Ønskebarn forum  
Gammel 13-08-2018, 19:06   #1
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Smile Termin vinter/vår 2019

Denne gruppen er først og fremst for de av oss som er blitt gravide i løpet av våren og sommeren 2018, men alle andre er selvsagt også velkommen til å delta

Mange, inkludert meg selv, vegrer seg for å gå over fra forsøksgruppe til termingruppe når de blir gravide, av frykt for at det skal gå galt underveis, men om vi skal tenke slik, vil iallfall ikke jeg kunne melde meg inn i noen termingruppe før det er på tide å danne barselgruppe

Poenget med gruppen er ikke at kun de som føler seg sikre på å få et levendefødt barn til slutt, skal være med, men at dette er et forum for å drøfte alt som følger med det å være gravid fra begynnelse til slutt

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-2018, 16:50   #2
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Jeg har vært på ny kontroll på poliklinikken i dag Livmorhalsen holder heldigvis fortsatt stand og den lille ble målt til 10 cm fra hode til bak (er egentlig lengre siden de måler mens fosteret ligger bøyd som en reke). Det tilsvarte på dagen akkurat like langt som jeg er kommet

Sliter en del med hodepine om dagen, og kvalmen dukker fortsatt opp innimellom, men matlysten har tatt seg betraktelig opp.

Hvordan går det med dere andre gravide? Lenge siden vi har hørt noe fra Mammahjerte

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 15-08-2018, 19:37   #3
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Ja, du har rett Sent ute.. om vi skal vente til vi er sikre så er det mange av oss som aldri kommer med i denne gruppa. Så bra at du startet den Og så flott at livmorhalsen holder stand og at den lille vokser fint. Deilig å vite

Her sliter jeg også fortsatt med hodepine og kvalme, men synes de siste to dagene har vært litt bedre mhp kvalmen. Håper det holder. Har også begynt å få veldig vondt i korsrygg/rumpe. Og det stresser meg fordi det minner om forrige graviditet, men håper inderlig at det ikke er et tegn på noe galt. Det blir en lang uke og nedtelling til ul neste fredag.
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-08-2018, 21:10   #4
Mammahjerte
Stadig innom

Mammahjerte sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Standard

Så gøy med gruppe!
Vært stille fra meg en stund, selv om jeg ivrig er inne å følger postene fra dere andre. Synes tiden mellom uke 12 og oul er litt tøff, for nå er de fleste symptomer kraftig redusert og det eneste jeg har som klart bevis på at spiren lever og vokser er den voksende magen. Med sønnen min kjøpte jeg doppler som ble flittig brukt da tvilen kom snikende, men er jo helt normalt at symptomene avtar i andre trimester så prøver å ta det mer med ro denne gangen Er jo sjeleglad for at matlysten er tilbake, og håper det bedrer seg for dere også snart!

Begynt i jobb igjen og dagene går fort, så prøver å nyte graviditeten og forandringene som skjer midt oppi alt

Oul blir 4. sept - vi gleder oss!
Mammahjerte er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-08-2018, 22:28   #5
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Ja, du har rett Sent ute.. om vi skal vente til vi er sikre så er det mange av oss som aldri kommer med i denne gruppa. Så bra at du startet den Og så flott at livmorhalsen holder stand og at den lille vokser fint. Deilig å vite

Her sliter jeg også fortsatt med hodepine og kvalme, men synes de siste to dagene har vært litt bedre mhp kvalmen. Håper det holder. Har også begynt å få veldig vondt i korsrygg/rumpe. Og det stresser meg fordi det minner om forrige graviditet, men håper inderlig at det ikke er et tegn på noe galt. Det blir en lang uke og nedtelling til ul neste fredag.
Har en venninne som har fått vondt i ryggen i 1. trimester begge gangene hun har vært gravid. Endte opp med bekkeløsning. Jeg merker at det arbeider veldig i bekkenområdet for tiden, og at kroppen driver og omstiller seg. Noen dager er det veldig tungt og småvondt å gå, mens andre dager merker jeg det knapt. Kiropraktor sier at leddene blir løsere, noe som skaper mer slingring og kan gjøre vondt. I tillegg hogger det ofte til i lysken idet jeg reiser meg opp, noe jeg også kjenner igjen fra forrige gang jeg var gravid i 2. trimester. Kiropraktor sier at det også er ganske typisk for gravide, og at han ikke har hatt noen andre pasienter med slike symptomer.

Huff, det er fælt å gå slik å lure Forløpig har det gått maks. to uker mellom hver ultralyd hos meg, og det har i grunnen vært mer enn nok

Jeg var hos fastlegen i dag for å hente prøvesvarene fra de obligatoriske blodprøvene for alle gravide i uke 12-16. Jeg tok dem for åtte dager siden og hadde fått beskjed om at det skulle ta en uke, men da jeg snakket med legesekretæren, fikk jeg beskjed om at blodtypeprøven ville ta hele tre uker, så jeg fikk bare med meg de andre prøvesvarene. Da jeg var på Riksen i går, etterlyste jordmor disse prøvesvarene og sa det var viktig de ble fylt inn på helsekortet, så det var derfor jeg tok meg bryet med å ta en ekstra tur til fastlegen, men nå må jeg altså tilbake dit en gang til

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 15-08-2018, 22:39   #6
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mammahjerte Vis innlegg
Så gøy med gruppe!
Vært stille fra meg en stund, selv om jeg ivrig er inne å følger postene fra dere andre. Synes tiden mellom uke 12 og oul er litt tøff, for nå er de fleste symptomer kraftig redusert og det eneste jeg har som klart bevis på at spiren lever og vokser er den voksende magen. Med sønnen min kjøpte jeg doppler som ble flittig brukt da tvilen kom snikende, men er jo helt normalt at symptomene avtar i andre trimester så prøver å ta det mer med ro denne gangen Er jo sjeleglad for at matlysten er tilbake, og håper det bedrer seg for dere også snart!

Begynt i jobb igjen og dagene går fort, så prøver å nyte graviditeten og forandringene som skjer midt oppi alt

Da jeg var hos fastlegen for en uke siden, gadd han ikke lytte med doppler siden jeg gikk så ofte på ultralyd, og jeg fikk meg ikke til å si i farten at jeg hadde syntes det var veldig betryggende å få den lille sjekken uansett Men jeg skal ikke kjøpe meg hjemmeapparat. Er for klønete til at jeg stoler på at jeg ville klart å bruke det rett

Med tvillingene kjente jeg liv i hele 2. trimester, mens nå er det egentlig bare den voksende magen og de stadig tyngre og ømmere brystene som forteller meg at jeg er gravid, samt at jeg plutselig er blitt mye mere andpusten. Så også på blodprøve i dag at blodprosenten har sunket ganske mye allerede. Har hørt at gravide visstnok øker blodvolumet med 48%, og at det er derfor blodprosenten minker, men er det noen som vet hvor lang tid det tar før denne volumøkningen er ferdig? Kreatininverdien (nyrefunksjon) hadde også sunket til rett under normalen, så måtte slå det opp, og der stod det faktisk at verdien pleier å synke med 20% hos gravide pga. den økte blodgjennomstrømningen gjennom nyrene.

Her blir det oul den 5. sept., så jeg følger deg hakk i hæl

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 16-08-2018, 16:09   #7
aboutJune
Husvarm

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Har en venninne som har fått vondt i ryggen i 1. trimester begge gangene hun har vært gravid. Endte opp med bekkeløsning. Jeg merker at det arbeider veldig i bekkenområdet for tiden, og at kroppen driver og omstiller seg. Noen dager er det veldig tungt og småvondt å gå, mens andre dager merker jeg det knapt. Kiropraktor sier at leddene blir løsere, noe som skaper mer slingring og kan gjøre vondt. I tillegg hogger det ofte til i lysken idet jeg reiser meg opp, noe jeg også kjenner igjen fra forrige gang jeg var gravid i 2. trimester. Kiropraktor sier at det også er ganske typisk for gravide, og at han ikke har hatt noen andre pasienter med slike symptomer.

Huff, det er fælt å gå slik å lure Forløpig har det gått maks. to uker mellom hver ultralyd hos meg, og det har i grunnen vært mer enn nok

Jeg var hos fastlegen i dag for å hente prøvesvarene fra de obligatoriske blodprøvene for alle gravide i uke 12-16. Jeg tok dem for åtte dager siden og hadde fått beskjed om at det skulle ta en uke, men da jeg snakket med legesekretæren, fikk jeg beskjed om at blodtypeprøven ville ta hele tre uker, så jeg fikk bare med meg de andre prøvesvarene. Da jeg var på Riksen i går, etterlyste jordmor disse prøvesvarene og sa det var viktig de ble fylt inn på helsekortet, så det var derfor jeg tok meg bryet med å ta en ekstra tur til fastlegen, men nå må jeg altså tilbake dit en gang til
Ja, håper ikke jeg ender der. Skal i alle fall ta en tur til osteopaten og se om noe kan bli bedre. Lenge siden sist. Håper det er trygt med litt behandling nå. Ellers kjenner jeg igjen det at det hogger til noen ganger når jeg reiser meg opp. Både i lysken og opptil navlen på hver side. Har tenkt at det er noe som strekkes ja, kjennes egentlig sånn ut, noe er for kort.

To uker mellom ultralyd ja, der er absolutt mer enn nok Men nå er planen å klare tre uker da..

Greit å få prøvene i boks. Jeg skal ta de neste uke.
Gammel 16-08-2018, 16:23   #8
aboutJune
Husvarm

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mammahjerte Vis innlegg
Så gøy med gruppe!

Å ja, det et lenge mellom uke 12 og OUL, så skjønner at det er litt vanskelig. Men det høres deilig ut med mindre symptomer da, selv om man selvfølgelig mister de tegnene på at ting er som det skal. Men det er det jo, symptomene skal jo avta, så du får nyte de gode månedene. Og snart er det 4. sep, satser på at det går fort Vet ikke hvordan jeg skal klare å vente 6 uker mellom ultralydene, jeg sliter med de tre jeg må vente nå. Redd det blir en ekstra runde privat her
Gammel 16-08-2018, 18:45   #9
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Mannen min har sk varme hender og kan kjenne pulsen når han holder hånden nederst på magen. Så jeg blir beroliget hver morgen og kveld.
Han kjente at pulsen var der etter blødningene og var helt sikker på at det hadde gått bra.
Litt rart, men fint 💕
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-08-2018, 18:49   #10
aboutJune
Husvarm

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Mannen min har sk varme hender og kan kjenne pulsen når han holder hånden nederst på magen. Så jeg blir beroliget hver morgen og kveld.
Han kjente at pulsen var der etter blødningene og var helt sikker på at det hadde gått bra.
Litt rart, men fint 💕
Så fint😍
Svar

Bookmarks

Trådverktøy