Ønskebarn forum  
Gammel 19-10-2006, 18:14   #1
Tussigirl
Nykommer

Tussigirl sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Østfold
Question Avslag .....hva skjer egentlig!!?????

:trist: :tårefoss:

Vi har ventet og ventet og håpet av svaret ville foreligge med positiv utgang iløpet av denne eller neste uke.
Tok mot til meg idag og ringte til den saksbehandleren vi har fått tildelt - hun virket så positiv..men avsluttet sin setning med å sI..."Ja -slik vi ser det så gir vi dere et AVSLAG ."

Jeg kjente at jeg ble helt rar - og stum - tror hun også merket dette.

Avslag sier jeg - hvorfor....!!??
Jo din andre halvdel har en" DOM" som er årsak til dette. Javel sier jeg...men den er snart 20 år gammel....HALLOOOOO -og den har ikke noe med vold - incest -eller overgrep å gjøre.Og barnevernet syns ikke det var noe å snakke om -da dommen var så gammel....skjønner ingenting jeg....

Den er sonet og betalt for 15 år siden..og vi har vært isammen i snart 14..de fleste har gjort mye sprell i sin ungdom. Skal det virkelig avgjøre om du blir en god og kjærlig far -snart 20 år etter...er dette MULIG..:argument:

Damen sier; du kan jo legge inn en anke...

Jeg kjenner at dette bare kommer nærmere og nærmere inn på meg - jeg er fortsatt "proff" i tlf.ikke noen tårer enda - men det er mega tøft å holde de tilbake..Jeg fikk litt info på fremmåten og hva jeg burde ha med i anke- brevet , før hun avslutter med å si; Jeg skjønner at dette må være fælt for deg -for det er jo ikke din skyld.....Jeg svarte med å si...Det er like ille for oss begge....vi er et "Team".

Da klarte jeg ikke mere - jeg avsluttet samtalen bare med at "Jeg kommer sikkert til å ta kontakt med Dere før anken blir sendt fra oss".

Jeg la på røret - så meg rundt i rommet.....hundene mine kom bort til meg..jeg satte meg ned...og da kom virkeligheten til meg..tårene fosset ned -
og jeg gruet meg for å ringe til min mann....Han ble selvsagt ute av seg -

Men etter mange samtaler med nærmeste familie og venner har jeg nå kommet til at jeg skal "Faen " i meg vise dem hvem VI er..vi mennesker er unike ..selv i motgang som dette....

VI skal skrive en Anke de sent glemmer - samtidlig som vi nevner i brevet ...hva Politiet i vår kommune mener om dette...De mener at denne dommen er foreldet- og avsluttet for lenge siden..

Vurderer å leie en advokat slik at anken blir gjort på en skikkelig måte..

Ville bare dele min frustrasjon med Dere - måtte få det ut..

Vi starter med anken allerede imorgen - selvom ikke anke - brevet er i vår postkasse på lørdag eller mandag..

Koz fra ei Tussigirl

Sist endret av Tussigirl : 22-11-2007 kl 00:10
Tussigirl er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 18:26   #2
venterveldig
Stamgjest

venterveldig sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Standard

Åhh! det var leit å høre!! skjønner godt at du :gråter: Men det er godt at du allerede har begynt å bli sint og vil kjempe Det er dessverre fra tid til annen noen som opplever å få avslag. Det ligger et par dagbøker her der du kanskje kan få noen tips til anken, selv om begrunnelsen for avslaget er annerledes enn i de andre tilfellene?

Uansett, lykke til med anken!

Mamma til prinsesse født i Kina
Og mamma til liten prins hentet på Filippinene
venterveldig er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 18:31   #3
Cinzia
Stamgjest

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Standard

Uff, dette var trist å høre. Hvis det er slik at denne dommen er den eneste grunnen til avslaget, kan jeg ikke tenke meg annet enn at dere har en god sjanse til å få endret avgjørelsen...det er iallefall verdt et forsøk. Uansett må det være vanskelig å takle den kommende ventetiden framm til avgjørelsen. Føler med dere og ønsker dere lykke til!
Cinzia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 18:33   #4
Tulipps
Flyttet inn

Tulipps sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tussigirl

VI skal skrive en Anke de sent glemmer - samtidlig som vi nevner i brevet ...hva Politiet i vår kommune mener om dette...De mener at denne dommen er foreldet- og avsluttet for lenge siden..

Vurderer å leie en advokat slik at anken blir gjort på en skikkelig måte..
Nei, nei, nei :tårefoss: :tårefoss: :tårefoss:

Dette var forferdelige nyheter! Uff - skulle ønske jeg kunnes strekke meg gjennom PCen og gi dere begge en :megaklem:

Jeg vil så absolutt anbefale at dere engasjerer en god familie-/adopsjonsadvokat for å få sendt inn en skikkelig anke!!! Det koster penger, men det er verdt det dersom Bufetat omgjør avslaget sitt. Og dessuten - dersom Bufetat omgjør avslaget betyr det at de innrømmer at de har gjort en feil i saksbehandlingen - og da må Bufetat dekke saksomkostningene deres!

Stå på!!!!!!!!!!
Gammel 19-10-2006, 18:38   #5
rosa
Fastboende

rosa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Møre og Romsdal
Standard

Kjære Tussigirl :klemmer: jeg forstår godt at du er lei deg og frustrert over dette, selv om jeg ikke vet hva som ligger bak dette avslaget. Du får stå på kjære deg :trøst: selv om du føler deg trist så trist :trøst: :tårefoss: :skjelvel: og ikke gi opp men anke som du skriver at dere skal gjøre Du må tenke positivt så godt du kan, så håper jeg at det hjelper å anke. jeg håper av hele mitt hjerte at dette skal gå bra :klemmer: Rosa

Vi hentet Rosen vår i Hefei 20. Mars 2006.
Og Lillebror hentet vi i Gansu 26. Mai 2008.

rosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 18:43   #6
Tussigirl
Nykommer

Tussigirl sin avatar

Standard

Jeg tar til meg all info jeg kan..1000 takk for at dere er her jenter.

Dommen har med Vegtrafikkloven å gjøre - men den er sonet og betalt..Hvorfor rippe opp igjen dette.!!??
Når vi tok dette frem selv når BV var på besøk -så virket jo det hele som en bagatell..og se hvordan det har gått...

Skal ikke vi mennesker ha mulighet til å vise at man faktisk kan forandre seg - og en lignende hendelse har ikke skjedd siden..man blir faktisk voksen engang - og ser livet fra andre vinkler.

Dette bare MÅ ende bra...hvordan skal vi ellers kunne bli en familie!!??
Vi har jo sunne og dagligdagse jobber og hobbier som alle andre her inne - men andre ord..Vi er like vanlig som" mannen på gata"

Koz fra Tussigirl
Gammel 19-10-2006, 18:45   #7
Tussigirl
Nykommer

Tussigirl sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av rosa
Kjære Tussigirl :klemmer: jeg forstår godt at du er lei deg og frustrert over dette, selv om jeg ikke vet hva som ligger bak dette avslaget. Du får stå på kjære deg :trøst: selv om du føler deg trist så trist :trøst: :tårefoss: :skjelvel: og ikke gi opp men anke som du skriver at dere skal gjøre Du må tenke positivt så godt du kan, så håper jeg at det hjelper å anke. jeg håper av hele mitt hjerte at dette skal gå bra :klemmer: Rosa
1000 takk...

Jeg blir helt rørt..

Takk takk

Koz fra Tussigirl
Gammel 19-10-2006, 19:01   #8
Slettet bruker
Gjest

Standard

hm, er region øst inne i en vrang periode eller? Syns jeg bare hører negativt derfra om tiden, avslag og tillegsrapporter, samt lang behandlingstid.....
Vil bare ønske dere lykke til med anken, dette var vondt å lese! -og må være ubeskrivelig nedtrykkende, frustrerende og irriterende!
Heldigvis har man en sjans til å anke, så det avslaget er ikke endelig!
  Svar med sitat
Gammel 19-10-2006, 19:01   #9
blund
Superskravler

blund sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Standard

Huff så leit med avslag. Godt å lese at du har fått kampviljen og det er bare å stå på. Lykke til med anke og jeg er sikker på at det vil ende godt :klemmer:
Gammel 19-10-2006, 19:07   #10
løvetanna
Avhengig

løvetanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: østfold
Standard

Dette er jo ille, det må være utrolig vondt å oppleve et avslag.

Ja, Tussigirl, dere bør anke OG dere bør bruke advokat. Som Tulipps sier vil dere får tilbake pengene hvis vedtaket blir omgjordt.

Det er nå dere har mulighet til å vise hvor mye tæl det er i dere, så det er bra du er en fighter

Men du trenger allikevel en stor :megaklem:
løvetanna er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder