Ønskebarn forum  
Gammel 27-02-2009, 16:12   #1
lapeN
Gjest

Thumbs up Ny Yahoo gruppe om Nepal

Hei,
Jeg fant en ny Svensk gruppe om Nepal og adopsjon på Yahoo. Kanskje er vi Normenn også velkomne?

[URL]http://uk.groups.yahoo.com/group/nepallistan/[/URL]

[I][COLOR=dimgray]"Välkommen till Nepallistan!
Här kan vi som har adopterat, ska adoptera eller funderar på att adoptera från Nepal, byta erfarenheter med varandra!
Nepal är ett "nygammalt" adoptionsland och ingen vet riktigt i dagsläget hur processen kommer att gå till. Vi får hjälpa varandra!"
[/COLOR][/I]
  Svar med sitat
Gammel 03-03-2009, 21:48   #2
LilleMy-76
Nykommer

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Standard

Oj, dette var spennende. Det eksisterer visstnok en amerikansk gruppe også. Jeg har ikke vært inne på disse sidene enda, men nå spørs det vel om jeg greier å holde meg unna lengre

Krysser fingrene for at landet får systemene sine til å fungere uten alt for mye krøll nå Håper, men tør ikke helt å tro enda....

Om bare den politiattesten kunne komme snart nå slik at vi fikk avgårde de oppdaterte dokumentene snart...

Hvordan går det med dere andre Nepalventere? Har dere fått sendt dokumentene? Krysser fingrene for oss alle og for at AF har med seg hjem gode nyheter i neste uke
LilleMy-76 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 11:15   #3
lapeN
Gjest

Standard

Politi attesten gikk rask denne gangen, venter nå på oppdateringen av sosialrapporten...

Jeg må si at jeg beundrer din tålmodighet, og at du ikke er på andre forumer!

I alle fall synes jeg det er positivt at Nepal ikke har begynt å matche barn med de familier som nettopp har levert sine søknader. Det hadde vært urettferdig. Håper de kommer til å følge en slags kronologisk rekkefølge... , da blir du vel blant de første som får tildelt barn !
  Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 13:41   #4
Branep
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2009
Standard

Hei
Jeg er ny bruker av forumet her, men har ofte vært inne og sett etter nyheter om Nepal. Er imponert over hvor mange tålmodige folk det er rundt i landet

Papirene våre var klare i Nepal november 2006 og vi hadde da stor tro på at dette skulle bli ren plankekjøring. Men det har tvert i mot vært år med mange opp og ned turer :-(

Men nå er vi mer optimistisk enn på lenge. Ser jo ut som at ting begynner å komme litt på plass i Nepal. Vi fikk, utrolig nok, samlet inn alle de nye dokumentene før Toril i AF reiste nedover, og håper hun kan påvirke prossessen bittelitt (det er jo lov å håpe)

Føler med alle dere som sitter og venter. Vi har vært så heldig å tidligere få adoptere fra Brasil, det tok over fire år før vi fikk verdens herligste gutt. Så trøsten får være at da var alle årene og frustasjonen som blåst bort
Branep er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 19:53   #5
Snurre
Fersk på forum

Snurre sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Standard

Alle de oppdaterte dokumentene våre er nå i boks, og blir sendt til Nepal i morgen. Så nå er det en MEGET lettet stemning i heimen.
Jeg er igjen inni en en optimistisk periode (har kommet og gått med jevne mellomrom) så nå kommer det helt sikkert til å bli fart i sakene.

Krysser fingrene for at dere som venter på oppdaterte dokumenter får de i bostkassen fortere enn fort.
Snurre er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 21:42   #6
LilleMy-76
Nykommer

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Oslo
Standard

Så hyggelig å høre fra dere!
Imponert over hvor fort dere har greid å samle papirene. Må være virkelig fint å ha fått de avgårde. Håper oppdateringen kommer raskt til deg slik at du også får sendt Lapen! Vi har jo historie med forsinkede politiattester, første gang så forla de søknaden vår så det tok over 4 uker, nå fikk vi den i retur fordi vi ikke hadde skrevet detaljert nok at den skulle til Nepal og at dette var en oppdatering på forspørsel fra Nepal og AF (aaarg stivbeint byrokrati ) så da er det bakers i køen igjen....
Vi har allerede planlagt feiring når papirene blir sendt. Det er jo (den eneste) fordelen med å måtte sende papirene flere ganger - man får flere feiringer...

Så hyggelig å høre fra deg også Branep. Morosmt at vi er en liten Nepalgjeng her nå
LilleMy-76 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-03-2009, 10:52   #7
Snurre
Fersk på forum

Snurre sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Standard

Hei Lillemy
Har fulgt med hvordan det går med dere da vet du, og tenkt mye på dere. Det var da utrolig hvor vanskelige det skulle være for å få skrevet ut en ny politiattest.. Kjenner på frustrasjonen deres. Denne gang var vi utrolig heldige. Politiattesten og sos. oppdateringen lå i postkassa etter 2-3 dager denne gang (er fortsatt litt i sjokk over hvor raskt det gikk). Du må si fra når dok deres er på vei nedover, lar ikke en mulighet til å feire gå fra meg. Og så før dere vet ordet av det kommer

Kjekt med flere nepal søkere på forumet. Hilser så mye til dere alle. Det blir nok mer virksomhet her fremover. Har en veldig god magefølelse nå

Snurre er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-03-2009, 19:25   #8
Lassie
Stadig innom

Lassie sin avatar

Medlem siden: May 2007
Standard

Så bra at det ser ut til å skje noe for dere nå.
Jeg må jo innom å lese her hver dag fremdeles, klarer ikke helt å løsrive meg fra Nepal og det som har med Nepal å gjøre.

Lykke til alle sammen
Lassie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-03-2009, 22:25   #9
Knutsen
Stadig innom

Knutsen sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Standard

Lykke til alle som sender dok til Nepal nå, enten dere oppdaterer eller sender for første gang! Håper Torill kommer tilbake med gode nyheter
Gammel 10-03-2009, 13:31   #10
lapeN
Gjest

Standard

Våre oppdateringer er nå på vei til AF!!!
Håper vi får gode nyheter fra TJH som er snart tilbake fra arbeidsreise til Nepal!
  Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder