Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Assistert befruktning > Generelt om prøving > Økonomi

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-10-2010, 14:55   #11
dixi
Stamgjest

Medlem siden: Jun 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av østfoldjente85 Vis innlegg
tusen takk sender jeg min manns papirer i en konvolutt og mine papirer i en annen konvolutt?
Ja, dersom dere har hatt hver deres behandling på hvert deres sted. Får vår del, sendte jeg alt på meg når vi var til undersøkelse og behandling, ba da om refusjon på bruk av egen bil og da søkte om å få dekket sjåfør og passasjer.
Gammel 14-10-2010, 15:07   #12
østfoldjente85
Husvarm

østfoldjente85 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: østfold
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av dixi Vis innlegg
Ja, dersom dere har hatt hver deres behandling på hvert deres sted. Får vår del, sendte jeg alt på meg når vi var til undersøkelse og behandling, ba da om refusjon på bruk av egen bil og da søkte om å få dekket sjåfør og passasjer.
takker for svar vi har jo hatt behandlingen riksen begge ganger, men min mann har vært der inne en gang mer enn meg så krev to skjemaer. men sender de i samme konvolutt jeg da tror jeg. uff skal ikke være lett. aldri vært borti slikt før og har så mange spørsmål ...

Prøvere siden April 2007
1.ICSI November 2010- Negativ
1.Frys Januar 2011- Avbrutt
2.ICSI mai 2011-negativ
3.ICSI september 2011- avbrutt
3.ICSI januar 2012- positiv

østfoldjente85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-10-2010, 15:42   #13
dixi
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av østfoldjente85 Vis innlegg
takker for svar vi har jo hatt behandlingen riksen begge ganger, men min mann har vært der inne en gang mer enn meg så krev to skjemaer. men sender de i samme konvolutt jeg da tror jeg. uff skal ikke være lett. aldri vært borti slikt før og har så mange spørsmål ...
Du kan fint sende i samme konvolutt, men husk å sende inn to skjemaer for reiseregning. Dere kan ikke be om refusjon på samme skjema. Din mann må signere på sitt skjema - men det har du jo forsåvidt skrevet ser jeg!

Det er jo bare å spørre i vei - mange her med (dessverre ) mye og lang erfaring - som villig vekk deles på!
Gammel 14-10-2010, 15:43   #14
HIKLØV
Fullstendig hekta

HIKLØV sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Trøndelag
Standard

Heisann

Er alltid slik at det blir ulike svar ,uansett hvor man spør....men et tips er å ringe Helfo....Men når man har pratet med di så forsikre deg om at den du prater med vet alle regla om alt i forhold til prøverør....(ps noter navn til den du prater med)Ikke alle der vet nøyaktig regler,jeg fikk gale opplysninger ,men noterte ikke navn...For jeg trodde jo ikke det var nødvendig....
Men ellers er di greie å prate med,men pass på å få prata med di som sitter med refusjon av penger ved prøverørs forsøk...Slik at du får korrekte opplysninger
4 frys 08 positivt men sa uke 7
2 ivf september 07 negativt
3 frys juli 07 negativt
2 frys mars 07 negativt
1 frys feb 07 negativt
1 ivf juni 06 negativt
Dagboken min
HIKLØV er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-10-2010, 15:54   #15
dixi
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av HIKLØV Vis innlegg
Heisann

Er alltid slik at det blir ulike svar ,uansett hvor man spør....men et tips er å ringe Helfo....Men når man har pratet med di så forsikre deg om at den du prater med vet alle regla om alt i forhold til prøverør....(ps noter navn til den du prater med)Ikke alle der vet nøyaktig regler,jeg fikk gale opplysninger ,men noterte ikke navn...For jeg trodde jo ikke det var nødvendig....
Men ellers er di greie å prate med,men pass på å få prata med di som sitter med refusjon av penger ved prøverørs forsøk...Slik at du får korrekte opplysninger
Men HELFO har ikke ansvaret for reiseregningene, kun refusjonen av medisinene. HELFO er überraske med refusjonen, så lenge man har skjemaet med og alle originalkvitteringene som følger med forsøket. Pasientreiser har slitt med lang saksbehandlingstid, men har kommet seg på fote nå. Det er skilt mellom disse to etter NAV-reformen, og det er nærliggende å tro at HELFO da ikke har oversikt over reiserefusjonsregelverket da det ikke er deres område.

Jeg har vært gjennom de tilmålte forsøkene i det offentlige, men aldri hatt problemer med refusjonene - hverken fra HELFO eller Pasientreiser. Kjipt at du fikk feile opplysninger...
Gammel 14-10-2010, 16:10   #16
HIKLØV
Fullstendig hekta

HIKLØV sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Trøndelag
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av dixi Vis innlegg
Men HELFO har ikke ansvaret for reiseregningene, kun refusjonen av medisinene. HELFO er überraske med refusjonen, så lenge man har skjemaet med og alle originalkvitteringene som følger med forsøket. Pasientreiser har slitt med lang saksbehandlingstid, men har kommet seg på fote nå. Det er skilt mellom disse to etter NAV-reformen, og det er nærliggende å tro at HELFO da ikke har oversikt over reiserefusjonsregelverket da det ikke er deres område.

Jeg har vært gjennom de tilmålte forsøkene i det offentlige, men aldri hatt problemer med refusjonene - hverken fra HELFO eller Pasientreiser. Kjipt at du fikk feile opplysninger...

Ja jeg tenkte på refusjonen for medesinene ja,ikke reisene nei...Men må vel skjekke opp litt det med reiser ...Lenge siden sist vi var i forsøk,så sist vi søkte om refusjon gjaldt den gamle reformen...
Var nokk en ansatt i Helfo som svarte på noe hun ikke hadde helt oversikt over...Men er bare mennesker di å ,så da hender det blir feil....
4 frys 08 positivt men sa uke 7
2 ivf september 07 negativt
3 frys juli 07 negativt
2 frys mars 07 negativt
1 frys feb 07 negativt
1 ivf juni 06 negativt
Dagboken min
HIKLØV er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-10-2010, 17:24   #17
østfoldjente85
Husvarm

Standard

takker for hjelpen alle sammen godt man har ønskebarn forumet

Prøvere siden April 2007
2.ICSI mai 2011-negativ

Gammel 14-10-2010, 18:10   #18
dixi
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av HIKLØV Vis innlegg
Ja jeg tenkte på refusjonen for medesinene ja,ikke reisene nei...Men må vel skjekke opp litt det med reiser ...Lenge siden sist vi var i forsøk,så sist vi søkte om refusjon gjaldt den gamle reformen...
Var nokk en ansatt i Helfo som svarte på noe hun ikke hadde helt oversikt over...Men er bare mennesker di å ,så da hender det blir feil....
Da vil du nok bli overrasket over hvor greit det går nå - HELFO er så profesjonelle Pasientreiser har slitt med lang saksbehandlingstid, men er visstnok kommet delvis på fote nå. Og så har jo HELFO fått frikortordningen, slik at det kommer automatisk når du har nådd taket. Virker som om at alt har fått veldig bra med refusjon av helsetjenester etter NAV-reformen! Før var jo alt sammen på Trygdekontoret, og mange kunne kanskje litt om mye og derfor ble det kanskje feilinformasjon både titt og ofte...

Begge disse har gode og informative hjemmesider.
Gammel 17-10-2010, 10:58   #19
tuppelura
Stamgjest

Medlem siden: Apr 2010
Standard

Hei jenter.

Jeg lurer på om man skal sende inn noe som helst til HELFO når man ikke har nådd 15 000,- og har blitt gravid?

Tuppelura
Gammel 17-10-2010, 11:20   #20
østfoldjente85
Husvarm

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av tuppelura Vis innlegg
Hei jenter.

Jeg lurer på om man skal sende inn noe som helst til HELFO når man ikke har nådd 15 000,- og har blitt gravid?

Tuppelura
sende inn fortløpende har jeg hørt, føre det har gått 6 mnd. men er usikker på det hele

Prøvere siden April 2007
2.ICSI mai 2011-negativ

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg