Ønskebarn forum  
Gammel 25-01-2015, 21:23   #1
Vekten86
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Østfold
Standard Blastodyrkning i Porsgrunn

Noen som har erfaring med blastodyrkning hos Porsgrunn? Erfaringer/resultater? Hvor mange ganger bør ett egg dele seg på dag 5?
Gammel 30-01-2015, 14:10   #2
Mammatilén
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2014
Standard

Dette er jeg også nysgjerrig på. Dyrker de noen av dine til blastoer nå? Jeg tenkte å høre om dette hvis vi får litt flere egg denne gangen, og kanskje ha noen på frys.

Gullgutt født 08

1. IVF Porsgrunn, nov/des 2014, negativt
2. ICSI Porsgrunn, feb/mars 2015

Krysser fingrene for at Gullgutten får et søsken
Mammatilén er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-01-2015, 18:50   #3
Vekten86
Stamgjest

Standard

Det gjør de vet du Jeg er ruger av min første blastocyste as we speak. Var innom tidligere i uken. Dette er noe nytt de har begynt med. Jeg måtte ikke krangle meg til det, jeg spurte om det var en mulighet, og jammen var det det.

De har tenkt å begynne mer med dette til våren, så det er bare å spørre om de kan gjøre det. Jeg hadde det i naturlig syklus, og heldigvis traff det akkurat på de dagene for at de skulle gå. De tok opp to fryste egg, ene delte seg så mange deler at de ikke telle engang, det andre måtte klarte det ikke. Har heldigvis forsatt mange på frys, men håper denne klorer seg fast
Gammel 31-01-2015, 08:16   #4
Mammatilén
Stadig innom

Standard

Oi, så fantastisk å høre! Da skal jeg jaggu høre om det - for da er det kanskje større muligheter, eller? *littuerfarennewbieher…

Gullgutt født 08

Gammel 01-02-2015, 13:21   #5
Papillon
Stadig innom

Papillon sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Vekten86 Vis innlegg
Det gjør de vet du Jeg er ruger av min første blastocyste as we speak. Var innom tidligere i uken. Dette er noe nytt de har begynt med. Jeg måtte ikke krangle meg til det, jeg spurte om det var en mulighet, og jammen var det det.

De har tenkt å begynne mer med dette til våren, så det er bare å spørre om de kan gjøre det. Jeg hadde det i naturlig syklus, og heldigvis traff det akkurat på de dagene for at de skulle gå. De tok opp to fryste egg, ene delte seg så mange deler at de ikke telle engang, det andre måtte klarte det ikke. Har heldigvis forsatt mange på frys, men håper denne klorer seg fast
Da må det være ganske nytt, at de dyrker til cystoblast. Spurte om dette i november også i Prosgrunn, men det var ikke noe de gjorde pga at de ikke jobbe i helgene var svaret vi fikk.
Men supert at du fikk lov til det 👍😃 dyrket de videre på de nedfryste eggene eller ble de dyrket til cystoblast før nedfrysing?
1.FER sept 2014, negativt
4. ICSI feb 2015 gravid fra 05.03.15 - mistet i uke 5
2. FER juni 2015 avbrutt pga negativ ELtester
2. FER sept 2015 siste eskimo
Papillon er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-02-2015, 18:58   #6
Kamikke
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2013
Sted: Vestfold
Standard

Jeg også har spurt om dette i Porsgrunn og fikk da til svar at de i forskning ikke så forskjell i antall graviditeter hvis man så 2 dagers embryo vs blastocyst. Og at de derfor ikke benyttet seg av det. Det er bare noen måneder siden.
Jeg tenkte i hvert fall ved flere av de mislykkede at det ville vært bedre om de hadde kommet lenger i delingen. At man kanskje kunne unngått å kaste bort tid på embryo som plutselig sluttet korrekt deling/utvikling på dag 3-4-5.
Vet du hvordan de kommer til å håndtere dette ved forsøk?
De private klinikkene (noen/alle?) praktiserer det vel slik at et forsøk regnes som gjennomført dersom et embryo kunne vært tilbakeført på dag 2, men ev. feiler før dag 5.
Mener å lest det på prislistene flere steder i hvert fall..
1. IVF mars -12 gutt nov -12 Søskenforsøk : 1. FER nov -13 negativt 1. IVF jan-14 negativt 2. IVF apr-14 avbrutt 2. FER apr-14 positiv SA uke 6 3. IVF sep -14 negativt 4. IVF des-14 på ul 07.01 ul 27.1
Kamikke er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-02-2015, 22:32   #7
Vekten86
Stamgjest

Standard

Det er noe helt nytt de har begynt med. I fjor hadde jeg 2 SA og en MA i august. Negativ test i november også, begynte å blø ganske fort etter innsett. Jeg hadde lest om blastodyrkning tidligere på andre nettsider og tenkte egentlig de ikke holdt på med det, siden jeg aldri fikk spørsmål om det. Jeg har jo alle epostene fra de, hvor de skriver at dette er noe nytt de har/skal begynne med - og de begynner med dette for fult til våren. Her er et utdrag : "Vi håper å starte med dyrking til dag5 til våren 2015, men vi er avhengig av nytt utstyr og opptrening av ansatte så vi kan ikke love noe når alt er klart (kan fort bli noen utsettelser).Det vil "dessverre" være et tilbud kun for de som får hentet ut egg på onsdag, torsdag og fredag i starten."

Jeg fikk eggløsning på tirsdag, de tok opp to egg fra fryseren på fredag, tinte de over helgen og satt inn mandag, denne uken. Og det er mine nedfryse egg på dag to de tok opp.

Jeg har snakket med Mette (overlegen) om dette, hun har ringt meg opp når jeg har bedt om det, og jeg var jo veldig skeptisk til dette. Jeg har jo skjønt nå hvorfor det er bedre at egget deler så mange ganger.. De tinte opp to egg , begge var 4-delt før de ble fryst ned. Det som jeg ruger på, ble delt så mange ganger at de ikke klarte å telle, mens det andre var 8-delt og falt fra. Det hun også presiserte, var at hvis ikke det overlever til dag 5, så vil det mest sannsynligvis ikke overleve i livmoren heller uten dyrkning til dag5. Det er jo en flott mulighet, og det er jo bedre sjanser for at det fester seg og overlever, og at det faktisk blir et barn ut av det, så jeg gjør det gjerne igjen. Må bare vente til oktober (håpe, håpe, håpe)
Gammel 02-02-2015, 13:30   #8
Mammatilén
Stadig innom

Standard

Oi, så gode nyheter! Jeg kommer definitivt til å spørre om muligheten for dette, hvis jeg får egguthenting på "riktig" dag, og nok egg. Men Vekten86 - jeg har ikke fått info om dette, stod dette i brevet ditt? Epost? Jeg fikk bare vanlig brev med medisinskjema og alt det vanlige, da jeg ringte inn mens i januar.

Gullgutt født 08

Gammel 02-02-2015, 22:17   #9
Vekten86
Stamgjest

Standard

Jeg har aldri fått informasjon om dette selv, det var jeg som spurte selv og ba om det 😊 Visste hverken de hadde planer om det eller praktiserte det.

Får jeg sjansen igjen, så gjør jeg det igjen! Har lest så mye bra om blastocyster, så dette går vi for på nytt om dette ikke skulle gå eller fremtidige søsken!

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder