Ønskebarn forum  
Gammel 28-08-2018, 14:22   #21
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Er det sånn at hvis man spontanaborterer så blir det meste borte? Jeg hadde 3 SAer og, hvis legen i Norge ikke så feil, så var livmoren min ikke skadet av det.
Det kan ligge rester igjen også etter spontanaborter, og de vises ikke alltid på ul, men det gjør bl.a. at man er mer utsatt for å få polypper etterpå. Jeg er blitt sjekket på hysteroskopi senest i april og har ingen arrdannelser etter alle gangene jeg har mistet, så noen av oss har hatt mer flaks enn andre. Når det er sagt, har jeg hatt polypper to ganger, og de vistes kun på saltvannsultralyd og hysteroskopi.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2018, 18:32   #22
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Slimhinnen ble bra til sist innsett. Drøyt 8mm, så bra til å være meg jeg har nok tynn slimhinne fra naturens side for den har vært slik siden jeg fødte datteren vår og har blitt gravid mange ganger etter det. Hun ble jo til på naturlig vis...

Nå ble nettopp hysten utsatt til 5.10 fordi legen min har ferie nå denne mnd når syklusen min er mellom dag 10 og 12:(((

Blir litt gal😵

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

4 eggdonasjonsforsøk med negative resultat

Nå gravid på naturlig måte med termin i august-20
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2018, 18:50   #23
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Slimhinnen ble bra til sist innsett. Drøyt 8mm, så bra til å være meg jeg har nok tynn slimhinne fra naturens side for den har vært slik siden jeg fødte datteren vår og har blitt gravid mange ganger etter det. Hun ble jo til på naturlig vis...

Nå ble nettopp hysten utsatt til 5.10 fordi legen min har ferie nå denne mnd når syklusen min er mellom dag 10 og 12:(((

Blir litt gal😵
Åh, shit. Er det mulighet å gjøre det med en annen lege? Jeg fikk viljen min gjennom hos klinikken et par ganger, med å legge bredsida litt til... På den annen side er det veldig fint at samme lege gjør inngrep som ellers behandler deg - og som setter inn senere. Så om du klarer, kan du kanskje tenke at tida nok går fort til oktober også, og benytte den ekstra tida til å hente krefter, bygge styrke og ellers gjøre ting det kanskje er lenge til neste gang du kan ;) stor klem
Gammel 28-08-2018, 19:38   #24
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Åh, shit. Er det mulighet å gjøre det med en annen lege? Jeg fikk viljen min gjennom hos klinikken et par ganger, med å legge bredsida litt til... På den annen side er det veldig fint at samme lege gjør inngrep som ellers behandler deg - og som setter inn senere. Så om du klarer, kan du kanskje tenke at tida nok går fort til oktober også, og benytte den ekstra tida til å hente krefter, bygge styrke og ellers gjøre ting det kanskje er lenge til neste gang du kan ;) stor klem
Min koordinator ringte meg og spurte hva jeg ønsket: enten å gjøre det neste uke med en spesialist og en annen lege enn min egen eller å vente en syklus og få min egen lege pluss spesialisten. Min lege hadde et ønske om å få være med siden hun gjorde hysten sist uke og derfor vet hvor problemet ligger pluss at hun skal gjøre innsettet mitt neste gang. Jeg tvilte veldig, men bestemte meg for å være fornuftig i stedet for utålmodig... så gikk for å vente. MEN om min lege plutselig er syk den dagen da begynner jeg å hyle😵 Hun hadde også ytret ønske om å være med fordi hun aldri hadde sett noe slikt før!!! Er jo så fælt at man bare må le litt😞😂 jeg er en gynekologisk severdighet⭐️

Neida, spøk til side; jeg har fått anbefalt her på forumet at én lege gjør både hyst og innsett så derfor går jeg for det...

De begynner søket etter donor nå, men venter med å stimulere henne til etter hysten så er vel sikkert desember jeg får innsett da... tidligst!

Jeg kjenner det var litt ok å slippe to uker til Spania på rappen også. Får se det positive i det

Takk for støttende ord💕

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gammel 28-08-2018, 22:33   #25
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Min koordinator ringte meg og spurte hva jeg ønsket: enten å gjøre det neste uke med en spesialist og en annen lege enn min egen eller å vente en syklus og få min egen lege pluss spesialisten. Min lege hadde et ønske om å få være med siden hun gjorde hysten sist uke og derfor vet hvor problemet ligger pluss at hun skal gjøre innsettet mitt neste gang. Jeg tvilte veldig, men bestemte meg for å være fornuftig i stedet for utålmodig... så gikk for å vente. MEN om min lege plutselig er syk den dagen da begynner jeg å hyle😵 Hun hadde også ytret ønske om å være med fordi hun aldri hadde sett noe slikt før!!! Er jo så fælt at man bare må le litt😞😂 jeg er en gynekologisk severdighet⭐️

Neida, spøk til side; jeg har fått anbefalt her på forumet at én lege gjør både hyst og innsett så derfor går jeg for det...

De begynner søket etter donor nå, men venter med å stimulere henne til etter hysten så er vel sikkert desember jeg får innsett da... tidligst!

Jeg kjenner det var litt ok å slippe to uker til Spania på rappen også. Får se det positive i det

Takk for støttende ord💕
Huff ja, noen ganger vil man ikke være interessant tilfelle Men godt du tar det med galgenhumor og uansett er det fint at legen din virkelig engasjerer seg

Jeg vet alt om hvor uutholdelig det kan virke å få neste forsøk stadig utsatt Jeg fikk ikke nytt forsøk før i mars i år etter at august-forsøket i fjor endte med MA rundt TUL. Men tiden gikk likevel, og jeg brukte den på videre utredning. Da føler man iallfall at det skjer noe, og at man tross alt arbeider med saken. Jeg holdt meg også beskjeftiget med å legge om kostholdet til mer fertilitetsvennlig mat. Kan sikkert fortone seg som unødvendig stress for mange, men akkurat da hadde jeg behov for å føle at jeg ihvertfall gjorde noe mens jeg ventet. Det hjalp også veldig på psyken å gå jevnlig til alternativ behandling som var spesielt myntet på fertilitet (akupunktur og soneterapi).

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 29-08-2018, 06:04   #26
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Huff ja, noen ganger vil man ikke være interessant tilfelle Men godt du tar det med galgenhumor og uansett er det fint at legen din virkelig engasjerer seg

Jeg vet alt om hvor uutholdelig det kan virke å få neste forsøk stadig utsatt Jeg fikk ikke nytt forsøk før i mars i år etter at august-forsøket i fjor endte med MA rundt TUL. Men tiden gikk likevel, og jeg brukte den på videre utredning. Da føler man iallfall at det skjer noe, og at man tross alt arbeider med saken. Jeg holdt meg også beskjeftiget med å legge om kostholdet til mer fertilitetsvennlig mat. Kan sikkert fortone seg som unødvendig stress for mange, men akkurat da hadde jeg behov for å føle at jeg ihvertfall gjorde noe mens jeg ventet. Det hjalp også veldig på psyken å gå jevnlig til alternativ behandling som var spesielt myntet på fertilitet (akupunktur og soneterapi).
Det er jo bare 4 uker ekstra så jeg skal nok klare det, man blir god på venting i dette gamet. Etter 4 år så har jeg egentlig mer behov for å prøve og fokusere på litt andre ting i venteperioden, men trening og sunt kosthold blir nok alltid litt ekstra viktig for kropp og sjel i sånne perioder.

Jeg sendte mail til koordinatoren min og hørte når jeg kan forvente at de har en donor klar. Det hjelper på ventingen om jeg vet at vi har en donor som er klar!

Hva kan de finne ut av en endometriebiopsi? Jeg tok en i Norge i januar son var normal, men har jo nå smertelig erfart at det er ikke ensbetydende med at Spania ikke finner noe heller😵 den norske biopsien sa: normalt endometrium oten tegn til endometritt

Gammel 29-08-2018, 10:49   #27
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Det er jo bare 4 uker ekstra så jeg skal nok klare det, man blir god på venting i dette gamet. Etter 4 år så har jeg egentlig mer behov for å prøve og fokusere på litt andre ting i venteperioden, men trening og sunt kosthold blir nok alltid litt ekstra viktig for kropp og sjel i sånne perioder.

Jeg sendte mail til koordinatoren min og hørte når jeg kan forvente at de har en donor klar. Det hjelper på ventingen om jeg vet at vi har en donor som er klar!

Hva kan de finne ut av en endometriebiopsi? Jeg tok en i Norge i januar son var normal, men har jo nå smertelig erfart at det er ikke ensbetydende med at Spania ikke finner noe heller😵 den norske biopsien sa: normalt endometrium oten tegn til endometritt
Nå måtte jeg google endometritt, men det er visst bare det samme som barselfeber:

http://www.nettdoktor.no/graviditet_...ndometritt.php

Jeg aner ikke hva de kan finne, og hvorfor de gjorde et poeng ut av at du skulle stimuleres med visse hormoner først og være på innsettidspunkt i syklus da de tok biopsien, men jeg regner jo med at det må ha noe med analyse av mottakeligheten å gjøre. Aner ikke hvordan denne prøven skiller seg fra ERA-testen, men ville spurt klinikken.

Hos meg vet jeg at legen hadde mistanke om at jeg muligens kunne ha for mye østrogen i kroppen, og at det visstnok kunne ødelegge endometriet, men de så også etter mulige betennelsestilstander. Fikk bare beskjed om at alt så veldig gunstig ut etterpå.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 29-08-2018, 11:29   #28
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Nå måtte jeg google endometritt, men det er visst bare det samme som barselfeber:

http://www.nettdoktor.no/graviditet_...ndometritt.php

Jeg aner ikke hva de kan finne, og hvorfor de gjorde et poeng ut av at du skulle stimuleres med visse hormoner først og være på innsettidspunkt i syklus da de tok biopsien, men jeg regner jo med at det må ha noe med analyse av mottakeligheten å gjøre. Aner ikke hvordan denne prøven skiller seg fra ERA-testen, men ville spurt klinikken.

Hos meg vet jeg at legen hadde mistanke om at jeg muligens kunne ha for mye østrogen i kroppen, og at det visstnok kunne ødelegge endometriet, men de så også etter mulige betennelsestilstander. Fikk bare beskjed om at alt så veldig gunstig ut etterpå.
Jeg gikk ikke på medsiner før hysten/biopsien, vsr kun at de ville se endometriet i sekretorisk fase, altså en gang mellom eggløsning lg mens Jeg gjorde det på dag 25 så var ikke ved innsettsdagen heller. Jeg tror en slik biopsi kun der etter evt betennelsestilstander...

Gammel 01-09-2018, 07:43   #29
Mimsen
Nykommer

Medlem siden: Apr 2018
Standard

Kjære Myrullen blir så trist på dine vegne

Jeg tror jeg har svart deg på privat melding også, men er ikke helt sikker, data er ikke min sterke side

Som sagt tidligere så har jeg opplevd noe av det samme. Jeg hadde først en hysteroskopi etter en MA og da rotet de litt i "blinde" og måtte bruke at handinstrument da dem ikke kom til med annet. Mye skade skjedde sikkert da. Måtte i tilegg da cellegift og vente 6 mnder før nye forsøk. Hadde så et negativt ivf forsøk hos Hausken. Da kom jeg over Athen og begynte sterkt å vurdere hysteroskopi der. Hadde da 2 på frys hos Hausken og dem sa da at jeg like godt kunne ta hysteroskopien hos dem da jeg nevnte Athen. Jeg hadde store misstanker om at ikke alt var så bra der inne. Etter mye tvil vet du jo va jeg valgte. Det så jo tilsynelatende ok ut i Følge Hausken, men at jeg hadde endometriose som selvsagt ikke skaper så gode forhold. Hysteroskopien der gjorde ganske vondt.

Ca 1 mnde etter tok jeg operasjonen i Athen og da vet du jo hvordan det også gikk, masse sammenvoksninger, arrvev som dem brukte lang tid på å komme ned til friskt vev. Infeksjonstilstander osv.Da var beskjeden at jeg minst hadde hatt det slik i 6-8 mnder kanskje lenger for det kunne dem ikke si noe om, så 3-4 forsøk har i allefall vært bortkastet i Norge. Ble satt på hestekurer med antibiotika som jeg også må ta ved hvert forsøk.

Jeg ble gravid da på føret forsøk etter 9 misslykkede forsøk i Norge.

Du vet jo hva jeg har ment, men som sagt er det vanskelig å anbefale slike ting. Nå er vi jo flere som har opplevd litt dårlige hytseroskopier her i Norge så kanskje lettere å gi anbefalninger til andre da

Så trist at du måtte igjennom alt dette, men når det er sagt så er jeg rimelig sikker på at du har veldig gode sjanser til å bli gravid etterpå ved førte forsøk men også ca de neste 6 mndene. Jeg har kjempe stor tru på det så lenge de er flinke der i Spania til denne operasjonen og med spesialist vil jeg jo tro det

Vet at det ikke er gøy og vente, men det vil bli en stor belønning av det det det har jeg stor tro på

Masse lykke til med ny hysteroskopi i Spania og det kommer til å gå bra
Mimsen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2018, 07:49   #30
Mimsen
Nykommer

Medlem siden: Apr 2018
Standard

Jeg har foresten lest melding fra deg privat, men vet ikke om jeg fikk svart deg da jeg ikke er medlem.

Så da svarte jeg deg like godt her også
Mimsen er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder