Ønskebarn forum  
Gammel 09-08-2006, 19:52   #1
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard Nekter å tro...

... at jeg er helt alene her!!

Det må da være flere enn meg her på forumet som går videre i livet, uten barn? Hvor er dere? Og hvorfor gir dere ikke lyd fra dere? Hadde vært kjekt å ikke føle seg så alene.

Jeg merker at jeg sliter mer og mer med å føle meg hjemme blant de som holder på med sitt første eller "ørtiende" forsøk - enten de har barn fra før eller prøver å få sitt første. Eller blant de som får barn på andre måter. Kanskje det er derfor dere andre som har endt opp barnløs heller ikke er her inne?

Mistforstå meg rett - jeg unner absolutt alle å få det barnet (de barna) de ønsker!!

Men, jeg er da ikke alene her, er jeg?

:klemmer: Brummeline67
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-08-2006, 20:04   #2
snøfnugg
Flyttet inn

snøfnugg sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Oslo
Standard

Hei du.

Nei, di er nok ikke alene. Tror da jeg vet om flere. Selv vet jeg ikke helt hvor jeg står... Etter å hå mistet flere ganger (blitt gravid på "gamlemåten") og fått beskjed om at vi må belage oss på IVF har tanken slått meg flere ganger at kanskje det rett og slett er meningen at det skal bli sånn?

Er tante til noen herlige unger og jobber med barn, og har egentlig begynt å slå meg til ro med det, på en måte... Men alle "forventer" jo på en måte at vi skal prøve igjen, det er også foreløpig plan, men hvem vet?

Adopsjon var noe jeg tenkte mye på, men har nå slått det helt fra meg igjen.

Egentlig slet jeg meg ut med alt som fulgte med forventningene om hvordan babylaging etc skulle gå, mens nå slapper jeg mer og mer av. Barn er også et ikke-tema her i huset (sambo og jeg har slitt veldig med når-spørsmålet) så jeg har egentlig glemt og fortrengt alt.

Jeg tror bare det å ta et endelig valg gir fred, og det å få fred er noe jeg ønsker...

1. IVF juni 2012 - negativt
2. IVF oktober 2012 - negativt
3. IVF blir i januar 2014 - avbrutt
snøfnugg er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-08-2006, 00:43   #3
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Hei Snøfnugg!

Koselig med hilsen fra deg! Men, skulle ønske vi begge ikke hadde behøvd å være akkurat her inne på forumet.

Ja, jeg også ønsker å få fred. Jeg håper og tror at en dag vil valget å forbli barnløs ikke gjøre så vondt og føles så bittert som nå. Bittert - fordi flere venninner som åpent uttalte at de ikke ville ha barn, har flere barn nå. Bittert - fordi vi fikk det ene negative slaget etter det andre i utredningsprosessen. Bittert - fordi vi ikke har økonomi til alternativene som finnes. En dag kommer jeg nok til å ta det endelige valget om ingen barn, men ennå stritter det imot i meg. Klarer liksom ikke å kvele det urealistiske håpet om et mirakel helt ennå.

Jeg har selv vært veldig redd for å fortrenge følelsene mine rundt den ufrivillige barnløsheten. Har derfor tatt mot til meg og venter nå på profesjonell hjelp for å takle dette. For jeg innser at jeg trenger det.

Håper du kommer frem til et valg som gir deg fred, uansett om det til at dere prøver igjen eller ikke.

:klemmer: fra Brummeline67
Gammel 17-08-2006, 13:59   #4
hidipidi
Stadig innom

hidipidi sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Kristiansand
Standard

Heisann.
Jeg har egentlig bare sett denne, men hoppet over denne tråden, men kanskje er det her jeg egentlig hører hjemme? Tiden får i grunnen vise det.
Jeg velger kanskje heller å si at jeg velger muligens å gå videre i livet uten egenfødte barn...Adopsjon er noe vi snakker om hvert skuddår..men samtidig er det jo mulig at vi går videre som fosterforeldre da-står i fosterhjems"banken". Så uansett så skal jeg ikke ha et hus uten barn i fremtiden, men om det blir egne barn, det tviler jeg på.
Så da er det kanskje ikke her jeg hører hjemme likevel?

:klemmer: hidipidi

*fem sa/ma,3 IVF/ICSI,samt 2 frys..*

-Fostermor -

hidipidis tanker i natten
hidipidi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-08-2006, 09:40   #5
Tidligere bruker
Gjest

Standard

Hei,
Føler at jeg kommer til å havne her snart!
Går igjennom mitt siste ordinære forsøk nå. Og tviler på at det blir positvt. Har en nesten voksen datter. Så helt barneløs er vi ikke. Men i snart 10 år har vi prøvd på barn sammen. (datteren er fra tidligere forhold) Mange forsøk. 2 graviditer som endte i ma...
Snakket om adopsjon, men vet ikke om vi orker. Fyller snart 40. Og en søknad vil nok ikke skrives før jeg er 42. Å være nærmere 45 med et lite barn vet jeg ikke om jeg orker....
Så nå prøver jeg å se det positive hvis dette blir veien!
Tenker på ferier og det å kan hjelpe min datter økonomisk i en etableringssituasjon!
Er jo ikke her enda men føler at jeg er på tur hit...
Og ja jeg vil gjerne føle meg fri. I snart ti år har jeg følt meg låst låst.
Savner å få leve leve!!!

Bare noen tanker fra meg
  Svar med sitat
Gammel 20-08-2006, 16:59   #6
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Hei Hidipidi og Sunny!

Føler med dere begge!

:klemmer: fra Brummeline67
Gammel 11-05-2007, 02:12   #7
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Wink Nei, jeg VAR ikke alene!

Det har gått mange måneder siden jeg sist skrev på denne tråden. Da jeg startet tråden i fjor følte jeg meg sørgelig alene på forumet... Fordi det ikke så ut til å være noen aktive som gjorde som jeg og den gang vurderte - å gå videre i livet helt uten barn (i og med vi fikk avslag på IVF). Vurderingen var tung og vanskelig, men ble omsider til en avgjørelse. Og det er veien som helt barnløse som jeg og nå går.

Det tok litt tid før jeg fikk selskap... Men som jeg visste så VAR jeg ikke alene her på forum om å gå inn på denne veien! På egne vegne er jeg glad for at det nå også er andre aktive helt barnløse på forumet. Og hvilken luksus at de bor i samme fylke som meg! Men, samtidig er det vemodig at det er denne veien vi må gå, for vi ønsket alle å få et eller flere. Da er det litt trøst å vite at man ikke går den helt alene blant alle fub'erne.

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Gammel 28-06-2007, 00:29   #8
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Det er litt rart og uvirkelig at jeg nå har truffet to andre som er i liknende situasjon som meg - som ufrivillig går videre i livet helt uten barn. To hyggelige damer som jeg har blitt kjent med her inne på forum.

Vi hadde noen koselige timer sammen på café i går, og jeg syntes det virket som fant tonen rimelig bra. Så kanskje det blir flere treff etter sommeren.

Det var veldig kjekt å treffe dem, og jeg gjør det gjerne igjen! Samtidig overrasket det meg at jeg etterpå ble litt mollstemt... Tror det kan ha hatt litt med at det var en del mødre med småbarn rundt oss der vi satt, enda vi hadde forsøkt å finne et sted hvor det ikke var mange av dem. Men, samtidig merket jeg ikke noe til det der og da, var mer bekymret for om de andre fikk en reaksjon (i og med det var mitt forslag til møtested). Tror det nok hadde med at barnløsheten kom i fokus som tema oss imellom - naturlig nok. Det er jo derfor vi har søkt sammen her på forum, og funnet ut at vi ville treffes! Fordi vi alle tre har det behovet! Samtidig er det litt vemodig at det faktisk er derfor - altså pga barnløsheten - at vi har blitt kjent med hverandre...

Kjente igjen følelsene som litt slik det har vært enkelte ganger etter jeg har vært hos psykologen - når vi har snakket mye om den ufrivillige barnløsheten. Senest da jeg var hos henne i dag fikk jeg det samme blaffet etter timen. (Valgte bevisst å legge timen til etter treffet fordi jeg var usikker på hvordan jeg kom til å reagere i etterkant.) Bortsett fra når jeg er her på forumet er dette et tema som jeg i stor grad prøver å fortrenge - bevisst og ubevisst - i det daglige, i jobb og hverdagen ellers.

Samtidig er jeg veldig glad for at jeg tok motet til meg og møtte de to andre! Det gjorde så godt å snakke med andre som vet hvordan det er og hva man sliter med av følelser i vår situasjon.

Sender dere begge en god :megaklem:. Dere vet hvem jeg mener!

Brumboken
Gammel 30-08-2007, 21:13   #9
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard Litt lei meg nå...

Akkurat nå er jeg litt vemodig til sinns...

Fikk en merkbar klump i magen da jeg så at enda én av dem som jeg har fulgt tett her på forum har flyttet ned til de gravide. Jeg er jo glad på deres vegne, som har gått gjennom så mye av opp- og nedturer for å få oppleve det store underet! Håper inderlig de lykkes hele veien, og at alt går bra med både mor og barn når nurkene ser dagens lys! :kryss:

Samtidig gjør det meg usigelig trist, og jeg kjenner at tårene trenger på her jeg sitter. Føler at gapet mellom oss blir større, nå som de er i ferd med å få oppfylt drømmen sin om barn/flere barn. En veldig egoistisk tanke, egentlig. Men, sånn er det nå bare - synes litt synd på meg selv akkurat nå.

Jaja, jeg vet av erfaring at jeg kommer meg over slike mollstemte tanker - og har klart å undertrykke tårene nå. Livets under vil fortsatt skje andre damer her inne, og venner/familie, så det er bare snakk om å lære seg å mestre det. Noen ganger kommer det til å gå helt fint, andre ganger vil det stikke det mer til i meg - sånn som i dag...

Brumboken
Gammel 30-08-2007, 21:47   #10
Knitty
Skravleguru

Knitty sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Standard

til deg, Brummeline. Det må være lov å kjenne sorgen stikke i når andre opplever det man selv også ønsker av hele sitt hjerte. Og det er lov å ikke være 100% tøff og flink og sterk hele tiden, hver gang, hver dag. Man må vel tillate seg å være litt "nede" i slike situasjoner, og så går det av en eller annen grunn "oppover" igjen om en stund. Dette vet vel du alt om allerede, Brummeline, men i kveld skal du få en av meg.
Gutt f. august 2009
Tvillinggutter f. november 2011
Knitty er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder