Ønskebarn forum  
Gammel 31-08-2018, 19:53   #91
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Da kom mannen hjem med Sea Band akkupressur bånd som skal virke mot kvalme. Har nå tatt på begge armene og venter spent på effekt. Noen andre som har prøvd det?
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.

Sist endret av Rubia : 31-08-2018 kl 19:55
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2018, 19:55   #92
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Vi har vært i Gøteborg i dag og tatt NIPT test. Alt ser veldig bra ut på UL og den lille lå og vinket til oss Ser også ut som myomen har krympet litt igjen, så det var gode nyheter. Fikk beskjed om at testresultatet tar ca 7 arbeidsdager, så vi kan ikke forvente svar før om 10-11 dager Godt jeg ikke er like dårlig som dere andre, for nå skal vi ha kveldsbuffet på Strømstadferga på vei hjemover, og da skal det fråtses Min morkake ligger midt på veggen foran og regner med det er OK. Vet bare den ikke lå vegg i vegg med myomen og at det var bra sånn at ikke den stjeler blodforsyningen til morkaka.
Måtte du ta NIPT test, eller er det noe dere har valgt å gjøre uavhengig av risiko bilde?
Ja det skulle tatt seg ut med meg på båt nå...
Så bra myomen ikke skaper trøbbel for deg.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2018, 20:26   #93
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Da kom mannen hjem med Sea Band akkupressur bånd som skal virke mot kvalme. Har nå tatt på begge armene og venter spent på effekt. Noen andre som har prøvd det?
Jeg brukte dem under hjemreisen dagen etter innsett med tvillingene. Da var jeg nemlig fryktelig kvalm og oppblåst. Syntes bare det hadde minimal effekt, men mistenker at jeg ikke traff akupressurpunktene riktig.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2018, 20:39   #94
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Vi har vært i Gøteborg i dag og tatt NIPT test. Alt ser veldig bra ut på UL og den lille lå og vinket til oss Ser også ut som myomen har krympet litt igjen, så det var gode nyheter. Fikk beskjed om at testresultatet tar ca 7 arbeidsdager, så vi kan ikke forvente svar før om 10-11 dager Godt jeg ikke er like dårlig som dere andre, for nå skal vi ha kveldsbuffet på Strømstadferga på vei hjemover, og da skal det fråtses Min morkake ligger midt på veggen foran og regner med det er OK. Vet bare den ikke lå vegg i vegg med myomen og at det var bra sånn at ikke den stjeler blodforsyningen til morkaka.
Så bra Det var der vi var også på onsdag, men kveldsbuffe på båt ble det ikke nei. Godt du ikke er så dårlig, kos deg!
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2018, 20:53   #95
aboutJune
Husvarm

Standard

Sitat:
Ja, jeg har gått med sånne kontinuerlig de siste ukene.. Har som regel tatt de av om natta da eller blir man jo helt sår rundt håndleddene. Jeg har brukt dem mye tidligere også, mot reisesyke, og synes de har god effekt. Hvor mye de hjelper nå vet jeg ikke helt, men jeg tør i alle fall ikke ta dem av Men det er nok viktig at den knappen treffer riktig punkt. Det følger kanskje med en beskrivelse. Tre fingre fra håndleddet og mellom to sener på innsiden av armen på lillefingersiden om du skjønner.. Og gjerne press litt på knappen, særlig når kvalmen er verst. Prøv deg litt fram, jeg synes jeg kjenner det på kvalmen når jeg treffer punktet. Håper du får litt bedring De fjerner kanskje ikke kvalmen, men kan forhåpentligvis roe litt..

Sist endret av aboutJune : 31-08-2018 kl 21:03
Gammel 31-08-2018, 21:10   #96
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Måtte du ta NIPT test, eller er det noe dere har valgt å gjøre uavhengig av risiko bilde?
Ja det skulle tatt seg ut med meg på båt nå...
Så bra myomen ikke skaper trøbbel for deg.
Vi ønsket NIPT test uten at det foreligger noe forhøyet risiko for kromosom feil for oss. Synes bare det er godt å kunne «rule out» så mye som mulig, og ønsket ikke gjøre det med en duo test som det er større risiko med å få falske dårlige nyheter og så måtte gå rundt å engste seg til man får tatt en NIPT eller morkake/fostervannsprøve. Skal i tillegg gjøre UL delen av duo testen i uke 12.

Er nå etter kveldsbuffeen ombord, jommen godt jeg fikk kjøpt meg en mammabukse i Gøteborg

Et godt sykepleier råd mot kvalme og for å opprettholde væskebalansen er å blande eplejuice med farris. Da får man i seg både litt karbo og salter. Eller så er energidrikk som man bruker under utholdenhetsidrett også et godt tips. Det får man også kjøpt ferdigblandet på butikken i drikkeflasker, som f.eks Powerade. Den blå er litt pyton, men den grå er veldig frisk og god. Ellers så kjøpes det i sportsbutikker i pulverform som blandes ut med vann. (Et like godt tips er å innta det etter en fuktig natt på byen for å forebygge fyllesjuke, men ikke akkurat aktuelt for oss nå )

Sist endret av Newbie : 31-08-2018 kl 21:12
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2018, 21:52   #97
aboutJune
Husvarm

Standard

Sitat:
Vi ønsket NIPT test uten at det foreligger noe forhøyet risiko for kromosom feil for oss. Synes bare det er godt å kunne «rule out» så mye som mulig, og ønsket ikke gjøre det med en duo test som det er større risiko med å få falske dårlige nyheter og så måtte gå rundt å engste seg til man får tatt en NIPT eller morkake/fostervannsprøve. Skal i tillegg gjøre UL delen av duo testen i uke 12.

Er nå etter kveldsbuffeen ombord, jommen godt jeg fikk kjøpt meg en mammabukse i Gøteborg

Et godt sykepleier råd mot kvalme og for å opprettholde væskebalansen er å blande eplejuice med farris. Da får man i seg både litt karbo og salter. Eller så er energidrikk som man bruker under utholdenhetsidrett også et godt tips. Det får man også kjøpt ferdigblandet på butikken i drikkeflasker, som f.eks Powerade. Den blå er litt pyton, men den grå er veldig frisk og god. Ellers så kjøpes det i sportsbutikker i pulverform som blandes ut med vann. (Et like godt tips er å innta det etter en fuktig natt på byen for å forebygge fyllesjuke, men ikke akkurat aktuelt for oss nå )
Der høres ut som en god ide👍🏼 Aldri mer KUB Fikk du gjøre bare ultralyd-delen av duotesten? Eller må du gjøre det privat? Mammabukser er topp i alle fall, vet ikke om jeg noen gang klarer å gå tilbake til vanlige
Gammel 01-09-2018, 14:45   #98
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Der høres ut som en god ide👍🏼 Aldri mer KUB Fikk du gjøre bare ultralyd-delen av duotesten? Eller må du gjøre det privat? Mammabukser er topp i alle fall, vet ikke om jeg noen gang klarer å gå tilbake til vanlige
Skal gjøre UL delen av duotesten hos min gynekolog som også jobber på sykehuset. Er jo mest for å få en UL rundt uke 12, for jeg stoler jo på NIPT testen. Men han skulle i hvertfall se på og måle de tingene som gjøres på UL delen av duotesten. Skal gjøre det den dagen jeg er 12+6. Etter det blir det nok ikke mer ultralyd på meg før jeg skal på klinikken i St. Petersburg når jeg er 17+2.
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2018, 16:36   #99
aboutJune
Husvarm

Standard

Sitat:
Skal gjøre UL delen av duotesten hos min gynekolog som også jobber på sykehuset. Er jo mest for å få en UL rundt uke 12, for jeg stoler jo på NIPT testen. Men han skulle i hvertfall se på og måle de tingene som gjøres på UL delen av duotesten. Skal gjøre det den dagen jeg er 12+6. Etter det blir det nok ikke mer ultralyd på meg før jeg skal på klinikken i St. Petersburg når jeg er 17+2.
Ja, det skjønner jeg, det er gøy å se😍 Og fint å få en bekreftelse på at alt er fint, når man ikke kjenner noenting (annet enn kvalme). Og det er ganske masse man kan se på det tidspunktet også
Gammel 01-09-2018, 19:44   #100
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Huff, kjedelig med så mye kvalme og halsbrann - og ikke minst å engste seg for NIPT-tester og dess like. men kvalme PLEIER jo som regel gi seg etterhvert. halsbrann er vel heller andre veien, dessverre... jeg synes gaviscon-mikstur hjelper. på det verste får jeg halsbrann bare jeg drikker vanlig vann, hehe...

gravideyoga er supert, synes jeg, og om ikke det er helt spesielle grunner til absolutt avhold fra trening, så er slik myk bevegelse trygt. samme med gravidetrening i vann. skulle begynt på det neste uke, men dessverre var det for få påmeldte, så da må jeg vente en måned til. hvis jeg ikke da er for diger og dårlig!

var hos jordmor igjen denne uka, og endelig målte de sf-mål. det var over 30,som visstnok er ganske mye for å være 28 uker. koblet med myomet mitt var det grunn til at jordmor henviste til sykehuset. og så var jordmor veldig streng på at jeg måtte ringe asap om jeg merket noe unormalt og om kynnerne mine tar seg opp. virket som hun syntes jeg har vel mye kynnere og murringer. ble helt redd av det. så jammen fikk jeg sterke magesmerter og ekstra mye kynnere to dager senere, altså i går. ringte, slik jeg fikk beskjed om. etter fire timer hos jordmor, fødepoliklinikken og masse venting innimellom, ble jeg sendt hjem igjen. da hadde de både gjort registrering og ul utvendig og innvending, og alt så heldigvis greit ut. jenta er heller ikke stor for alderen. så da vet jeg det :P var forsåvidt fint å se henne igjen, det er jo ti uker siden forrige ul men det er jo andre ting som er fine å bruke fredagskvelden til også, og det kjentes unektelig litt som unødvendig bruk av deres tid...
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder