Ønskebarn forum  
Gammel 25-08-2018, 12:56   #11
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Det var da litt av en 'garanti' hvis de kan avbryte den når som helst...
Altså det står: the clinique reserves the right to unilaterally revoke the guarantee, reimbursing the full amount paid.

Så det er jo en garanti ift at vi får alle pengene tilbake om de ikke har fått oss gravid. Så kan det sikkert være tilfeller der det oppstår problemer og de dermed trekker kontrakten. Da utbetales hele summen tilbake til oss...

Dette er jo en stor, kjent klinikk så jeg regnet med at dette var et «stuerent» punkt..?

Dersom klinikken mener at det ikke er noe poeng i å fortsette behandlingen, fordi sjansen for å bli gravid omtrent er lik null så er det vel bedre å trekke kontrakten nå og betale oss tilbake enn å hente ut egg fra to kvinner til og la oss reise x antall ganger til Spania for innsett for så å betale oss tilbake den samme summen 6-7 mnd etterpå. Men det vil jo være fornuftig av de og fortsette med meg med mindre de tenker at løpet er helt kjørt. For blir jeg gravid så slipper de jo å betale tilbake

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

4 eggdonasjonsforsøk med negative resultat

Nå gravid på naturlig måte med termin i august-20

Sist endret av Myrullen : 25-08-2018 kl 13:06
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-08-2018, 13:41   #12
Rose45
Stadig innom

Rose45 sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Standard

Hei Myrullen
Jeg gikk gjennom akkurat det samme. Hadde flere forsøk i spania der de sa alt var i orden. Men ved hysteroscopi i Russland fant de sammenvoksninger. Jeg hadde ikke blitt gravid uten denne opprenskingen. Og jeg gikk rett i kjelleren når det ble utsatt til oktober med innsett. Men det lønte seg å være tålmodig. For da satt spiren på første forsøk. Jeg brukte 3 mnd på å reparere livmor med forskjellige medisiner.
Ønkser deg masse lykke til ;-) Nå sitter den på neste vettu ;-)
Gravid hjemmelaget mai 16 MA
ED Barcelona sept 16 Gravid
Fødte en englejente i uke 16.
Fryseforsøk februar 2017 Negativt
Ny donor, fersk forsøk 2.mai 17 Negativt
ED ved AVA Peter 2.oktober 17
Gutt født med pks 11.juni 18

Blogg ivfetter40.blogg.no Drømmen om barn sent i livet.
Rose45 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-08-2018, 13:52   #13
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rose45 Vis innlegg
Hei Myrullen
Jeg gikk gjennom akkurat det samme. Hadde flere forsøk i spania der de sa alt var i orden. Men ved hysteroscopi i Russland fant de sammenvoksninger. Jeg hadde ikke blitt gravid uten denne opprenskingen. Og jeg gikk rett i kjelleren når det ble utsatt til oktober med innsett. Men det lønte seg å være tålmodig. For da satt spiren på første forsøk. Jeg brukte 3 mnd på å reparere livmor med forskjellige medisiner.
Ønkser deg masse lykke til ;-) Nå sitter den på neste vettu ;-)
Takk for at du skriver kjære deg💕

Jeg sendte deg faktisk nettopp en pm;)

Gjorde du hysteroskopi i Spania også?

Problemet her er at alle undersøkelser er blitt gjort i Norge og bilder hsr blitt oversendt.

Men dette ekstra hulrommet i livmor har ikke blitt oppdaget og det er mest sannsynelig resultert i at eggene har blitt plassert der og ikke i den ekte livmoren

Så Spania har jeg full tillit til nå og håper de kan rydde opp. Bare leit at de ikke fant det ut før:(

Jeg tok en tur ned i den samme kjelleren nå. Var skikkelig nedtur å få så nedslående beskjed. Er veldig spent på turen om 2 uker, om de klarer å reparere:(

Takk for at du deler💕

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gammel 25-08-2018, 14:36   #14
Rose45
Stadig innom

Rose45 sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Takk for at du skriver kjære deg💕

Jeg sendte deg faktisk nettopp en pm;)

Gjorde du hysteroskopi i Spania også?

Problemet her er at alle undersøkelser er blitt gjort i Norge og bilder hsr blitt oversendt.

Men dette ekstra hulrommet i livmor har ikke blitt oppdaget og det er mest sannsynelig resultert i at eggene har blitt plassert der og ikke i den ekte livmoren

Så Spania har jeg full tillit til nå og håper de kan rydde opp. Bare leit at de ikke fant det ut før:(

Jeg tok en tur ned i den samme kjelleren nå. Var skikkelig nedtur å få så nedslående beskjed. Er veldig spent på turen om 2 uker, om de klarer å reparere:(

Takk for at du deler💕
Nei Spania mente de at det ikke var nødvendig :(
Gravid hjemmelaget mai 16 MA
ED Barcelona sept 16 Gravid
Fødte en englejente i uke 16.
Fryseforsøk februar 2017 Negativt
Ny donor, fersk forsøk 2.mai 17 Negativt
ED ved AVA Peter 2.oktober 17
Gutt født med pks 11.juni 18

Blogg ivfetter40.blogg.no Drømmen om barn sent i livet.
Rose45 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-08-2018, 14:48   #15
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rose45 Vis innlegg
Nei Spania mente de at det ikke var nødvendig :(
Samme sa de til meg også først! Rart. Så fikk jeg ny lege og da ønsket hun det

Gammel 25-08-2018, 15:30   #16
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Altså det står: the clinique reserves the right to unilaterally revoke the guarantee, reimbursing the full amount paid.

Så det er jo en garanti ift at vi får alle pengene tilbake om de ikke har fått oss gravid. Så kan det sikkert være tilfeller der det oppstår problemer og de dermed trekker kontrakten. Da utbetales hele summen tilbake til oss...

Dette er jo en stor, kjent klinikk så jeg regnet med at dette var et «stuerent» punkt..?

Dersom klinikken mener at det ikke er noe poeng i å fortsette behandlingen, fordi sjansen for å bli gravid omtrent er lik null så er det vel bedre å trekke kontrakten nå og betale oss tilbake enn å hente ut egg fra to kvinner til og la oss reise x antall ganger til Spania for innsett for så å betale oss tilbake den samme summen 6-7 mnd etterpå. Men det vil jo være fornuftig av de og fortsette med meg med mindre de tenker at løpet er helt kjørt. For blir jeg gravid så slipper de jo å betale tilbake
Garantien er vel å bli gravid eller pengene tilbake? Ingen grunn til å avbryte gatantien for å betale tilbake da vel? Og å holde på lenger enn de mener er uforsvarlig, håper jeg virkelig ikke noen klinikk gjør, garanti eller ikke. Mulig jeg misforstår noe?
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-08-2018, 17:03   #17
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Garantien er vel å bli gravid eller pengene tilbake? Ingen grunn til å avbryte gatantien for å betale tilbake da vel? Og å holde på lenger enn de mener er uforsvarlig, håper jeg virkelig ikke noen klinikk gjør, garanti eller ikke. Mulig jeg misforstår noe?
Nei, jeg håper virkelig ikke de gjør det. Bare er redd for det nå som det dukket opp noe som i utgangspunktet mest sammsynelig ikke ville gitt meg garantipakken om de hadde funnet det ut før. Er jo et punkt i garantikontrakten så vet ikke helt hva de dekker seg for om det ikke er det... konkurs?

Gammel 27-08-2018, 19:19   #18
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Nei, jeg håper virkelig ikke de gjør det. Bare er redd for det nå som det dukket opp noe som i utgangspunktet mest sammsynelig ikke ville gitt meg garantipakken om de hadde funnet det ut før. Er jo et punkt i garantikontrakten så vet ikke helt hva de dekker seg for om det ikke er det... konkurs?
Skjønner fortvilelsen og frustrasjonen! På den positive siden er det jo utrolig bra at den nye legen din ville gjøre hyst, og at de der faktisk fant noe som de kan ordne opp i. Jeg hadde ikke like store saker å rydde i, men de polyppene de fant i Russland og som både Norge og Danmark overså, var nok til at jeg neppe ville blitt gravid med dem der... Håper du kan finne litt ro i at du nå har en helt konkret plan som faktisk vil endre forutsetningene dine. Krysser fingrene, Myrullen! Jeg har trua
Gammel 28-08-2018, 09:28   #19
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
De tok bare en biopsi... som jeg ikke har fått svar på dnda. Så vet ikke.

Jeg har ikke fler egg på frys så må ga ny donor. Slik jeg forstod det så er det det medisinske teamet som til enhver tid godkjenner videre plan og legen min sa at de uansett ikke ville begynne å stimulere en donor før de hadde fått orden på abnormalitene de fant. Så det betyr jo at ingenting skjer med ny donor før om ca 3uker tidligst. Så skal hun stimuleres, egg skal gentestes osv. Så innsett til jul kanskje? Ugh... tar tid!

Det jeg tenker på er at jeg hadde mest sannsynelig ikke blitt godkjent for garantipakken om de hadde visst dette på forhånd. Så jeg er livredd for at de på et tidspunkt trekker tilbake avtalen. Så jeg holder pusten frem til operasjon om 2 uker og håper de kan fikse mest mulig inni der.

Jeg tror nok skaden har skjedd etter aborten jeg hadde i desember 2017 der de måtte inn med hysteroskopi og fjerne placentarester som satt igjen etter utskrapning. Jeg har ikke blitt gravid etter det og har syntes det har vært rart! Det som er underlig er at Hausken ikke har sett dette i mai! Jeg har sendt alle bildene og beskrivelsen til Hausken så er spent på tilbakemld!
Det blir spennende å høre hva endometriebiopsien sier. Vet du forresten om slimhinnen din ble tykk nok med den siste stimuleringen du fikk? Husker at du var litt skeptisk. Har de sagt noe om at slimhinneproblemene dine kan ha hatt en sammenheng med alle arrdannelsene?

Man blir jo skeptisk til utskrapning av å høre om dette, men samtidig hadde jo Rose45 stort sett bare medisinske aborter (med Cytotec), og allikevel ble det mye arrvev hos henne, sannsynligvis av rester som ble værende igjen.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2018, 11:38   #20
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Er det sånn at hvis man spontanaborterer så blir det meste borte? Jeg hadde 3 SAer og, hvis legen i Norge ikke så feil, så var livmoren min ikke skadet av det.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder