Ønskebarn forum  
Gammel 02-02-2015, 10:24   #11
Sirenita
Stadig innom

Sirenita sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Standard

Det er bare ikke mulig altså!
Men godt å høre at første møtet har gått bra og at dere får ha godgutten hos dere frem mot det som bare må bli en endelig beslutning om at dere får ta han med hjem!
Gammel 02-02-2015, 15:30   #12
nimda
Nykommer

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Det er da helt utrolig hvordan noen mennesker kan misbruke sin makt. Sender masse klemmer og håper at dette må bli det siste skjæret i sjøen.

Hjemme med Kina Juni 2017
nimda er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-02-2015, 11:56   #13
tinkerbell
Fullstendig hekta

tinkerbell sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oppland
Standard

Dette er det verste jeg har hørt, og det bør norske og thailandske myndigheter/organisasjoner ta tak i. Her mangler det tydeligvis rutiner og klare retningslinjer - det er ikke slik en anerkjent adopsjonsprosess mellom to samarbeidsland skal være! Thailand kan ikke gjennomføre adopsjoner på den måten. Stakkars, stakkars gutt! Det var ille for dere å måtte vente så lenge, men for et barn... for en usikkerhet, og for en tro han må tross alt ha hatt på at dere kommer til slutt! Jeg blir glad for at dere kunne ordne det slik at dere kan være i Thailand så lenge - det er tross alt ingen selvfølge. Og jeg tenker masse på dere og håper på at alt kommer i orden. Alt annet er rett og slett utenkelig.

"When the first baby laughed for the first time, the laugh broke into a thousand pieces and they all went skipping about, and that was the beginning of fairies." - Vi har kommet fram til Everland!
tinkerbell er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-02-2015, 20:18   #14
Ruth
Fersk på forum

Medlem siden: Jul 2014
Sted: Oslo
Standard

Sender varme tanker og styrke mog tenker at dette er utenkelig og ønsker dere alt godt.
Gammel 17-02-2015, 19:41   #15
9na
Stadig innom

9na sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Standard

Er det mulig?!? Noe slikt som dette skulle bare ikke gå an! Jeg blir sååååå opprørt på deres vegne.
Fint å høre at dere har godgutten deres hos der, men den usikkerheten dere nå lever med, den er jo bare umenneskelig. Dette er så dårlig av Thailand som et seriøst samarbeidsland. Jeg har ikke ord.

Krysser alt jeg har for dere. Det går nok bra til slutt, men dette burde ingen måtte gå igjennom!
Gammel 18-02-2015, 10:12   #16
thaimamma
Stamgjest

thaimamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Hordaland
Standard

Takk for omtanke! Det har vært mye sterke følelser i alle retninger disse ukene. Usikkerheten har vært vond. Men HSF og Verdens Barn har jobbet for oss hele veien, og nå fikk vi vite idag at de muligens har funnet en løsning som gjør at vi kan dra hjem til planlagt tid. Denne løsningen er litt utradisjonell, så jeg skal ikke gå inn på hva den innebærer. Men vi er hvertfall evig takknemlig for lederen i HSF som virkelig har jobbet på spreng for oss, og har vist stor forståelse for at dette er en umulig situasjon.

I januar 2012 fikk vi tildelt verdens flotteste lillebror på tre år, og så frem til å hente ham senere det året. Etter masse motgang og uendelig med utsettelser, har vi nå ENDELIG fått hjem gutten vår som har rukket å bli 6 år
thaimamma er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder