Ønskebarn forum  
Gammel 28-03-2008, 12:50   #1
fruken
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2005
Standard Veldig trist

Jeg klarer faktisk nesten ikke tenke på det lenger, men det er så trist. Jeg har jo alltid håpet at jeg skulle få et barn. Jeg er ikke storforlangende heller skjønner du, bare en - en eneste en hadde vært så flott å få, men nei...
41 år og barnløs: Det er ganske trist. Trist å være den eneste bestandig som ikke har, trist å føle at livet føles tomt uten egen familie. Sjalusi på venner, misunnelse. Mange svarte tanker, følelser, følelser jeg nesten ikke egentlig tør kjenne på men som er der konstant.
Hvordan jeg klarer meg gjennom hverdagen aner jeg egentlig ikke, jeg stenger av og nekter å føle. Men under kjenner at det er en gedigen vulkan som presser på. Så redd jeg er for å miste taket. Jeg er redd for å gråte. Det føles som en belastning, det er slitsomt.
Jeg har rett og slett bare lyst til å si: FAEN TA!

FAEN TA!
Gammel 28-03-2008, 15:51   #2
Patient
Skravleguru

Patient sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Utflytta nordboer...
Standard

Så leit å lese det du skriver.
Ikke mye jeg kan skrive som kan trøste heller.
Men her inne er du i alle fall ikke alene.Vi er mange som deg.
Som KANSKJE ender opp uten barn,uten det som føles som meningen
med livet...
Selv har jeg ikke gitt helt opp enda,vi prøver enda med hjelp å få det
ønskelige til å bli virkelig...
Du skriver ikke om du /dere har gitt opp alt håp,eller om du/dere enda prøver.
Vit i alle fall at vi er mange som sliter med de samme tankene,og at det her inne på ønskebarn er rom for å sette ord på disse følelsene.
3 EA ga meg lille Lulla i august 2012
Søskenforsøk ga positiv test februar 2013
Den som oppfatter fremtiden som motvind, beveger seg i feil retning...
Patient er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-03-2008, 19:57   #3
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Skjønner deg veldig godt, fruken! Er vondt å måtte innse at man forblir barnløs resten av livet. Selv om jeg nå har det bedre og i stor grad har akseptert tingenes tilstand, så stikker det til av både frustrasjon, sinne og misunnelse iblant. Det er følelser som vil komme og gå med ujevne mellomrom.

Kan bare anbefale at du lufter frustrasjonene og sorgen din her på tråden for de som går videre uten barn, for selv har jeg følt det veldig godt å ha dette fellesskapet her inne. I en periode oppsøkte jeg også psykolog for å få hjelp til å takle tilværelsen videre. Bruk oss her på forum for det vi er verdt! For det er ikke godt i lengden å stenge sorgen over å forbli barnløs inne. Føler veldig med deg!

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-03-2008, 17:05   #4
Hildur
I en klasse for seg

Hildur sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Nord-trøndelag
Standard

Vanskelig å finne ord som kan trøste, for det må være fryktelig vondt.. Jeg er foreløpig i samme situasjon som deg, men håper at hjelpen vi får nå gir oss vårt ønskebarn.

Men som både Patient og Brummeline67 før meg har påpekt så er det ihvertfall rom for å lufte ut følelsene sine her inne, for her er det alltid noen som forstår.

Jeg føler virkelig med deg i den sorgen du føler nå

Hildur er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-03-2008, 19:11   #5
fruken
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2005
Standard ja

som tråden eller forumet heter, " går videre i livet uten barn" så ja, uten barn. Forsøkene er over, 3 stk ivf og 2 insemineringer og gud vet hvor mange ganger jeg har dødd innvendig når mens har kommet.
Takk for svarene deres. Jeg prøver virkelig å henge i stroppen som det så fint heter, men det er virkelig ikke lett. Jeg prøver veldig hardt å fokusere på andre ting i livet mitt nå, men det er vanskelig. Jeg håper jeg kommer dit snart hvor jeg tenker som så at " det som skjer det skjer#, men når man har nådd 41 år og faktisk prøvd å bli gravid i snart 10 år (uten prevensjon) så er jo sannsynligheten veldig liten. Det er faktisk bare å innse det.
Samtidig synes jeg det er grusomt å lese innlegg her på forumet også, og jeg var så redd for at noen med barn skulle svare her nå. Helt forferdelig. Jeg ser jo av forumreglene at denne delen skal være for oss uten barn, og så ser jeg også at det er folk med barn som har svart her og det blir så leit. At de ikke kan respektere det ...
Det er så mange vonde ting nå, at alt blandes i ei stor gryte for å si det sånn.

Er det noen der ute som har akseptert sin situasjon så vil jeg veldig gjerne høre fra deg/dere. Jeg har som sagt stoppet, eller vi har...
det var en ganske tung punktum å sette. Vi har også bestemt oss for å ikke adoptere. For vår del var det enten vårt eget barn eller ingen. Det er tøft å ta de valgene og det synes jeg at folk må respektere. Jeg blir så lei av å måtte forsvare meg overfor folk som ikke forstår det, så min strategi nå framover er faktisk å ikke svare på de kommentarene mer.
Andres erfaring/mening? Hva gjør du når folk "bryr" seg og du ikke vil svare? Jeg syns det er vanskelig.
Gammel 30-03-2008, 20:16   #6
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Kjære fruken!

Du er på ingen måte alene i å måtte ha gått inn på veien som helt barnløs. Ser det jevnt over er noen innom og leser på tråden for oss som "går videre i livet uten barn", men det er (dessverre) få som står frem. Bra på en måte at det er mange som får oppfylt drømmen om ønskebarnet, men leit at de få som ikke gjør det ikke ser ut til å føle seg helt hjemme her på forum.

For min egen del måtte jeg be om at det ble en egen tråd for oss helt barnløse her på forum, fordi jeg begynte å føle meg veldig utenfor i fellesskapet her inne. Selv om prøverne mener det godt, og har svart deg i beste mening her, så er de i en helt annen situasjon enn oss som vetat vi aldri får barn. Og jeg føler litt som deg, at de bør respektere at dette er tråden for oss som faktisk har satt den ubehagelige "streken" - og går videre uten barn...

Har personlig kommet til en aksept av livsituasjonen vår, og føler jeg kan leve videre i livet. Men, det har vært en tøff prosess, og årene 2006-2007 vil jeg ikke ha tilbake, for å si det sånn. Jeg har vært både sykemeldt (der barnløsheten har vært en av faktorene), gått på antidepressiva pga depresjon og hatt hjelp av både fastlege og psykolog. Sakte, og med god hjelp, har jeg bygget meg opp igjen til dit jeg er nå. Hvor jeg kan leve med at jeg ikke noen gang får barn, selv om jeg også må leve med at det stikker til når jeg minst venter det... Og akkurat som for deg var ikke adopsjon noe valg for oss.

I tillegg til meg selv, så har jeg blitt kjent med to andre til her på forum som går livet videre uten barn. Har vært så heldig å blitt kjent med dem privat også. Føler du for å ville snakkes i PM, så er det bare å sende meg noen ord.

Føler virkelig med deg, fordi jeg vet selv hvor vondt det er å innse at drømmen brast!

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-03-2008, 21:35   #7
Patient
Skravleguru

Patient sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Utflytta nordboer...
Standard

Jeg beklager dypt å inderlig om jeg har tråkket noen på tærne.
Jeg har tydelig forstått det feil da jeg leste et spørsmålstegn bak "går dere
videre i livet uten barn ?".
Selv om jeg også er barnløs,så ser jeg at jeg ikke skal bevege meg her.
Beklager så mye til de jeg måtte ha støtt.

3 EA ga meg lille Lulla i august 2012
Søskenforsøk ga positiv test februar 2013
Den som oppfatter fremtiden som motvind, beveger seg i feil retning...
Patient er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder