Ønskebarn forum  
Gammel 31-08-2008, 10:55   #1
Z-79
Nykommer

Z-79 sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Øvre Romerike
Standard AID/AIH-jenter

Forsøker å starte en tråd for oss. Jeg mener bestemt at det fantes en liknende tråd her på forumet en gang, men den ser ut til å ha blitt borte

Jeg starter med å fortelle at vi er igang med 1. AID forsøk på Rikshospitalet nå Begynner med Pergotime tabletter i morgen mandag 01.09. og jeg gruer meg som en hund til å sette sprøyter 3 dagers grøss og gru... Det finnes vel ingen normale mennesker som føler seg HELT komfertabel med å stikke en 1 cm lang nål inn i kroppen???

Ønsker dere alle en fruktbar høst!
Gammel 31-08-2008, 12:33   #2
Frøken Smilla
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Nord i landet
Standard Jeg er med!

Her hører jeg til

Er i gang med AID i Danmark og ble inseminert på torsdag og fredag. Er dermed inne i den laaaange ventetiden før jeg kan teste...

Skjønner godt at du gruer deg til sprøyter, jeg har ikke behøvd å sette sprøyter i de to forsøkene jeg har hatt, uten at jeg vet hvorfor. Har bare gått fem dager på Pergo, og det var det. Jeg synes i grunnen at eggløsningssprøyta var ille nok da jeg satte den før det første forsøket, og var derfor sjeleglad når vi var på klinikken denne gangen og pleieren sa at hun bare kunne sette sprøyta på meg med èn gang...

Lykke til videre i forsøket!

5 AID ved Copenhagen Fertility Center (Nordica) 08/09
2.IVF-D i nov 09 - pos test 16.11.09
Verdens vakreste gutt kom til verden i juli -10
Frøken Smilla er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 15:13   #3
Nen
Fersk på forum

Nen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Standard

Hei-hei! Vi hadde vårt første forsøk i april! Jeg grua meg som en tulling til å sette sprøyte på meg selv da jeg har skikkelig sprøyteskrekk (blir svimmel av å skulle ta en blodprøve..) men jeg bestemte meg for at dette skulle jeg klare, og det gikk som en lek! Jeg merka ingenting til selve stikket, men noen ganger sved det bittelitt etter at jeg hadde tatt ut sprøyta, men det var absolutt til å leve med! Juli og august syklusene var bortkasta etter min mening da Riksen hadde sommerstengt og det var klin umulig å komme igjennom på telefon... Har vært ganske langt nede og grua meg skikkelig til denne mensen skulle komme, selv om jeg visste at denne gangen ville jeg få svar og vi kunne ta fatt på et nytt forsøk! Så jeg starter min Pergokur tirsdag, og sprøyter lørdag og søndag. Neste mandag blir det ultralyd for å se om hvor store foliklene er blitt og når jeg kan sette eggløsningssprøyta, og når inseminasjon vil bli!!! Gleder meg masse, men er samtidig redd for en ny nedtur..

Vil ønske deg all lykke til! Det samme til alle dere andre slitere! VI SKAL LYKKES!!
Nen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 16:04   #4
sola1979
Gjest

Standard

Hei,
Så fin tråd da. Her hører jeg også hjemme. Har vært mange tråder om eggdonasjon, endelig har vi en egen.

Jeg starter med Pergo på Torsdag, deretter Puregon og så Ul og evt el sprøyte på dag 11...
Er tilhørende Maigaard i Danmark, og dette er første forsøk... Er så utrolig spent... Som et lite barn på juleaften, gleder meg faktisk til både pergo, sprøyter og det hele...

Det blir spennende å følge alle sammen!!!
Lykke lykke til!!
  Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 18:13   #5
Z-79
Nykommer

Z-79 sin avatar

Standard

Så artig å se at det var flere enn meg som ønsket seg en AID-tråd Blir spennende å følge med på dere! Håper alt går bra.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skal ta sprøyter heller egentlig. Når vi bestemte oss for å prøve å få barn var vi først i kontakt med en klinikk i Danmark, og de sa ingen ting om sprøyter, uten om eggløsningssprøyte så klart. Heldigvis er svigerinna mi helsesekretær og kan og sette sprøyter, så pysa får hjelp

Nå er det bare å forsøke og holde hodet litt kaldt og ikke ta helt av, jeg vet jo at det skal litt til å lykkes på 1. forsøk. Jeg prøver å glede meg med måte
Gammel 31-08-2008, 20:01   #6
Kimja
Husvarm

Kimja sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Bergen
Standard

skjønner ikke alt det eg leser her inne,men hører vel kanskje til her.

Hørte til på adopsjon før(og litt enda) Vi har en gutt på 5.år fra Korea,men får desverre ikke adoptere nr2 :(

Så vi tenker på sædinserminasjon i haugesund. Tar vel mot til meg og ringer legen en dag og hører ka han sier. Så får vi se ka framtiden bringer

Lykke til alle dere som er her inne
Kimja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 20:32   #7
Z-79
Nykommer

Z-79 sin avatar

Standard

Det var synd at dere ikke får adoptere igjen. Håper AID i Haugesund kan hjelpe dere! Lykke til
Gammel 31-08-2008, 21:12   #8
Kimja
Husvarm

Kimja sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Z-79 Vis innlegg
Det var synd at dere ikke får adoptere igjen. Håper AID i Haugesund kan hjelpe dere! Lykke til
ka betyr AID ? Skjønner ikke "språket" her inne
Kimja er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 10:04   #9
Z-79
Nykommer

Z-79 sin avatar

Standard

AID betyr inseminasjon med donorsæd Det er i alle fall den betegnelsen vi som regel bruker i dette forumet, selv om behandlingen hos Rikshospitalet kalles AIH.
Gammel 01-09-2008, 17:56   #10
sola1979
Gjest

Standard

Er ikke AID - Artificial insemination with donor sperm og AIH - Artificial insemination with husband sperm??
Tror jeg leste det et eller annet sted...

Nå har jeg vært å hentet ut alle medisiner og fått spesifisert kvittering, for om vi trenger fler forsøk og evt IVF så teller AID og AIH utleggene også med tanke på 15000 kr regelen.

Noen som går på akupunktur eller tar andre forholdsregler/spesielt kosthold/tips osv i ruge tid og før??
  Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder