Ønskebarn forum  
Gammel 16-03-2010, 20:35   #11
merethe
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Orkdal i Sør Trøndelag
Wink

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Løvetannjenta Vis innlegg
Hei!

Etter mange år med prøving går det mot at vi må legge fra oss ønsket om barn. Det er ingen lett avgjørelse men jeg jobber med følelsene og situasjonen vi er i.
Desverre har vi ingen andre barnløse i vår omgangskrets. Jeg ville gjerne hatt kontakt med noen andre som også har endt opp med dette valget. Tror vi ville hatt mye å prate om og kunne støttet hverandre og sett det positive i de livene vi fikk. Tross alt er det også andre verdier i livet enn barn.
For meg har alt kretset om barneønsket de siste 10 årene, har glemt alle andre gleder jeg en gang hadde. Nå må jeg ut av dette skallet, men det er ikke lett når alle venner har barn og innen nå også begyner å få barnebarn. Det blir så ofte til at de forteller om sine gleder med barn og barnebarn og jeg blir sittende lei meg og si de rette frasene. Hadde ønsket meg en barnløsvenninne som jeg kunne være sammen med og slippe forventingene til barn. Noen som visste hvor trist det er med alle høytidene som minner om det vi ikke fikk, men som kanskje også vet at det er mulig å gi fridagene et annet innhold.
Er du singel og ønsker kjæreste finnes det mange kontakt muligheter, både i avisannonser og på nett.
Men, hvordan finne andre barnløse i byen vi bor?
Noen andre med tanker rundt dette?

Klem fra meg!
Hei Løvetannjente..

Jeg er en ufrivillig barnløs kvinne på 55 år som også ønsker å komme i kontakt med andre i samme situasjon...har gjennomlevd masse sorg.
Er helt ny inne på dette forumet, men håper jeg funner fram etter hvert.
Klæm fra trøndelag.
merethe er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-03-2010, 20:51   #12
merethe
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Orkdal i Sør Trøndelag
Standard

Hei, jeg er ny på forumet og søker kontakt.
Merethe
merethe er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-03-2010, 22:58   #13
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av merethe Vis innlegg
Hei, jeg er ny på forumet og søker kontakt.
Merethe
Hei Merethe!

Koselig at du har funnet veien inn til oss andre helt barnløse her på Ønskebarns forum. Selv om grunnen til at vi er på akkurat denne tråden, ikke er så koselig akkurat...

Håper at du, som jeg, vil oppleve å finne støtte og oppmuntring i tunge stunder blant fellesskapet her på ØB. Siden du er ny på forumet vil jeg tipse deg om at det kan være aktuelle innlegg å lese i forum-området "Vanskelige følelser" også, i tillegg til det du finner her inne på undertrådene i forum-området "Veien videre". Og det er også mulig å starte egne tråder på begge områdene og skrive om ting som du tenker på/tynges av - om det er noe for deg.

Det er dessverre ikke så mange helt ufrivillig barnløse som står frem her på forum. Ei heller er de så veldig aktive, de få som er her, så det kan ta litt tid å få kontakt. Selv om Ønskebarns forum er for alle som sliter med ufrivillig barnløshet, så lykkes jo de fleste med å få ønskebarnet på ene eller andre måten før eller siden - heldigvis! Men, det gjør også at man som helt barnløs til tider føle seg litt alene i dette felleskapet...

Jeg har selv fått gode venner blant andre helt barnløse jeg har blitt kjent med her på forum, og til og med vært så heldig at de bor i mitt nærområde slik at vi har kunnet treffes. Håper det samme kan skje for deg.

Lurer du på noe er det bare å ta kontakt på PM.

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder