Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Forsøksklubbene (klinikk)

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-06-2016, 08:32   #11
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Me87 Vis innlegg
Porsgrunn er den offentlige klinikken i Norge med kortest ventetid.
De er veldig dyktige.

Sønnen min ble til etter 1 IVF andre innsett, altså første fryseforsøk i Porsgrunn.

Ellers har jeg også erfaring med Klinikk Hausken. Venter tvillinger etter første forsøk der

Når det gjelder Danmark, leser jeg på flere forum at veldig mange er kjempefornøyd med Maigaard. Men selvom de er kjempefornøyd, synes jeg det er få av de som har lyktes der. Det virker som det de er fornøyd med er folkene som jobber der, oppfølging osv.
Jeg kjenner til en enslig dame som endelig lyktes i å få en datter på Maigaard ved hjelp av ivf, etter flere mislykkede forsøk ved CFC først. Tror hun lyktes på andre forsøk ved Maigaard og vet hun vil gjøre søskenforsøk der også Hun skriver en blogg - prøv å søke på Mitt Storkebarn.

Jeg har selv prøvd Stork klinik i København. Kan anbefale dem for inseminasjon, men ikke ivf. Da jeg var der for ivf våren 2013, var den delen av klinikken akkurat startet, så mulig de har fått mere sving på sakene nå etterhvert, men jeg opplevde altfor mye rot og dårlig kommunikasjon. Dessuten er CFC betraktelig billigere. Tror nok man får mer samlebåndfølelse ved CFC, men vet om en gynekolog i Oslo som samarbeider direkte med dem, og det kan være en stor fordel når man skal gjøre alle forundersøkelsene hjemme først.

Jeg har nå havnet i Riga, bl.a. pga. alder, men sett i etterkant angrer jeg på at jeg ikke vurderte dem for vanlig ivf da jeg begynte med dette. Den personlige oppfølgingen har vært mye bedre enn i København, og sist, men ikke minst, så legger de deg i narkose for egguttak (høyst aktuelt for de av oss som syns at egguttak er ren tortur ...)

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals

Sist endret av Sent Ute : 29-06-2016 kl 08:35
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-03-2017, 14:29   #12
Liten
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2017
Standard

Det stemmer at OUS (Riksen og Ullevål) stoppet med søskenforsøk (og satte også lavere aldersgrense) våren 2016. De holder på å pusse opp akkurat nå (februar-mai 2017). Klinikklederen sa i fjor at de håpet å kunne endre reglene tilbake igjen når de får pusset opp og ansatt flere folk, så forhåpentligvis blir det mulig med søskenforsøk der igjen snart. Jeg snuser rundt for å se om noen vet noe mer om det. Vi har egg på frys ved OUS, de får man selvsagt bruke (jeg har spurt), man får bare ikke tilbudt ferskforsøk om man ikke lykkes med fryseeggene.

Porsgrunn har avtale med mange gynekologer man kan ta kontroller hos, blant annet i Oslo.
Liten er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder