så har du rundet en stor milepæl! Min gyn sa at fullført uke 8 er «det nye uke 12» ift risiko for abort. Nakkefold sees jo ikke så tidlig, men for oss som bruker (unge) donorer så er jo sjansen for kromosomavvik minimal hurra!

Takk til dere som heier på meg! Jeg setter sånn pris på det 10dpo i dag/ 5 dager siden innsett og snart vet jeg resultatet. Prøver å holde håpet oppe, men har ikke mye av det for å være ærlig. Men som klinikken min sa «det spiller ingen rolle hva du gjør, vil egget feste seg så gjør det det uansett».. så om jeg tror eller ikke tror: svaret er der inne

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

4 eggdonasjonsforsøk med negative resultat

Nå gravid på naturlig måte med termin i august-20
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-06-2018, 19:58   #116
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Når hadde du ultralyd?

Fastlegen min henviste meg til ultralyd på sykehuset i uke 7, og da så jeg et lite lys blinke - det var hjertet! Har du spurt om henvisning? Det er jo god mental trening å vente på ul, men for min del må jeg innrømme at det var lenge nok å gå mellom uke 7 og 12.

men det er helt rett som det sies her - når et bankende hjerte er sett, er veldig mye gjort. den gyldne regelen om uke 12 er ikke lenger like gyldig, det mest avgjørende er å ha konstatert et bankende hjerte. så det er knakende gode nyheter, Sent Ute!!

jeg hadde OUL forrige uke, og alt de kunne se og måle seg fram til var fint og det er ei lita jente! hun lå imidlertid helt opp ned og med hode inn mot navlen og var ikke spesielt klar for fotoshoot. så jeg måtte tilbake denne uka for å at de skulle få se på hjerte og nyrer også. det er koselig med små titter. spennende om jeg snart begynner å kjenne mer til henne, ennå er det bare noen slags antydninger til små bølgeslag der inne - som kanskje er like mye i mitt hode som i livmora :P

lykke til med ruging og innsett!
Gammel 29-06-2018, 10:42   #117
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Jeg synes denne nettsiden er så tungvint å følge med på via mobil! Det er vanskelig å få oversikt og flere tråder med mye quoting så faller jeg av

Så skriver litt felles

Det er så gøy med dere som har positive tester!!

Syktlangtnord og sent ute - nå blir det baby!!

Sent ute: i uke 8 utvikles sentralnervesystemet så når alt er bra i midten av uke 8 så har du rundet en stor milepæl! Min gyn sa at fullført uke 8 er «det nye uke 12» ift risiko for abort. Nakkefold sees jo ikke så tidlig, men for oss som bruker (unge) donorer så er jo sjansen for kromosomavvik minimal hurra!

Takk til dere som heier på meg! Jeg setter sånn pris på det 10dpo i dag/ 5 dager siden innsett og snart vet jeg resultatet. Prøver å holde håpet oppe, men har ikke mye av det for å være ærlig. Men som klinikken min sa «det spiller ingen rolle hva du gjør, vil egget feste seg så gjør det det uansett».. så om jeg tror eller ikke tror: svaret er der inne
Det er det som er så fint med rugetiden. Man trenger ikke gjøre noe annet enn å slappe av og passe på medisinene, og så går resten av seg selv. Det er ikke lenger noe man må finne ut av eller fikse akkurat da. Grunnlaget er allerede lagt og forarbeidet gjort, så nå er det enten bare briste eller bære. Det blir litt som etter at man avlagt eksamen og går og venter på resultatene.

Når har du offisiell testdag?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 29-06-2018, 18:41   #118
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Fastlegen min henviste meg til ultralyd på sykehuset i uke 7, og da så jeg et lite lys blinke - det var hjertet! Har du spurt om henvisning? Det er jo god mental trening å vente på ul, men for min del må jeg innrømme at det var lenge nok å gå mellom uke 7 og 12.

men det er helt rett som det sies her - når et bankende hjerte er sett, er veldig mye gjort. den gyldne regelen om uke 12 er ikke lenger like gyldig, det mest avgjørende er å ha konstatert et bankende hjerte. så det er knakende gode nyheter, Sent Ute!!

jeg hadde OUL forrige uke, og alt de kunne se og måle seg fram til var fint og det er ei lita jente! hun lå imidlertid helt opp ned og med hode inn mot navlen og var ikke spesielt klar for fotoshoot. så jeg måtte tilbake denne uka for å at de skulle få se på hjerte og nyrer også. det er koselig med små titter. spennende om jeg snart begynner å kjenne mer til henne, ennå er det bare noen slags antydninger til små bølgeslag der inne - som kanskje er like mye i mitt hode som i livmora :P

Gratulerer med en liten jente! Så deilig at alt er bra

Jeg har en fastlege som er mot alt "unødvendig", så tror ikke jeg tør å spørre engang 😉 Men jeg har altså UL i uke 8 på Riks, det er standard der etter ivf. Så bør kanskje være fornøyd med det Og som du sier venting er jo mental trening og det er kanskje bare bra... Uke 7 til 12 hørtes veldig lenge ut å vente da, det må ha vært tøft! Jeg må jo bare vente 3 uker.. mannen min mener det er veldig kort tid
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3

Sist endret av aboutJune : 29-06-2018 kl 21:34
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-06-2018, 21:11   #119
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg

Gratulerer så mye med jenta

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 29-06-2018, 21:46   #120
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Siste UL før avreise til St. Petersburg. Endometrium har vokst fra 3 til 13 mm på 1 uke, Estradot plaster gjør virkelig susen! Tresjiktet struktur, så nå er alt klart for at det skal spire og gro 11 dager til innsett
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder