Ønskebarn forum  
Gammel 13-12-2014, 07:30   #1
9na
Stadig innom

9na sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Standard Ambassadebesøk

Hei!

Vi er nå ferdig med siste hjemmebesøk og den siste rapporten er nettopp sendt til VB. Hvor lang tid tok det før dere kunne dra til Ambassaden? Gleder meg veldig til å bli HELT ferdig... Det henger liksom litt over en at ikke alt er 100% i orden ennå... Det plager meg faktisk litt. Fler som har følt det sånn?
Gammel 13-12-2014, 18:44   #2
Smulan
Stamgjest

Smulan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bærum
Standard

Hei 9na.

Håper alt har gått bra med dere etter hjemkomst

Vi kom hjem med vår gutt (den gang 4,5 år) i oktober 2012 og hadde siste møte med barnevernet i midten av mai i 2013. Hos ambassaden var vi først i februar 2014 - så det tok litt tid. Papirer på at han var "vår" fikk vi nærmere sommeren.

Eneste som ble litt utfordrende i forhold til det var når vi skulle søke han inn på skolen/SFO. Det var ikke så lett da han ikke var registrert på oss i systemet. Så alt måtte gjøres manuelt. Litt klønete men med god hjelp fra skolen vi hører til gikk det greit det også.

Nå er han en glad og fornøyd skolegutt som allerede har knekt lesekoden 😍
Gammel 15-12-2014, 23:27   #3
fillolin
Avhengig

fillolin sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Standard

Tenk at dere er der allerede! Rart så fort tida går når en ikke venter lenger ;) Men tida fram til ambassadebesøket tror jeg likevel kan trekke ut. Husker ikke helt hvor lenge vi ventet med de andre, men for Lillebror sin del venter vi i alle fall ennå (siste rapport fra BV april -14). Kan ikke si at det plager meg og kan ikke huske at det gjorde det med de andre heller, men det er jo viktig å ha et testamente, om det verste skulle skje, slik at alle barna er sikret på samme måte så langt det er mulig. Vi har heller ikke støtt på noen praktiske problemer, ellers ville jeg kanskje opplevd det annerledes. Og så kjenner jeg jo at jeg ikke kommer til å savne alt dette styret med papirer. Er generelt ikke noe glad i det, men har ikke tillatt meg å kjenne så mye på det. Men nå er det snart tid for å slippe de følelsene fram ;)
Gammel 19-12-2014, 20:20   #4
9na
Stadig innom

9na sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
Standard

Hei! Takk for svar 😊 Det går bra med oss. Noen utfordringer er det selvfølgelig, men det jobber vi med. Vet ikke helt hvorfor det plager meg at ikke alt er 100% i orden før vi fullfører adopsjonen på ambassaden. Tror kanskje det har med den forferdelige situasjonen vi havnet i etter tildeling. Alt var så uforutsigbart og vi fikk slag på slag i trynet. Jeg vil bare bli ferdig med alt kjenner jeg.... Det skal bli så utrolig deilig!
Gammel 21-01-2015, 22:44   #5
fillolin
Avhengig

fillolin sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Standard

Ja, vet du, når jeg leser det du skriver og tenker meg om, så forstår jeg jo godt at du vil ha alt i orden! Kan fortelle at vi på selveste julaften fikk brev om at prosessen i Thailand var fullført - snakk om julegave! Da var det altså gått 14 mnd siden vi kom hjem. I dag fikk vi den endelige adopsjonsbevillingen i posten, så nå er den norske prosessen også fullført, og så har vi fått beskjed om at vi får innkalling til ambassaden i nærmeste framtid. Da har du altså en mulig tidslinje du kan se for deg for dere også.
Alle gode ønsker!
Klem fra fillolin

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder