Ønskebarn forum  
Gammel 15-08-2012, 14:06   #11
secret
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2011
Sted: akershus
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Liss Vis innlegg
Hei på dere
Da får jeg vel våge meg inn her med dere... Vi har av en eller merkelig grunn klart å bli gravid på egenhånd, etter 3 mislykkede icsi. Vi var klar til å dra til Danmark, men enn så lenge ser det ut som vi må utsette det litt Fikk beskjed fra legen om at sjangsen var nesten lik null for at vi skulle klare det på egenhånd, men ikke vet jeg...

Har hatt en del symptomer. Var ganske kvalm en periode, men akkurat nå er jeg ikke det, så lenge jeg spiser til riktig tid... huff, syns jeg spiser litt mye, men men... Symptomene mine går også veldig opp og ned, og blir selvfølgelig engstelig for hver minste lille forandring.

Har vært på UL og det roet meg veldig, og neste uke skal jeg til jordmor. Syns det var litt tidlig jeg, men de sa så på sykehuset...

Er 9+6 idag i følge UL, ble satt tilbake 3 dager i forhold til syklus.

Håper inderlig spiren forsetter å vokse

Klem fra meg
Du er mer enn hjertelig velkommen og såååå morsomt med hjemmelaget spire! noen ganger er det bare meningen!!!:

Du får holde oss oppdatert på hva som skjer på jordmortimen, jeg har ingen anelse selv, og har ikke ringt legen enda heller for vanlig svangerskapskontroll. Tror liksom ikke dette er er helt sant på en måte...

Stoor klem
secret er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-08-2012, 18:29   #12
Nordlandsblomst
Stamgjest

Nordlandsblomst sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Sted: Trøndelag
Standard

Sitat:
Ja, det var vi nok. Jeg var ganske trist etter det siste forsøket vårt. Tar på med neg. resultat gang på gang.

Men det er ikke så greit med disse symptomene. Jeg går av og til og kjenner på brystene for å sjekker at de er ømme Blir jo tulletet av og til

Jeg har termin 15 mars ja. Blir forhåpentligvis ikke mye skitur neste påske
Skjønner godt at du ble lei deg etter siste forsøket, det er alltid et slag i magen å få negativ test eller miste spiren...men får håpe vi har brukt opp uflaksen for ei stund nå!!
Får håpe vi slipper noe skitur i påsken, Hehe...er ikke veldig glad i å gå på ski i utgangspunktet, så det passer meg i grunnen bra det...

Sitat:
Opprinnelig skrevet av secret Vis innlegg
Hei søte deg!
hvordan gikk det på ul idag?? Krysser fingre for at det lyste et bankende hjerte mot deg!

Formen min er mirakuløst bra, nesten så jeg lurer på om jeg egentlig er gravid overhodet. Eneste jeg merker er som deg, tissinga, litt småkvalm innimellom men det går over like fort som deg kommer. Det værste er vel egentlig matlysten.. jeg blir liksom aaaalldri mett og det syntes for å si det slik!

>Går fortsatt i olabukser, men det er stretch bukser ... hehehe...

Er du førstegangsgravid? Jeg har nok ikke mange enda, bare masse mat som desverre har lagt seg rundt midjen.

Dessuten hjalp det ikke at jeg gikk gjennom ivf før jeg ble gravid og da gikk opp av den behandlingen ogsåp... blæææh.

MEn sånn er det bare

Stooor klem til deg!
Nå er jeg kommet hjem etter en nervepirrende dag...men med fine resultatet!!
Ikke bare ett, men TO bankende hjerter lyste på skjermen!!
Og fikk se at de bevegde seg begge to og alt, det var herlig å se....det hadde jeg virkelig ikke trodd...og jeg som nesten ikke har hatt symptomer engang...
Det eneste som bekymrer meg litt var at de var litt mindre enn de skulle vært, er 9+4 i dag, og de tilsvarte 9+1 begge to. Men legen var fornøyd, og sa at det så bra ut. Så får vel stole på det...
Blir heldigvis fulgt ekstra opp siden det er to, så får ny ul ca uke 12. Kjenner at det skal bli godt å få en ny sjekk allerede om 14 dager.
I dag har jeg ikke hatt et eneste symptom, så det er ekstra rart at vi skulle få denne opplevelsen på ul...
Jeg er førstegangsgravid ja, dvs har vært gravid en gang før, men hadde MA oppdaget i uke 9, og en kjemisk graviditet på sist ivf forsøk.
Nå skal jeg sitte her og la nyheten synke inn...dette er sååååå merkelig altså..
2. Ivf april-12: kjemisk
2. Frys juni-12: positiv!!
født februar 2013

Nordlandsblomst er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-08-2012, 19:09   #13
Liss
Stadig innom

Medlem siden: May 2011
Sted: Vestlandet
Standard

Wow!! Det er jo fantastisk Nordlandsblomst!! Gratulerer

Enig med deg at dette er snåle greier, men nå skal du bare nyte den fantastiske nyheten
Så bra at du blir fulgt opp tett, du slapper kanskje bedre av da.

1. ICSI juni -11 Neg
2. ICSI okt -11 Neg
3. ICSI jan -12 Neg
Hjemmelaget spire mot alle odds mars 2013
Liss er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-08-2012, 05:17   #14
Nordlandsblomst
Stamgjest

Standard

Sitat:
Wow!! Det er jo fantastisk Nordlandsblomst!! Gratulerer

Enig med deg at dette er snåle greier, men nå skal du bare nyte den fantastiske nyheten
Så bra at du blir fulgt opp tett, du slapper kanskje bedre av da.

Tusen takk, Liss!!
Ja, tror jeg vil slappe mer av ettersom jeg får oftere kontroller og sånn...
Det hjelper MYE at neste ul er på 12 uker, og ikke 17/18..
Blir moro å følge hverandre videre, jeg gleder meg!!!
født februar 2013

Gammel 17-08-2012, 12:51   #15
Liss
Stadig innom

Medlem siden: May 2011
Sted: Vestlandet
Standard

Vil ønske dere damer en god helg Vi skal på fjelltur i helgen og det skal bli deilig med litt frisk luft!

Er sykt oppblåst for tiden, på kvelden kan jeg se ut som jeg er 6 mnd på vei... (men er jo bare 10+2 idag), så det er vel litt tidlig med mage... Men det er nok fordi jeg spiser mer enn vanlig, må jo det for ikke å blir kvalm. I natt våknet jeg og var sykt sulten og kvalm. Heldigvis hadde jeg en gulerot på nattbordet, så knasket i meg den
Syns det er ett ork å "holde magen inne" når jeg er ute blant folk. Gleder meg til magen begynner å vokse litt så jeg kan slippe den løs

Ha en super duper helg

1. ICSI juni -11 Neg
2. ICSI okt -11 Neg
3. ICSI jan -12 Neg
Hjemmelaget spire mot alle odds mars 2013
Liss er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-08-2012, 11:54   #16
Nordlandsblomst
Stamgjest

Standard

Heihei!!
Hvordan går det med dere, Liss og secret? Lenge siden noen av oss har oppdatert her nå...og ingen flere som har meldt seg på heller...?
Her går det greit. Veldig av og på med symptomer, så er fortsatt noe bekymret for at det ikke er som det skal være der inne...men får bare leve i uvisshet enn så lenge..har fått ny ul 4. September, så da får vi se..har begynt på jobb etter ferien, godt å få tankene over på noe annet, selv om jeg har vært sliten etter jobb. Håper alt står bra til med dere!!
Klem
født februar 2013

Gammel 24-08-2012, 12:28   #17
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Lister meg stille inn, Nordlandsblomst, for å GRATULERER deg med 2 bankende . Helt fantastisk
2.icsi søskenforsøk, ruger på 2 egg av litt dårlig kvalitet, testet 26.01, testen var POSITIV, 29.09.12
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-08-2012, 12:37   #18
*siri*
Fullstendig hekta

*siri* sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Nordlandsblomst Vis innlegg
Heihei!!
Hvordan går det med dere, Liss og secret? Lenge siden noen av oss har oppdatert her nå...og ingen flere som har meldt seg på heller...?
Her går det greit. Veldig av og på med symptomer, så er fortsatt noe bekymret for at det ikke er som det skal være der inne...men får bare leve i uvisshet enn så lenge..har fått ny ul 4. September, så da får vi se..har begynt på jobb etter ferien, godt å få tankene over på noe annet, selv om jeg har vært sliten etter jobb. Håper alt står bra til med dere!!
Klem
gratulere så masse med 2 bankede hjerter. så lister jeg meg tilbake til vinter gruppa.
1 ivf - neg. - 3 frys - neg. - 1 MA - 11
4 frys - juni-12- positiv 29/1- 2013
*siri* er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-08-2012, 13:32   #19
Nordlandsblomst
Stamgjest

Standard

Katrine og *siri*: tusen takk for gratulasjoner, begge to!!!
Så koselig at dere følger med!!
Følger med dere litt av og til, det begynner å nærme seg for deg nå Katrine?
Jeg er enda ikke helt overbevist om at dette vil gå bra. Det vil jeg kanskje ikke være før de evt er ute..men tar hver dag som den kommer og prøver å ikke tenke for mye på det..jeg har lett for å bekymre meg tror jeg...
Skal snart på jobb nå, litt godt å komme seg litt ut, så får man tankene overgå noe annet en stund..
God helg til dere!!
født februar 2013

Gammel 24-08-2012, 13:56   #20
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Nordlandsblomst Vis innlegg
Jeg er enda ikke helt overbevist om at dette vil gå bra. Det vil jeg kanskje ikke være før de evt er ute..men tar hver dag som den kommer og prøver å ikke tenke for mye på det..jeg har lett for å bekymre meg tror jeg...
Jeg hadde det på samme måte Men alt gikk bra, og det går nok bra for deg også
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder