Ønskebarn forum  
Gammel 24-09-2006, 17:58   #1
Bamsemor
Stadig innom

Bamsemor sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Standard Noen som er like forvirret som meg?

Snakk om å være virrende og ubestemt om hva man vil videre i livet, etter å ha tatt farvel om håpet om egenfødte barn!
Først tenkte jeg: ADOPSJON!!! det er tingen for oss!!

Gikk å tygde litt på den og fikk informasjon og søknadskjema......Leste masse inn på adopsjon forumet her inne, og var skikkelig i start fasen...
men så kom det snikende andre tanker.....Passer dette virkelig for oss?? Er vi virkelig villig til å betale sååååååå mye penger og ofre så mye tid på dette?? ( vil ha MANGE barn,så det hadde blitt mange runder med adopsjonsbyråene)

Så luktet vi på det å bli fosterforeldre for smått... Men det er å låne et barn...Så og si.... Er det nok for oss?? Eller kan vi føle oss tilfreds med det? Startet på PRIDE kurs og var svært oppstemt på dette.....

Så kommer tankene om adopsjon igjen....

Og så om vi kan gjøre begge deler??? (Over lengre tid sådann)

Og så kommer tanken..... Men vist jeg greier å ta av meg(Har PCOS) så kan jo muligheten for eget barn være der---Kanksje en slankeoprasjon??

Eller kanskje man bare burde klare seg uten barn og søke trøt i kjæledyrene videre i liver....Men nei...Har nok ikke så stor fristelse i det...

Fytte flate.... Skal si det e rot i hode mitt...Men en ting er fast i hvertfall...

Vi vil så gjerne ha barn!!!
Bamsemor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-09-2006, 18:14   #2
Drømmen om barn
Flyttet inn

Drømmen om barn sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Standard

Jeg har vært der! Men til slutt så ble det en ordning i hodet mitt og! Heldigvis. Ting ordner seg nok. Ta bare tiden til hjelp. TTT eller TTVLT (ting tar tid, eller ting tar veldig lang tid)

Elsket gutten sin...

Så ble de stående disse 3, tro, håp og kjærlighet. Men størst av alt er kjærligheten.
Drømmen om barn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-09-2006, 18:23   #3
Birgithe
Fullstendig hekta

Birgithe sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Akershus
Standard

Hei

Ja det er ikke så enkelt alt dette med tanker og følelser rundt savnet om et barn.

Vil bare gi deg en god :klemmer: og ønske deg lykke til videre, håper alt ordner seg.
1 stk. ED, Altravita. BO -07
2 stk. ED/embryo adopsjon. Altevita. Kjemiske. -07
1 stk. Embryo adopsjon, EGV. MA -07
3 stk. Embryo adopsjon, EGV. neg. -07/-08
1 stk. Embryo adopsjon. Ava-Peter. SA Mai -08

Livet går videre uten ønskebarnet
Dagboken min
Birgithe er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-09-2006, 20:28   #4
thuva
Stadig innom

thuva sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Sørum
Smile

Kan jo ikke svare for hva som er best for dere. Men jeg har selv pco, gikk ned 10 kg før det aller siste forsøket i 2001. Har vært gravid 2 ganger, men hoppet til slutt av dette styret. Synes det var utrolig slitsomt. Vi gikk så for adopsjon, og angrer litt i ettertid at vi ventet så lenge før vi begynte med adopsjonsprosessen. Vi kom hjem med vårt første barn, en gutt på 3,5 mnd i 2003. Nå venter vi på tildeling av barn nr. 2. Vi har Sør-Korea som land. Anbefaler jo selvfølgelig adopsjon. Men dette er noe dere selv må avgjøre, ingen andre kan ta den beslutningen. Men jeg må si at det er en veldig flott måte å få et barn på.

Ønsker lykke til med valget.

Mamma til 2 gutter fra Sør-Korea, født 6. mars 2003 og 26. september 2006.
Kom hjem fra Korea 23.6.03 og 19.3.2007
thuva er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-09-2006, 14:47   #5
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Ja, det er slitsomt når tankene kverner og kverner...

Sender deg i den forrvirrede tiden du er i, og håper du klarer å finne ut hva som er best for deg/dere.

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-09-2006, 23:50   #6
hidipidi
Stadig innom

hidipidi sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Kristiansand
Standard

Heisann.
Jeg om mannen har vært akkurat der du er nå. Men siden jeg har så mange fostersøsken selv ,og fått det inn med "morsmelka" på en måte, så landet vi på å bli fosterforeldre. Det er så stor mangel på fosterhjem i dag, og de aller fleste trenger langtidsplassering. Er dere i tvil om adopsjon, så kan det jo være en mulighet å først bli fosterhjem, og deretter søke om adopsjon...da har dere vært gjennom det meste av intervju og har på en måte blitt godkjente allerede. Adopsjonsprossessen tar jo likevel noen år, og da har jo fosterbarnet blitt så inkludert i familien at en liten søster eller bror ikke byr på noen hindringer..
Dette var bare noen tanker fra meg

Men det er viktig å følge magefølelsen i allefall, så jeg håper dere finner ut av det jeg.

Stor :klemmer: hidipidi

*fem sa/ma,3 IVF/ICSI,samt 2 frys..*

-Fostermor -

hidipidis tanker i natten
hidipidi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-07-2008, 20:47   #7
Arco
Husvarm

Arco sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Standard

Det er mange barn som trenger et hjem. Både her til lands og i utlandet. Hva som passer dere er det bare dere som kan avgjøre. Jeg er vel litt i gråsonen her inne siden jeg har klart å få et barn med IVF, men søsken har vi måttet gi opp etter 11 innsettinger. Så jeg kjenner til tankene dere går gjennom. Vi gikk også flere runder med oss selv om vi skulle adoptere eller bli fosterforeldre. Men for oss var det viktig at barna våre stiller juridisk likt, og da er adopsjon eneste måten. Men det er mange som trenger fostring på langtid. Noen av disse blir også adoptert av fosterfamilie. Jeg har en kjenning som har fostrert små barn i mange år, og fikk til slutt adoptere den lille engelen. Men sånn er det selvsagt ikke for alle. Derfor valgte vi å gå adopsjonsveien. Nå er det et stykke igjen før vi er i mål, men det er helt klart det riktige for oss. Men jeg har alltid sett for meg flere barn, 3 eller 4. Så da blir det muligens fostring på oss i neste vending
Arco er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-07-2008, 20:55   #8
Arco
Husvarm

Arco sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Standard

Så leste jeg datoen på innlegget..... Håper dere har funnet svaret dere lette etter
Arco er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder