Ønskebarn forum  
Gammel 28-08-2018, 18:45   #71
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

jeg følger (foreløpig) standard opplegg her i kommunen, som er lege i starten og deretter ca annenhver gang lege og jordmor. de holder forøvrig til i samme hus men jordmora sist (to og en halv måned siden) syntes jeg ikke var så nyttig. legen er kjapp og grei, men hadde håpet jordmor kunne bidra med noe litt annet/mer. skal dit i morgen, og etter det ser jeg om jeg gidder flere ganger.

tok kontakt med amathea her etter tips fra andre i lignende situasjon (dog bosatt andre steder i landet), og var på et treff der med tre andre damer/jenter. dersom de får nok påmeldte til fødselsforberedende kurs, blir jeg med på det. det går over seks ganger og er for oss som får barn alene. hvis ikke (evt uansett) tenkte jeg bli med på kurs på helsestasjonen også

litt kvalme forøvrig kommet tilbake her, fra uke 27... trøttheten kom også tilbake, det var tidligere i sommer. men nå er det kanskje like mye at jeg ikke får sove nok på nettene... så i dag sovna jeg på sofaen på jobb..! haha.

fjellturer høres deilig ut - og lurt å gjøre litt så lenge man kan her startet gravidyoga opp igjen etter sommeren, og det var godt - og passe slitsomt for min litt slitne kropp ;)
Gammel 28-08-2018, 22:45   #72
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
jeg følger (foreløpig) standard opplegg her i kommunen, som er lege i starten og deretter ca annenhver gang lege og jordmor. de holder forøvrig til i samme hus men jordmora sist (to og en halv måned siden) syntes jeg ikke var så nyttig. legen er kjapp og grei, men hadde håpet jordmor kunne bidra med noe litt annet/mer. skal dit i morgen, og etter det ser jeg om jeg gidder flere ganger.

tok kontakt med amathea her etter tips fra andre i lignende situasjon (dog bosatt andre steder i landet), og var på et treff der med tre andre damer/jenter. dersom de får nok påmeldte til fødselsforberedende kurs, blir jeg med på det. det går over seks ganger og er for oss som får barn alene. hvis ikke (evt uansett) tenkte jeg bli med på kurs på helsestasjonen også

litt kvalme forøvrig kommet tilbake her, fra uke 27... trøttheten kom også tilbake, det var tidligere i sommer. men nå er det kanskje like mye at jeg ikke får sove nok på nettene... så i dag sovna jeg på sofaen på jobb..! haha.

fjellturer høres deilig ut - og lurt å gjøre litt så lenge man kan her startet gravidyoga opp igjen etter sommeren, og det var godt - og passe slitsomt for min litt slitne kropp ;)
Jeg har faktisk lurt litt på å ta kontakt med Amathea for rådgivning om økonomiske rettigheter som enslig mor. Har nemlig en venninne som ikke fikk noe godt svar av NAV da hun spurte om hvilke rettigheter hun hadde som enslig forsørger etter skilsmisse. Hun måtte først selv vite hvilke stønader det gjaldt, før de kunne svare, og det hjelper jo lite når man ikke vet hva man skal spørre om en gang.

Gravidyoga hørtes fint ut Er det også på helsestasjonen?
Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg vil være med på fødselsforberedende kurs. Har tross alt født før, men siden det ikke var normale fødsler, er det fremdeles mye jeg ikke vet. Likevel virker det litt bortkastet om jeg skulle ende opp med ks. Men om det er en fin mulighet til å bli kjent med andre gravide i lokalsamfunnet, er jo det en bonus i seg selv

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-08-2018, 21:48   #73
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Da har vi vært på Sverigerur og tatt NIPT, får svar om en uke Alt så fortsatt fint ut på ultralyden, den lille er nesten 8 cm og følger normalen. Likevel bekymrer jeg meg ganske mye for den økte risikoen vi fikk for trisomi18 på KUB'en.

Ellers er formen veldig opp og ned. Noen dager fryktelig kvalm, men også noen gode dager. Har også begynt på gravidyoga (på en av de gode dagene) og det virket veldig deilig. Håper jeg orker å fortsette
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-08-2018, 22:02   #74
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Da har vi vært på Sverigerur og tatt NIPT, får svar om en uke Alt så fortsatt fint ut på ultralyden, den lille er nesten 8 cm og følger normalen. Likevel bekymrer jeg meg ganske mye for den økte risikoen vi fikk for trisomi18 på KUB'en.

Ellers er formen veldig opp og ned. Noen dager fryktelig kvalm, men også noen gode dager. Har også begynt på gravidyoga (på en av de gode dagene) og det virket veldig deilig. Håper jeg orker å fortsette
Det skjønner jeg godt at du bekymrer deg for. Hvilken brøk ga de dere som risiko for trisomi 18?

Her tar kvalmen nye høyder. Kaster opp hver dag dessverre. Uansett hva jeg spiser.

Gravideyoga høres helt topp ut. Så bra at du klarer det innimellom.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-08-2018, 22:17   #75
aboutJune
Husvarm

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Det skjønner jeg godt at du bekymrer deg for. Hvilken brøk ga de dere som risiko for trisomi 18?

Her tar kvalmen nye høyder. Kaster opp hver dag dessverre. Uansett hva jeg spiser.

1:25...

Uff, så fryktelig med kvalmen, håper den bedrer seg snart
Gammel 31-08-2018, 07:55   #76
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
1:25...

Uff, så fryktelig med kvalmen, håper den bedrer seg snart
Jeg vet at i duotestsammenheng blir det regnet som ganske høy risiko, men sett fra et legmannsperspektiv er den egentlig ganske litenBlir det ikke i praksis 4% da, eller har jeg misforstått noe her? Hvor langt er du kommet nå? Da de jeg kjenner som fikk diagnostisert trisomi 18, var på (rask) ul ifbm. nipt-testen helt i starten av uke 11, så alt normalt ut, men på ul for duotesten halvveis i uke 13 ble det helt klart at fosteret var alvorlig sykt.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 31-08-2018, 07:58   #77
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg

Huff da, det hørtes helt forferdelig ut Skjønner at jeg har sluppet billig unna, tross alt. Ha i mente at du kanskje bør legges inn om du kaster opp alt over lengre tid.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 31-08-2018, 08:24   #78
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:

Da satser vi på at den uken går fort og gir et positivt svar til slutt Da får dere jo også vite kjønn helt sikkert

Her har gyn tippet to ganger på ene kjønnet og to ganger på andre Ble et øyeblikk nervøs for at ungen kunne være tvekjønnet men regner i grunnen med at den siste tippingen stemmer. Forhåpentligvis vil det ikke lenger være noen tvil på oul i midten av neste uke.

Det begynner å lysne når man endelig kan ha noen gode dager innimellom og bli minnet om hvordan det egentlig var å føle seg frisk Skal du i teorien gå på yoga hver uke framover nå?

Her er det halsbrannen som plager meg mest. Den kommer både når jeg spiser for mye og når jeg spiser for lite Reagerer ikke bare på åpenbare ting som sterkt krydder lenger, men kan også finne på å få halsbrann av brunost eller brød Melkeprodukter er den store redningen for tiden, så bøtter ned med melk, grøt og ulike melkedesserter/-mellommåltider som bygglunsj, rislunsj og havrelunsj i løpet av dagen. Det lindrer nokså umiddelbart Ellers blir det mye poteter, bananer og kokte gulrøtter, samt fiskeboller i hvit saus, fiskegrateng o.l. Men her om dagen reagerte jeg på en fiskegrateng også, sannsynligvis fordi det var løk og purre i den. Har dessuten fått problemer med frukt og grønt generelt pga. syreinnholdet, særlig når det ikke er varmebehandlet, men tomater må jeg bare holde meg unna uansett. Så da blir det veldig lite sånt jeg kan spise hver dag uten å bli dårlig; mao får jeg neppe i meg fem om dagen for tiden.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 31-08-2018, 10:48   #79
aboutJune
Husvarm

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg vet at i duotestsammenheng blir det regnet som ganske høy risiko, men sett fra et legmannsperspektiv er den egentlig ganske litenBlir det ikke i praksis 4% da, eller har jeg misforstått noe her? Hvor langt er du kommet nå? Da de jeg kjenner som fikk diagnostisert trisomi 18, var på (rask) ul ifbm. nipt-testen helt i starten av uke 11, så alt normalt ut, men på ul for duotesten halvveis i uke 13 ble det helt klart at fosteret var alvorlig sykt.
Jo, jeg tror det betyr 4% ja. Så du har helt rett, det er jo fortsatt gaske liten risiko. Men siden jeg har truffet på lavere prosenter før føler jeg meg ikke helt trygg. Men at alt fortsatt ser bra ut på ultralyd er jo betryggende. Jeg er 14 uker i dag, så de to siste ultralydene har blitt gjort 13+0 og nå sist 13+5. Så trøster meg meg med at de burde ha sett noen tegn nå om det var sykt..
Gammel 31-08-2018, 11:10   #80
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Huff da, det hørtes helt forferdelig ut Skjønner at jeg har sluppet billig unna, tross alt. Ha i mente at du kanskje bør legges inn om du kaster opp alt over lengre tid.
Ja mannen truer med det samme. Måtte det bare gå over snart. Er 10+2 i dag. Hvis jeg spiser tidlig på morgenen og sover noen timer etterpå, går det greit. Men det jeg spiser på ettermiddag og kveld har kommet opp igjen de siste dagene. Dette hadde jeg ikke forestilt meg. Får skrekkscenarioer i hodet om slik tilværelse i 9 måneder.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder