Ønskebarn forum  
Gammel 30-08-2007, 22:08   #11
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Knitty Vis innlegg
til deg, Brummeline. Det må være lov å kjenne sorgen stikke i når andre opplever det man selv også ønsker av hele sitt hjerte. Og det er lov å ikke være 100% tøff og flink og sterk hele tiden, hver gang, hver dag. Man må vel tillate seg å være litt "nede" i slike situasjoner, og så går det av en eller annen grunn "oppover" igjen om en stund. Dette vet vel du alt om allerede, Brummeline, men i kveld skal du få en av meg.
Godeste Knitty! Begynte jeg ikke å tute før så fikk du tårene til å piple nå... Takk for god klem og trøstens ord!

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-09-2007, 01:02   #12
Vips
Fersk på forum

Vips sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Standard

Hei! Det er lenge siden jeg har vært på dette forumet nå. Så fint at vi har fått en egen krok for oss som har "satt strek". En blomst til de som fant på det.

Jeg er ferdig med å være "prøver". Er 40 år, og har brukt 16-17 år av livet mitt på å prøve å bli gravid. Nå er det nok. Nå vil jeg bruke resten av mitt liv på andre ting.

Og av den grunn er jeg jo ikke så ofte på slike fora som dette lenger. Jeg har flyttet fokus over på andre sider ved livet. Jeg er ikke lenger bitter. Det gjør ikke lenger vondt at andre får små bebisser.

Men... av og til stikker det fortsatt i meg. At det gikk slik. At det utenkelige skjedde... nemlig at ikke jeg skulle få barn.

Skriver mer her en annen dag. Men siden jeg fant denne tråden, ville jeg bare få sagt at du er ikke alene, Brummeline. Og kanskje har jeg noen tanker å bidra med her etterhvert.
Vips er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-09-2007, 16:11   #13
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Standard

Hei Vips!

Da var det enda en av oss her inne som går veien videre helt uten barn, altså. Godt å vite at man ikke er alene, ja. Selv om man så klart skulle ønske at ingen av oss skulle måtte være her.

Jeg er glad FUB tok utfordringen og laget et eget område for oss som går videre i livet uten barn. Det skal de ha honnør for! For det var først etter det at jeg fikk kontakt med andre helt barnløse her inne, og da hadde jeg etterlyst i noen måneder andre i min situasjon. Faktisk helt fra jeg ble aktiv i april ifjor, for det å gå veien barnløs var ett av flere alternativer å vurdere da vi fikk IVF-avslaget.

Godt å høre at du ikke lenger er bitter, og at du takler å se babyer. Selv om jeg takler barnløsheten ganske bra nå, så er jeg forberedt på at det vil komme til å stikke i meg innimellom og når jeg minst venter det - akkurat dét kommer nok til å vare livet ut. Men, jeg blir flinkere å takle det ettersom tiden går.

Takket være at de helt barnløse har blitt synliggjort her på forum, så har jeg vært så heldig å komme i kontakt med to hyggelige damer i samme situasjon. Attpåtil bor de i samme fylke, slik at vi har truffet hverandre noen ganger. Det har vært veldig godt, å kunne lufte tankene med noen som fullt ut forstår hva man sliter med.

Så det er bare å lufte tankene dine her inne, Vips, når du måtte føle for det!

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-09-2007, 16:30   #14
Maggi60
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2007
Standard Ja, det er fint å ha funnet noen i samme situasjon

Hei Visp!

Jeg kan bare si "ja og amen" til det Brummeline skriver her. Fint at du også har funnet veien inn i denne delen av Forum. Godt å lese at du ikke sliter med bitterhet lenger! Du er nok kommet lenger på veien til å akseptere situasjonen enn det jeg er. Selv om jeg er eldre enn deg, så har jeg nok mye sårhet og bitterhet når jeg blir minnet på hva jeg ikke fikk. Men det er mitt håp å en dag finne min vei videre. Står ganske "fast" akkurat nå.

Men det å møte andre med samme skjebne, er til hjelp. Det får meg til å føle at jeg deler et livsperspektiv med noen, iallefall. At ikke ALLE ser verden gjennom "mamma-øyne", om dere forstår. Vi har møttes i det virkelige liv, og det har vært svært berikende og en god opplevelse. Og jeg tror vi har noe sammen som kan være til hjelp for oss.

Håper å høre mer fra deg Visp her i Forum og bli bedre kjent, om du vil, altså.

fra Maggi
Maggi60 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder