Ønskebarn forum  
Gammel 14-02-2009, 18:11   #1
Løvetannjenta
Fersk på forum

Løvetannjenta sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Question Andre barnløse?

Hei!

Etter mange år med prøving går det mot at vi må legge fra oss ønsket om barn. Det er ingen lett avgjørelse men jeg jobber med følelsene og situasjonen vi er i.
Desverre har vi ingen andre barnløse i vår omgangskrets. Jeg ville gjerne hatt kontakt med noen andre som også har endt opp med dette valget. Tror vi ville hatt mye å prate om og kunne støttet hverandre og sett det positive i de livene vi fikk. Tross alt er det også andre verdier i livet enn barn.
For meg har alt kretset om barneønsket de siste 10 årene, har glemt alle andre gleder jeg en gang hadde. Nå må jeg ut av dette skallet, men det er ikke lett når alle venner har barn og innen nå også begyner å få barnebarn. Det blir så ofte til at de forteller om sine gleder med barn og barnebarn og jeg blir sittende lei meg og si de rette frasene. Hadde ønsket meg en barnløsvenninne som jeg kunne være sammen med og slippe forventingene til barn. Noen som visste hvor trist det er med alle høytidene som minner om det vi ikke fikk, men som kanskje også vet at det er mulig å gi fridagene et annet innhold.
Er du singel og ønsker kjæreste finnes det mange kontakt muligheter, både i avisannonser og på nett.
Men, hvordan finne andre barnløse i byen vi bor?
Noen andre med tanker rundt dette?

Klem fra meg!

Sist endret av Løvetannjenta : 14-02-2009 kl 18:23
Løvetannjenta er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 18:10   #2
Maggi60
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Bergen
Standard Kjære Løvetannjenta

Hei,

Trist å lese at det går mot barnløst liv for dere. Det er ikke lett, ikke i det heletatt! Forstår ditt ønske om venner i samme situasjon.
Via denne tråden i ØB-Forum kom jeg i kontakt med to flotte jenter i samme by som meg! Vi har utviklet et godt vennskap, og treffes både hjemme hos hverandre og på kafe i byen. Mennene våre er ikke så ivrige, men med tiden kan de kanskje bli kjent. Det viktigste for oss er å ha hverandre. Ikke det at vi sitter og sørger over våre liv når vi er sammen, men vi har felles livssituasjon og det gjør at vi kan kjenne på en trygghet i at de andre forstår noe av det som er vanskelig også.

Skal skrive en PM til deg, og så ser vi om du bor i samme by, da kunne vi treffes alle fire! Hvis ikke kan vi snakkes på annen måte.

Stor KLEM fra Maggi
Maggi60 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 20:21   #3
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Standard

Kjære Løvetannjenta!

Leit å se at dere ender med å leve livet videre uten barn. Føler med deg, for vet så altfor godt hvilken tung tid du er i nå, det å måtte ta realiteten og sorgen inn over seg.

Synes det er fint at du tør å "stå frem" her på ØB, for det er ikke like lett det heller. For man er unektelig også litt alene her, tross det også er et fellesskap. For noen blir det for tøft å være aktiv på ØB etter at man går veien videre uten barn, og man gir seg her inne. Kan ikke si at det alltid har vært så lett for meg heller. Men, det har gitt - og gir - meg mer enn det "koster meg" å være en del av dette fellesskapet, tross alt. (Har forresten savnet dagboken din, du. )

Og det er her på ØB jeg ble kjent med Maggi og den andre som jeg har kontakt med i det virkelige liv. Kan skrive under på at det har vært veldig godt å møtes ansikt til ansikt, det å ikke bare "treffes" på ØB'en. Men, det var jo en viktig fase, for å bli kjent, ikke sant, mine gode venner?

Som Maggi sier, så kretser ikke alt rundt barnløsheten når vi treffes. Skravla går om dette og hint, akkurat som med venninner ellers. Men, barnløsheten ligger i bunn som en felles referanseramme og er jo derfor vi har blitt kjent med hverandre.

Bortsett fra å etterlyse andre barnløse her på ØB'en, og håpe på at de bor i rimelig avstand fra deg selv, så kan det kanskje være en mulighet å sette inn "bill.mrk"-annonse i lokalavisen/regionalavisen der du etterlyser barnløse par?

Og skulle du bo i rimelig avstand til Bergen er jo det mulig å treffes en gang, om du har lyst.

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-02-2009, 20:21   #4
Jane
Nykommer

Jane sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Standard

Hei L, Forstår godt det du skriver. Møtes gjerne til treff - om vi bor litt i nærheten av hverandre. Beste h Jane, Bergen
Jane er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 20:37   #5
Løvetannjenta
Fersk på forum

Løvetannjenta sin avatar

Standard

Hei Maggi, Jane og Brummeline!

Tusen takk for positive og oppmuntrende svar!

Det er ingen god sannhet å innse at det går mot et liv uten barn.Da er det godt å høre om andre som har måttet akseptere det samme.
Heldigvis er det slik at de fleste inne på ØB får ønsket sitt om barn oppfyllt, men det er godt å se at jeg ikke er alene om ikke å få drømmen oppfyllt også.

Høres kjempekoselig ut å kunne treffe noen som bor i samme by., og at dere kan hygge dere sammen uten å nødvendigvis fokusere på det triste dere har opplevd.
Selv bor jeg i Kristiansand.
Får kanskje satse på en annonse i lokalavisen som Maggi sier, får se hvor modig jeg blir!

Ha en god uke videre!

Klem fra meg!
Gammel 17-02-2009, 21:31   #6
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Ja, du får prøve deg med en iøynefallende annonse! Litt artig at du er fra Kristiansand, for via mannen har jeg faktisk nære slektsbånd dit. Ikke at vi er der ofte, men du skal se vi kanskje får til å treffes i Kvadraturen en gang..?

Brumboken
Gammel 18-02-2009, 20:08   #7
Løvetannjenta
Fersk på forum

Løvetannjenta sin avatar

Standard

Hei Brummeline!
Så artig at du har kjente i Kristiansand!
Hadde vært kjempekoselig å treffes hvis du er i byen en gang!
Vi hadde sikkert hatt mye å prate om

Klem fra meg
Gammel 22-02-2009, 19:53   #8
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Ja, det har vi helt sikkert. Vi får holde kontakten. Eksisterer Phileas Fogg ennå?

Ha en fin uke!

Brumboken
Gammel 21-03-2009, 19:39   #9
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Takk for koselig treff - Løvetannjenta og Maggi! Og håper det klaffer for deg at du kan være med en annen gang, Jane!

Ha en riktig fin helg!

Brumboken
Gammel 26-09-2009, 14:25   #10
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Ikke mye aktivitet på dette området av ØB-forum, selv om jeg ser det leses en del. Er lov å "stikke hodet frem", dere.

Brumboken
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder