Ønskebarn forum  
Gammel 01-09-2018, 09:31   #31
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mimsen Vis innlegg
Jeg har foresten lest melding fra deg privat, men vet ikke om jeg fikk svart deg da jeg ikke er medlem.

Så da svarte jeg deg like godt her også
Du får svart privat selv om du ikke er medlemmen jeg syntes det var interessant å lese svaret ditt her også

Gikk de altså rett inn med hysteroskopi etter MA uten å ta vanlig utskrapning først? Da burde de de jo kunnet se litt bedre enn under vanlig utskrapning Var det et annet sted enn Hausken? Hvorfor gjorde hysteroskopien ved Hausken vondt - brukte de ikke narkose?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2018, 15:57   #32
Mimsen
Nykommer

Medlem siden: Apr 2018
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Du får svart privat selv om du ikke er medlemmen jeg syntes det var interessant å lese svaret ditt her også

Gikk de altså rett inn med hysteroskopi etter MA uten å ta vanlig utskrapning først? Da burde de de jo kunnet se litt bedre enn under vanlig utskrapning Var det et annet sted enn Hausken? Hvorfor gjorde hysteroskopien ved Hausken vondt - brukte de ikke narkose?
Takk da vet jeg det angående og svare på private meldinger

Nei jeg tok en utskrapning først, da sa dem at det var litt kronglete å komme til da jeg har vært konsiert tidligere og dem fikk ikke brukt det utstyret de vanligvis bruker og hadde som sagt brukt et hand instrument. Så det har jo sikkert laget mye sammenvoksninger av bare det. Men hcg fortsatte å stige etter dette inngrepet så måtte ha cellegift. Dermed måtte vi vente 1/2 år før vi kunne ha nye forsøk. Utskrapingen ble gjort på et offentlig sykehus.

Så når vi ble klare hadde vi et negativt ivf forsøk hos Hausken for så og ta hysteroskopien der. Det er bare en diagnostisk hysteroskopi de gjør med evt en scratching og det kjentes ut som de skrapet i åpne sår. Man er ikke i narkose der får bare litt morfin lignende preparater som du sniffer inn i nesen 15-20 minutter før, men jeg trenger egentlig minst 45 minutter før og større doser så følte at jeg kjente veldig mye så ikke en så hyggelig opplevelse nei.
Man får se på data skjerm mens dem holder på.

Men her igjen tror jeg det bare gjorde ting verre og bortkastet penger og forsøket etter var totalt bortkastet. Vi hadde igjen to embryoer på frys der, men etter Athen valgte vi bare å destruere dem også fordi jeg følte at jeg ikke ville få de samme medisinene som jeg mener jeg trenger for å lykkes.
Selv om Hausken og dem er litt mer for å prøve nye ting fram for andre klinikker så ble det naturlig og avslutte der for oss når vi hadde funnet "oppskriften" i Athen. Ville ikke bruke mer tid og penger i Norge på noe vi mest sannsynlig ikke vil lykkes med. Er kjempe fornøyd med Hausken klinikken, flotte og dyktige folk, men for noen som trenger ekstra behandling så er det dessverre ut av landet vi må for og få hjelp
Mimsen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2018, 19:03   #33
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Sitat:
Takk da vet jeg det angående og svare på private meldinger

Nei jeg tok en utskrapning først, da sa dem at det var litt kronglete å komme til da jeg har vært konsiert tidligere og dem fikk ikke brukt det utstyret de vanligvis bruker og hadde som sagt brukt et hand instrument. Så det har jo sikkert laget mye sammenvoksninger av bare det. Men hcg fortsatte å stige etter dette inngrepet så måtte ha cellegift. Dermed måtte vi vente 1/2 år før vi kunne ha nye forsøk. Utskrapingen ble gjort på et offentlig sykehus.

Så når vi ble klare hadde vi et negativt ivf forsøk hos Hausken for så og ta hysteroskopien der. Det er bare en diagnostisk hysteroskopi de gjør med evt en scratching og det kjentes ut som de skrapet i åpne sår. Man er ikke i narkose der får bare litt morfin lignende preparater som du sniffer inn i nesen 15-20 minutter før, men jeg trenger egentlig minst 45 minutter før og større doser så følte at jeg kjente veldig mye så ikke en så hyggelig opplevelse nei.
Man får se på data skjerm mens dem holder på.

Men her igjen tror jeg det bare gjorde ting verre og bortkastet penger og forsøket etter var totalt bortkastet. Vi hadde igjen to embryoer på frys der, men etter Athen valgte vi bare å destruere dem også fordi jeg følte at jeg ikke ville få de samme medisinene som jeg mener jeg trenger for å lykkes.
Selv om Hausken og dem er litt mer for å prøve nye ting fram for andre klinikker så ble det naturlig og avslutte der for oss når vi hadde funnet "oppskriften" i Athen. Ville ikke bruke mer tid og penger i Norge på noe vi mest sannsynlig ikke vil lykkes med. Er kjempe fornøyd med Hausken klinikken, flotte og dyktige folk, men for noen som trenger ekstra behandling så er det dessverre ut av landet vi må for og få hjelp
Takk for at du svarte meg Mimsen❤️

Jeg får ikke opp varsling når jeg får mld så leste både pm og svaret ditt her nå!

Jeg mistenker at skaden hos meg har skjedd på Ullevål ifb med utskrapning, men synes det er merkelig at Hausken ikke så dette på hysten jeg tok der! Det gjør dessverre at all tillit er vekk.

Nå får jeg se om drøye 4 uker hva de klarer å rette opp i Spania... er utrolig spent. Tenk om jeg er «ødelagt»!!

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

4 eggdonasjonsforsøk med negative resultat

Nå gravid på naturlig måte med termin i august-20
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2018, 19:21   #34
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Min koordinator ringte meg og spurte hva jeg ønsket: enten å gjøre det neste uke med en spesialist og en annen lege enn min egen eller å vente en syklus og få min egen lege pluss spesialisten. Min lege hadde et ønske om å få være med siden hun gjorde hysten sist uke og derfor vet hvor problemet ligger pluss at hun skal gjøre innsettet mitt neste gang. Jeg tvilte veldig, men bestemte meg for å være fornuftig i stedet for utålmodig... så gikk for å vente. MEN om min lege plutselig er syk den dagen da begynner jeg å hyle😵 Hun hadde også ytret ønske om å være med fordi hun aldri hadde sett noe slikt før!!! Er jo så fælt at man bare må le litt😞😂 jeg er en gynekologisk severdighet⭐️

Neida, spøk til side; jeg har fått anbefalt her på forumet at én lege gjør både hyst og innsett så derfor går jeg for det...

De begynner søket etter donor nå, men venter med å stimulere henne til etter hysten så er vel sikkert desember jeg får innsett da... tidligst!

Jeg kjenner det var litt ok å slippe to uker til Spania på rappen også. Får se det positive i det

Takk for støttende ord💕
Alltid godt å ha bestemt seg - og helt enig; tenker det lønner seg i lengden å la dem gjøre jobben skikkelig, selv om det kan virke som "utsettelser". jeg fikk selv hyst gjort av samme lege som gjorde innsett, og de framstilte det som en stor fordel. siden det satt på det forsøket, kan jeg nesten ikke argumentere imot ;) lykke til på hysten når den tid kommer!
Gammel 01-09-2018, 20:48   #35
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Alltid godt å ha bestemt seg - og helt enig; tenker det lønner seg i lengden å la dem gjøre jobben skikkelig, selv om det kan virke som "utsettelser". jeg fikk selv hyst gjort av samme lege som gjorde innsett, og de framstilte det som en stor fordel. siden det satt på det forsøket, kan jeg nesten ikke argumentere imot ;) lykke til på hysten når den tid kommer!
Takk❤️

Er bittert å tenke på at det som ødela siste åre for oss er at jeg ble gravid naturlig i august i fjor, rett før første ed-forsøk, som endte i to utskrapninger som har laget skader.

Nytter ikke være etterpåklok, men kjennes likevel surt. Livet altså

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gammel 01-09-2018, 21:24   #36
Mimsen
Nykommer

Standard

Det er alltid kjedelig når man må ta 3 steg tilbake og det føles veldig surt og bittert

Men jeg er enig med de andre at det er en fordel at du tar hysteroskopien på klinikken du tilhører og legen er den som har innsett etterpå.
Tror du har gode sjanser etterpå, er ganske sikker på at du ikke er ødelagt.

Men skjønner hva du mener angående hysteroskopien i Norge. Ikke noe jeg ville gjort igjen for å øke sjansen for å bli gravid i allefall. Det er rart dem ikke har sett noe og det samme var jo her, dem burde ha sett noe. Får man beskjed at alt ser ok ut så stoler man jo på det. Mens det egentlig kan bety at det faktisk er teknisk umulig og bli gravid og det er litt skremmende synes jeg.

Altså jeg hadde jo en naturlig graviditet men MA i uke 10 i 2003 og det kan jo i verste fall ha kommet fra da av for jeg fikk en livmor betennelse av det den gangen. Har jo hatt 9 misslykkede forsøk i Norge og flere hysteroskopier som har sagt at alt er ok. Da har vi holdt på i like mange år før vi til slutt lyktes i Athen.

Nå har ikke jeg de enkleste forholdene i livmoren og mage generelt så er ikke sånn at jeg forventer å bli gravid i Athen med alle triksene de kan for jeg vet at jeg er et litt vanskelig tilfelle. Men er det noen som kan klare det og jeg har tilitt til så er det dem.Det er jo grunn til at jeg ikke valgte å prøve et FER forsøk til i Norge.

Jeg krysser fingrene for deg og har tro på at denne hysteroskopien vil gjøre underverker for deg
Gammel 01-09-2018, 21:42   #37
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Det er alltid kjedelig når man må ta 3 steg tilbake og det føles veldig surt og bittert

Men jeg er enig med de andre at det er en fordel at du tar hysteroskopien på klinikken du tilhører og legen er den som har innsett etterpå.
Tror du har gode sjanser etterpå, er ganske sikker på at du ikke er ødelagt.

Men skjønner hva du mener angående hysteroskopien i Norge. Ikke noe jeg ville gjort igjen for å øke sjansen for å bli gravid i allefall. Det er rart dem ikke har sett noe og det samme var jo her, dem burde ha sett noe. Får man beskjed at alt ser ok ut så stoler man jo på det. Mens det egentlig kan bety at det faktisk er teknisk umulig og bli gravid og det er litt skremmende synes jeg.

Altså jeg hadde jo en naturlig graviditet men MA i uke 10 i 2003 og det kan jo i verste fall ha kommet fra da av for jeg fikk en livmor betennelse av det den gangen. Har jo hatt 9 misslykkede forsøk i Norge og flere hysteroskopier som har sagt at alt er ok. Da har vi holdt på i like mange år før vi til slutt lyktes i Athen.

Nå har ikke jeg de enkleste forholdene i livmoren og mage generelt så er ikke sånn at jeg forventer å bli gravid i Athen med alle triksene de kan for jeg vet at jeg er et litt vanskelig tilfelle. Men er det noen som kan klare det og jeg har tilitt til så er det dem.Det er jo grunn til at jeg ikke valgte å prøve et FER forsøk til i Norge.

Jeg krysser fingrene for deg og har tro på at denne hysteroskopien vil gjøre underverker for deg
Hos meg er det jo en ma med utskrapning som ødela alt. Fødte et friskt barn i 2013, ble gravid første mnd uten prevensjon, og ikke hatt noe problemer før det. Så det overrasker ikke meg om det er da det oppstod hos deg

Har du noe kjent problematikk før denne ma’n?? Siden du kaller seg selv et «vanskelig case»?

Gammel 02-09-2018, 16:13   #38
Mimsen
Nykommer

Standard

Ja det er ikke umulig at det for min del har oppstått dårlige forhold etter MA i 2003. Ble jo fort gravid før den, men etter den var det helt umulig. Tenk å bruke 10 år på noe som kanskje ikke har vært mulig å få til. Det er bittert å tenke på men vi er evig takknemlige for jenta vi har fått

Jeg har alvorlig endometriose som har skapt en del trøbbel, det vil si i hele buken og underlivet. Eggledere fjernet pga det, deler av eggstokker fjernet pga endo cyster, ingenting er der det burde være sånn anatomisk. Har fjernet deler av tynntarm pga endometriose(noe som ikke er så vanlig, det er mer vanlig og ha det på tykktarmen.) osv.

Jeg har en del endo nå på tykktarm og endetarm som dem ikke vil gjøre noe med før jeg evt er ferdig med graviditet for det kan skade livmoren min. Dette burde nokk opptimalt vært fjernet for og øke sjansene til å lykkes, men det er litt risiko for livmoren, utlagt tarm osv.
Derfor er jeg et litt "vanskelig tilfelle" Det skaper ikke så gode forhold alt dette og vet jo ikke hvordan livmoren ser ut sånn endo messig, det får jeg ikke vite før jeg fjerner den. Noe som er planlagt å gjøre når jeg er ferdig med forsøkene.

Det skal ikke være enkelt dette nei
Gammel 02-09-2018, 16:17   #39
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Ja det er ikke umulig at det for min del har oppstått dårlige forhold etter MA i 2003. Ble jo fort gravid før den, men etter den var det helt umulig. Tenk å bruke 10 år på noe som kanskje ikke har vært mulig å få til. Det er bittert å tenke på men vi er evig takknemlige for jenta vi har fått

Jeg har alvorlig endometriose som har skapt en del trøbbel, det vil si i hele buken og underlivet. Eggledere fjernet pga det, deler av eggstokker fjernet pga endo cyster, ingenting er der det burde være sånn anatomisk. Har fjernet deler av tynntarm pga endometriose(noe som ikke er så vanlig, det er mer vanlig og ha det på tykktarmen.) osv.

Jeg har en del endo nå på tykktarm og endetarm som dem ikke vil gjøre noe med før jeg evt er ferdig med graviditet for det kan skade livmoren min. Dette burde nokk opptimalt vært fjernet for og øke sjansene til å lykkes, men det er litt risiko for livmoren, utlagt tarm osv.
Derfor er jeg et litt "vanskelig tilfelle" Det skaper ikke så gode forhold alt dette og vet jo ikke hvordan livmoren ser ut sånn endo messig, det får jeg ikke vite før jeg fjerner den. Noe som er planlagt å gjøre når jeg er ferdig med forsøkene.

Det skal ikke være enkelt dette nei
Kan man altså få endometriose i kjølvannet av en abort?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-09-2018, 20:31   #40
Mimsen
Nykommer

Standard

Nei det mener jeg man ikke kan få etter en MA eller operasjoner ol. Jeg hadde altså diagnosen før jeg ble gravid naturlig første gang og hadde MA.

Det er ofte en grunn for kvinner som har infertilitets problemer.
For og få diagnosen må man ha lapraskopi, kanskje en spesialist innen kvinne underlivsykdommer med et "trent øye" kan ane endometriose ved ul, men sikker diagnose får man ved lapraskopi.

Mange får jo diagnosen pga smerter noe jeg fikk og deretter fikk jeg beskjed at du har mye og utbredt endometriose det kan bli vanskelig og få barn, du burde tenke på det nå dersom du ønsker barn. Da var jeg 25 år. Hadde hatt store smerter siden første menstrasjon.
Det tok ca 11 år før jeg fikk diagnosen, noe som er vanlig og da er det dessverre for mange såpass store problemer at det kan bli vanskelig med å få barn.
Eller mange vet ikke at dem har det fordi dem ikke har smerter men blir oppdaget ved utredning til infertilitet. Det sies at det ikke alltid er sammenheng om man har mye eller lite endo for sjansen å lykkes ved å bli gravid, men for meg har det vært et stort problem. Endoen blir også værre med alle medisinene jeg putter i meg. Men det er bedre så lenge jeg ikke trenger å stimulere eggstokkene med de sterke hormonene.

Det er en kvinnesykdom og det bli dessverre forsket for lite på det pga det
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder