Ønskebarn forum  
Gammel 26-08-2018, 22:22   #61
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Velkommen Lille Tulipan
Jeg lurte på hvor langt du var kommet. Er formen din fin? Artig å kjenne liv. Spennende med både OUL og jordmor, det skjønner jeg godt. Er dette det første barnet deres?
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-08-2018, 12:37   #62
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
Så spennende med så mange som har fått positive tester og sett banknde hjerter nå i vår/somner

Håper jeg kan være med dere her selv om jeg strengt tatt har termin i desember 2018. Mannen heier på overtid så vi bikker 2019 men det får vi nå se på 🙈
I dag er jeg 23+1. Syntes de siste ukene i grunnen gårt litt mer sakte...

Hos meg var det i grunnen ikke noe diskusjon om å beholde termin på Oul. Jordmor sa at det var diskusjon i fagmljøet, men at de der beholdt den som var satt og som lege har skrevet opp på helsekortet mitt Hadde en utrolig erfaren og veldig hyggwlig jordmor på oul som gjorde det til en utrolig positiv opplevelse. Var svært nervøs i forkant! Videre sa hun at skulle hun bedømt basert på bare Oul hadde hun trolig noen satt meg et par dager frem men beholdt termin 25.12 Så det kan bli en spennende jul!
Har de siste ukene begynt å kjenne liv (har morkake foran) og mannen har også kunne kjent et par ganger så begynner å bli litt mer virkelig!
Så hyggelig Lille tulipan, velkommen
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-08-2018, 13:38   #63
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Gruppen er ment for alle som har termin hele vinteren, så det inkluderer også desember 2018 Tenkte bl.a. på Syktlangtnord og LilleTulipan da jeg opprettet den Spennende med julebarn

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-08-2018, 18:57   #64
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Gruppen er ment for alle som har termin hele vinteren, så det inkluderer også desember 2018 Tenkte bl.a. på Syktlangtnord og LilleTulipan da jeg opprettet den Spennende med julebarn
Hei!
Så fint med en termingruppe Fantastisk med så mange gravide etter forsøkene i vår og sommer! Og takk for at også jeg faller inn under gruppa

Å slippe engstelsen er kanskje vanskelig for alle gravide, men det er ikke så rart om/at det er en enda større utfordring for oss... Det er virkelig ikke bare bare, dette. Hadde nok trodd/håpet at jeg skulle være hakket sprekere i graviditeten, men etter de første tre mnd, med blødninger, hestekurer med hormoner og delvis sengeleie, var det vel en mnd eller to som var ok, før det var slutt på energien og moroa igjen Men alt overskygges av at det virker til å gå bra med den lille der inne! Kjenner henne godt og hyppig, heldigvis, siden det snart er ti uker siden forrige ul.

Vet ikke om det var på denne tråden jeg så det nevnt, men jordmor ville ikke lytte på hjertet hos meg heller, forrige gang. Skal tilbake på onsdag, og nå vil jeg insistere. Må få dem til å måle symfyse også, ingen har gjort det enda. Har forøvrig også hørt at IVF-barn kan være store, en venninne har født to IVF-barn på over 5 kilo!

Håper dere alle får stadig mer energi tilbake, og færre og færre vondter!
Gammel 27-08-2018, 21:38   #65
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Hei!
Så fint med en termingruppe Fantastisk med så mange gravide etter forsøkene i vår og sommer! Og takk for at også jeg faller inn under gruppa

Å slippe engstelsen er kanskje vanskelig for alle gravide, men det er ikke så rart om/at det er en enda større utfordring for oss... Det er virkelig ikke bare bare, dette. Hadde nok trodd/håpet at jeg skulle være hakket sprekere i graviditeten, men etter de første tre mnd, med blødninger, hestekurer med hormoner og delvis sengeleie, var det vel en mnd eller to som var ok, før det var slutt på energien og moroa igjen Men alt overskygges av at det virker til å gå bra med den lille der inne! Kjenner henne godt og hyppig, heldigvis, siden det snart er ti uker siden forrige ul.

Vet ikke om det var på denne tråden jeg så det nevnt, men jordmor ville ikke lytte på hjertet hos meg heller, forrige gang. Skal tilbake på onsdag, og nå vil jeg insistere. Må få dem til å måle symfyse også, ingen har gjort det enda. Har forøvrig også hørt at IVF-barn kan være store, en venninne har født to IVF-barn på over 5 kilo!

Håper dere alle får stadig mer energi tilbake, og færre og færre vondter!
Det var fastlegen min som ikke ville lytte på hjertelyden siden jeg fikk så mye hyppigere oppfølging utenom enn andre gravide Symfysemålet ville han heller ikke ta, sa det ikke var vanlig å begynne med det før i uke 24, men det burde jo være på høy tid for din del da. Har du forresten fått tatt sukkerbelastningsprøven enda?
Det var noen andre her inne også som nevnte at ivf-barn kan være større, men det var helt nytt for meg, og jeg skjønner ikke helt teorien bak. Noen som vet? Tanten min fødte et barn på 5,2 kg og endte opp med totalruptur Får jeg et så stort barn, vil jeg insistere på keisersnitt og dermed basta!
Når har du termin forresten? Min er i begynnelsen av februar
Etter at kvalmen har avtatt, har stadig flere andre vondter overtatt istedet, så jeg har ingen illusjoner om et behagelig svangerskap Men så lenge alle verdiene som betyr noe for legene, er fine, får jeg si meg fornøyd
Teller ned til oul i neste uke nå Skal ha en privat ul til senere i denne uka først. Det er visst først nå at det pleier å begynne å gå galt med livmorhalsen om man er utsatt for det, så jeg tør ikke overlate noe til tilfeldighetene
Har du ikke vært på flere ul etter oul? Jeg vurderer sterkt å betale privat for 3D, men da skal man visst være kommet til uke 24 før man tidligst kan gjøre det.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 27-08-2018, 21:58   #66
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det var fastlegen min som ikke ville lytte på hjertelyden siden jeg fikk så mye hyppigere oppfølging utenom enn andre gravide Symfysemålet ville han heller ikke ta, sa det ikke var vanlig å begynne med det før i uke 24, men det burde jo være på høy tid for din del da. Har du forresten fått tatt sukkerbelastningsprøven enda?
Det var noen andre her inne også som nevnte at ivf-barn kan være større, men det var helt nytt for meg, og jeg skjønner ikke helt teorien bak. Noen som vet? Tanten min fødte et barn på 5,2 kg og endte opp med totalruptur Får jeg et så stort barn, vil jeg insistere på keisersnitt og dermed basta!
Når har du termin forresten? Min er i begynnelsen av februar
Etter at kvalmen har avtatt, har stadig flere andre vondter overtatt istedet, så jeg har ingen illusjoner om et behagelig svangerskap Men så lenge alle verdiene som betyr noe for legene, er fine, får jeg si meg fornøyd
Teller ned til oul i neste uke nå Skal ha en privat ul til senere i denne uka først. Det er visst først nå at det pleier å begynne å gå galt med livmorhalsen om man er utsatt for det, så jeg tør ikke overlate noe til tilfeldighetene
Har du ikke vært på flere ul etter oul? Jeg vurderer sterkt å betale privat for 3D, men da skal man visst være kommet til uke 24 før man tidligst kan gjøre det.
Min venninne med de store barna (og to gode fødeopplevelser, ifølge henne selv ) mener det har noe med seleksjonen av de mest robuste egg/blastoer å gjøre, men jeg har egentlig ingen peiling på det! ;)

har tatt sukkerbelastning to ganger, en ganske tidlig (ikke sikker på hvorfor legen min gjør det - han mente det var standard, jeg tror han rotet litt med det men takket ja pga mye diabetes i familien) og en gang i slutten av juli. begge fine, heldigvis!

symfyse ja, skulle jo tro det var blitt målt nå som jeg er uke 28. leste om Rubia og myomen, og tenker at jeg også kan tenke meg å sjekke det nærmere. har også en relativt stor muskelknute, og kanskje kan det forklare litt både om jeg fikk "gravidemage" så fort og at den er større enn barnets størrelse skulle tilsi (altså tatt på eget øyemål og folks "artige" kommentarer!?)

ikke hatt ul siden oul, nei. øver meg på å ikke la angsten vinne. som voksen mor kjenner jeg at jeg kan ha tendenser til overdreven engstelse. og da kan det bli mye angst de neste 20 årene, for å si det sånn..! det vil jeg ikke legge på Lille frø, så her trenes det på å motstå og mestre mine mange frykter. skal sies at det egentlig går ganske greit nå som hun er så aktiv og det ikke er noen tvil om når hun rører på seg <3

terminen min er 19. nov (selv om oul ville skyve den til 21. nov.) februar er jo topp, da blir det ikke så mye trilling på dårlig føre heller krysser fingrene for livmorhalsen din! ser lovende ut så langt, gjør det ikke? tenk at du skal bli mamma om bare noen få måneder! <3
Gammel 27-08-2018, 22:27   #67
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Min venninne med de store barna (og to gode fødeopplevelser, ifølge henne selv ) mener det har noe med seleksjonen av de mest robuste egg/blastoer å gjøre, men jeg har egentlig ingen peiling på det! ;)

har tatt sukkerbelastning to ganger, en ganske tidlig (ikke sikker på hvorfor legen min gjør det - han mente det var standard, jeg tror han rotet litt med det men takket ja pga mye diabetes i familien) og en gang i slutten av juli. begge fine, heldigvis!

symfyse ja, skulle jo tro det var blitt målt nå som jeg er uke 28. leste om Rubia og myomen, og tenker at jeg også kan tenke meg å sjekke det nærmere. har også en relativt stor muskelknute, og kanskje kan det forklare litt både om jeg fikk "gravidemage" så fort og at den er større enn barnets størrelse skulle tilsi (altså tatt på eget øyemål og folks "artige" kommentarer!?)

ikke hatt ul siden oul, nei. øver meg på å ikke la angsten vinne. som voksen mor kjenner jeg at jeg kan ha tendenser til overdreven engstelse. og da kan det bli mye angst de neste 20 årene, for å si det sånn..! det vil jeg ikke legge på Lille frø, så her trenes det på å motstå og mestre mine mange frykter. skal sies at det egentlig går ganske greit nå som hun er så aktiv og det ikke er noen tvil om når hun rører på seg <3

terminen min er 19. nov (selv om oul ville skyve den til 21. nov.) februar er jo topp, da blir det ikke så mye trilling på dårlig føre heller krysser fingrene for livmorhalsen din! ser lovende ut så langt, gjør det ikke? tenk at du skal bli mamma om bare noen få måneder! <3
Det var Newbie som hadde en voksende muskelknute, ikke Rubia, men ja, jeg ville også ha lurt på det samme om jeg var deg. Hvor stor var din på hysteroskopien? Ellers kan det jo bare være at du har ekstra mye fostervann. Ene tanten min var kjempestor, men fødte en bitteliten unge
Livmorhalsen min har faktisk vokst en halv cm på de åtte siste ukene Det er godt mulig jeg kan takke akupunktøren for det men pssaret jeg har fått satt inn, gjør også at det ikke kommer like mye trykk på livmorhalsen.
Magen min er også blitt ganske stor, men det sies jo at det pleier å være sånn med flergangsgravide.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 28-08-2018, 16:56   #68
Lille tulipan
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2017
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Velkommen Lille Tulipan
Jeg lurte på hvor langt du var kommet. Er formen din fin? Artig å kjenne liv. Spennende med både OUL og jordmor, det skjønner jeg godt. Er dette det første barnet deres?
Ja dette er vårt første barn så vi gleder oss veldig og naturligvis veldig spent på den omveltningen det nok blir..

Formen min er nokså god nå. Kvalmen og den verste trøttheten gav seg i uke 15-16 og etter det hadde jeg en beleilig ferie som gjorde godt. Jobber 100%, men pøver å ta det litt roligere enn vanlig.. selv om formen er nokså bra, kjenner jeg at det ikke er «som vanlig». Har heldigvis klart å begynne å gå fjellturer igjen (i roligere tempo) og det gjør godt for kropp og ikke minst sjel.

Har neste svangerskapskontroll neste uke... trodde de begynte å måle SF-mål i uke 24 så rart du ikke har gjort det enda syktlangtnord Får se hva legen min gjør neste uke....hmmm

Har dere andre planer om å ha svangerskapsoppfølging av fastlege eller jordmor, eventuelt begge deler?
Okt 16 - avbrutt etter uttak
Jan 17 - negativt

Vistahermosa
Okt 17 - ED - pos. 25.10 BO:8+6
April 18 - ED Pos. 19.04. 7 + 3
31.12.2018
Lille tulipan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2018, 17:22   #69
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Ja dette er vårt første barn så vi gleder oss veldig og naturligvis veldig spent på den omveltningen det nok blir..

Formen min er nokså god nå. Kvalmen og den verste trøttheten gav seg i uke 15-16 og etter det hadde jeg en beleilig ferie som gjorde godt. Jobber 100%, men pøver å ta det litt roligere enn vanlig.. selv om formen er nokså bra, kjenner jeg at det ikke er «som vanlig». Har heldigvis klart å begynne å gå fjellturer igjen (i roligere tempo) og det gjør godt for kropp og ikke minst sjel.

Har neste svangerskapskontroll neste uke... trodde de begynte å måle SF-mål i uke 24 så rart du ikke har gjort det enda syktlangtnord Får se hva legen min gjør neste uke....hmmm

Har dere andre planer om å ha svangerskapsoppfølging av fastlege eller jordmor, eventuelt begge deler?
Så kjekt å høre at du er i så fin form
Selv ble jeg plutselig akutt kvalm etter en liten kveldstur i går kveld, og etter en tur ut i dag måtte jeg legge meg nedpå om ettermiddagen og sovnet momentant, noe jeg ellers aldri gjør.
Jeg går til gynekolog og fastlege. Jordmor og helsestasjonen er lenger borte, så det blir for tungvint. Vurderer derfor å ta barnekontrollene hos fastlegen også når den tid (forhåpentligvis) kommer. Dessuten foretrekker jeg å holde meg til folk jeg allerede kjenner fra før. Men jeg har tilgang til kort samtale med en av jordmødrene i forkant av kontrollene på sykehuset.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 28-08-2018, 18:24   #70
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:

Huff, var du kvalm og trøtt til uke 16, det var lenge. Fjelltur høres nydelig ut! Jeg er ute på min første tur i nabolaget på mange uker. Nydelig vær og så deilig å være ute og bevege seg litt. Håper det hjelper på tarmbevegelse og kvalme.

Jeg står på venteliste for å skifte fastlege pg.a. flytting, så jeg tenker å søke opp jordmor her i nærheten og gå dit. Hvis hun er like hyggelig som jordmoren jeg møtte i dag, blir det en fin opplevelse
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder