Ønskebarn forum  
Gammel 16-10-2008, 15:30   #1
nin@
Husvarm

nin@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: ute ved havet
Standard Presentasjonstråd

Hei!!

Så kjekt med eget forum for oss med donorbarn. Skal vi ta ein presentasjonsrunde?

Kanskje eg skal starte..

Min kjære og eg har 2 nydelige jenter, som vi har fått ved hjelp av AID. Eg kunne godt tenkt meg fleire, men vil vente litt til. Kanskje vi er igang neste sommar?

Hadde vore kjekt om fleire presenterte seg og fortalde litt om erfaringar.

Den eldste jenta vår er snart 4 år. Ho er veldig nysgjerrig på det aller meste. Vi har vore open om at jentene våre er donorbarn. Og fortald ho forsiktig om donor. ANdre som har fortald noko til barna, og korleis dette vart gjort?

Sist endret av nin@ : 19-10-2008 kl 15:56
nin@ er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-11-2008, 19:13   #2
Aliana
Velkjent

Aliana sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Nord-Hordaland
Standard

Heisann!

Nina:

Så kjekt med et eget forum!
Men jammen ikke mye aktivitet fram til nå... Det må vi gjøre noe med!

Vi har en nydelig jente på snart 2 år (i feb), som vi fikk ved hjelp av IVF med sæddonor. Nå er vi i gang med søskenforsøk, og krysser alt vi har for at forsøket neste uke lykkes!

Vi har også vært åpen til venner og familie om at vi har brukt donor. Når gullet vårt er 3-4 år, kommer vi så smått til å begynne å fortelle henne om hvordan hun ble til.

Det hadde vært veldig interessant å høre om andre som har fortalt barna sine om hvrdan de ble til.

Begynte adopsjonsprosessen i -11, godkjent i Colombia 19.09.12. Laaang ventetid, og vi trekker oss fra adopsjonskøen.
PRIDE-kurs gjennomført, og vi ønsker å bli fosterfamilie.
Aliana er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-11-2008, 15:04   #3
Gualsa
Nykommer

Gualsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Standard

Hei,

Endelig kommer det et innlegg fra meg. Siste tiden har vært svært hektisk.
Jeg har ei jente på 3 og en gutt og jente på ett.

Jeg har begynt å fortelle 3 åringen og at hun ble til på en spesiell metode. Men det er vanskelig, for hun skjønner så lite, hun vet ikke hvordan 'normale' barn blir til. Så foreløpig forteller vi at hun ble til på sykehuset. Jeg prøver at det skal bli en vanlig historie om livet hennes. Jeg har det hele tiden i bakhode at dette er noe som må fortelles og er litt usikker på hva som er best for akkurat henne nå. Har du noen råd Nin@?

Nå har minste jenta bærsja, så da får jeg løpe.

Gualsa

Sist endret av Gualsa : 08-11-2008 kl 17:39
Gualsa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-11-2008, 12:11   #4
Nasse Nøff
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Østfold
Standard Her er jeg

Heisann

Jeg er mamma til verdens beste lille jente som ble 2år i september. Hun ble til ved eggdonasjon. Vi har vært åpne med venner og familie om dette helt fra starten. Det begynner jo å nærme seg en tid hvor vi må begynne å snakke med henne om det også. Hadde vært veldig fint med tips fra andre om hva man sier og hvordan. Vi snakkes!
Nasse Nøff er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-11-2008, 14:53   #5
Gualsa
Nykommer

Gualsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Standard

Takk for svar Nin@. Da tror jeg at jeg lar det foreløpig være nok å fortelle henne at hun har vært i magen og at hun ble til på sykehuset. Når hun blir interresert så kan jeg fortelle mer. Det er nok ikke riktig å presse på henne informasjon som hun har problemer med å skjønne. Hun vet jo ikke ennå hvordan barn vanligvis blir til på. Jeg vil gjerne høre erfaringer fra andre.

Gualsa

PS Det er utrolig flott med barn, vi har så mye å være takknemlig for.
Gualsa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-12-2008, 03:18   #6
Darling
Nykommer

Darling sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Oppland
Standard Tvillinger ved ED

Hei! Vi fikk "verdens vakreste tvillingpar" (gutt og jente) ved hjelp av ED for 2 måneder siden. (Travelt? Ja!) Mannen min har to store barn fra før. Vi har vært åpne om ED etter noen slitsomme IVF med egne egg. Bare møtt positivitet!

Det er helt fantastisk For en gave!

Darling

11.10.2008 kom jente og gutt til verden!
Darling er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-01-2009, 13:22   #7
~MiaMor~
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2009
Standard

Hei!
Vi fikk en datter for 2 år siden - med donor. Det gikk på 2 forsøket. første gang var vi på rikshospitalet og andre gang var vi i haugesund.

Nå er vi igang igjen - og jeg skal insimineres på Mandag (19.01.09)
Vi har vært superheldige for vi får nemlig den samme donoren som forrige gang - det er jo bare helt utrolig!!!

Det blir noen spennende uker fremover
~MiaMor~ er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-01-2009, 08:08   #8
maggadora
Stadig innom

maggadora sin avatar

Sted: Østlandet
Standard

Jeg er ny her og har ikke donorbarn men vurderer eggdonasjon. Jeg har en datter på 10 år fra før. Har prøvd å få nummer to, men etter 3 SA ser det ut til at eggene mine er av for dårlig kvalitet til at vi skal lykkes å få mummer to.
Siden dette er et sterkt ønske vurderer vi eggdonasjon.

Jeg synes dette er et godt alternativ men sliter innimellom med tvil som går på dette med ..hva hvis man for problemer med å knytte seg til barnet etc..

pga at barnet ikke er ditt genetisk. Dette spiller sannsynligvis ingen rolle når barnet er der, men jeg lurer på om jeg kan spørre dere som allerede har donorbarn om dere gjenkjenner det jeg snakker om og om dere kan gi meg noen råd i forhold til dette. Takk Maggadora
maggadora er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-01-2009, 08:54   #9
Birrus
Husvarm

Birrus sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Standard

Hei Maggadora

Jeg hadde de samme tankene, var egentlig ikke bekymret for ikke å knytte meg til barnet pga mangel av gener - mer at jeg ville være sjalu på pappaen. Ville barnet ligne veldig på han, ville jeg bli bombandert med påminnelser om dette av alle? Men jeg lover deg, jeg er helt oppslukt i han - og elsker han over alt på denne jord! Det beste som kunne hendt meg - alternativet var jo å være helt uten barn.. Anbefaler ED på det sterkeste!!

Lykke lykke til videre.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av maggadora Vis innlegg

Jeg synes dette er et godt alternativ men sliter innimellom med tvil som går på dette med ..hva hvis man for problemer med å knytte seg til barnet etc..

pga at barnet ikke er ditt genetisk. Dette spiller sannsynligvis ingen rolle når barnet er der, men jeg lurer på om jeg kan spørre dere som allerede har donorbarn om dere gjenkjenner det jeg snakker om og om dere kan gi meg noen råd i forhold til dette. Takk Maggadora
1. Fryseforsøk: 1x6 delt, innsetting 12/4-07, Negativt
2. ED forsøk: 3x8 delte, innsetting 23/8-07
Positiv test 3/9-07, Termin 14. mai 2008
Endelig i mål, Prinsen ble født 29 mai.08
Birrus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-01-2009, 06:58   #10
maggadora
Stadig innom

maggadora sin avatar

Sted: Østlandet
Standard

Takk for at du deler dette med meg. Sannsynligvis kommer jeg til å gå får eggdonasjon Maggadora
maggadora er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder