Ønskebarn forum  
Gammel 02-05-2009, 18:38   #1
Lillemy
Husvarm

Lillemy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Standard Ingenmannsland

Vet ikke hvor jeg hører til lenger, men vet at jeg ikke hører til mange plasser. Hører ikke til de som har blitt foredre. Hører ikke til de som kan bli gravide på egenhånd, da egglederne er fjernet/tett. Hører ikke til de som kan fullføre et svangerskap, da jeg har en livmor som ikke er liv laga for en liten. Hører ikke til blant de som kan adoptere, da jeg har en mann som ikke vil. Hører ikke til de som venter på nye forsøk, da legen etter hysteroscopi sa at det ikke var vits pga for liten plass og for dårlige forhold i livmora (tykk skillevegg). Legen virket også negativ til operasjon.

Hvor hører jeg egentlig til? Hører jeg til hos de som går videre i livet uten barn? Akkurat nå ser det slik ut, men føler meg ikke klar for det. Det gjør vondt i kropp og sinn når jeg tenker på det. Vet ikke hvordan jeg skal klare å takle det uten å bli helt gal? Det har vært mange vanskelige stunder til nå, men dette å skulle innse at nå er det kanskje helt stopp på alt som kan føre til barn...Hvordan takle dette?

Kanskje er det feil plass å skrive ut følelsene mine. Vurderte å skrive under vanskelige følelser, men kjente på at jeg ikke orker å motta velmenende råd og tips fra de som ikke har erfaring eller de som allerede har fått sine ønskebarn. Vil jo ikke såre noen andre, men heller ikke meg selv mer enn nødvendig. Livet er allerede nok sårt nå.
Lillemy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-05-2009, 18:56   #2
prøvepia
Husvarm

prøvepia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Oslo
Standard

Dette hørtes fryktelig vanskelig ut... :(

Er det ingen mulighet for at mannen din kan endre syn på adopsjon,
nå som dere vet at dere ikke kan få egenfødte barn?
Gammel 02-05-2009, 19:03   #3
Lillemy
Husvarm

Lillemy sin avatar

Standard

Nei, han er helt sikker i sin sak. Vi har fått tilsendt og lest/sett film om adopsjon fra adopsjonsbyråene og han er urokkelig.
Gammel 03-05-2009, 11:18   #4
TonjeK
Skravleguru

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Nord-Norge
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lillemy Vis innlegg
Nei, han er helt sikker i sin sak. Vi har fått tilsendt og lest/sett film om adopsjon fra adopsjonsbyråene og han er urokkelig.
Kjære Lillemy! Jeg blir rent lei meg, og sitter her med tårer i øynene. Vet ikke helt hvor rett det er at den ene part skal kunne være så urokkelig. Dette er et veldig vanskelig tema. Hvordan er stemnigen mellom dere to da?

Har tenkt mye på dette selv, fordi min partner heller ikke virker positiv med tanken om å adoptere. Foreløpig sier har at han ikke orker å ta stilling til det, fordi han er så sikker på at vi skal klare det med IVF. Selvfølgelig håper jeg at IVF/ICSI skal gå gå bra, men hvis ikke...Skal jeg da forbli barnløs fordi samboer ikke vil adoptere? Skal jeg tvinge på han et farskap til en unge han ikke ønsker? Vil forholdet vårt vare da? Kanskje er det like egoistisk av begge to? Så mange spørsmål har kverna rundt i hodet mitt angående dette.

Så kjære kjære Lillemy! Du har min sympati på det sterkeste. Håper dere finner ut av ting.
Gammel 15-05-2009, 11:44   #5
huldra7
Husvarm

huldra7 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: østfold fylke.
Standard

Hei Lillemy. Hvis du har ork så håper jeg du kan svare meg på noen spørsmål, orker du ikke forstår jeg det også!!!

Spørsmål:
1)Har du også prøvd å kontakte en annen lege enn han som sier at en operasjon kanskje ikke blir aktuelt?
2) Var denne prøven du tok= hysteroskopi vond prøve?
3) Ser de kun om man har dårlige forhold i Livmor og for tykk skillevegg først etter en slik prøve?

Jeg ble sorgfull av å lese innlegget ditt... ..
St. Petersburg 31/08-11 ED. Ferske embryoer. Positivt på Urinprøve dag nr 9. Resultater: hcg blodprøve 12/9-11:481.14/9-11 hcg 852. 22/9 hcg 6900.hcg 22/9. 1 stk fosterpose 28/9 hcg 34079.hcg 3/10 61000 1 bankende hjerte.og 6/10 hcg 109301.13/10 157657.hørte hjerte så armer og ben 20/10.
Termin 21 mai-2012

Sist endret av huldra7 : 20-05-2009 kl 11:53
huldra7 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-05-2009, 17:53   #6
sanne
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2008
Standard

Lurte bare på om surrogat kan være et alternativ. Mange muligheter der, både i Russland, Ukraina, USA og India. Kanskje England også....
Kan jo være noe å tenke over.
sanne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-05-2009, 02:54   #7
Lillemy
Husvarm

Lillemy sin avatar

Standard

Hei og takk for mange gode svar!

Har lest litt tidligere, men beklageligvis ikke vært i form til å svare. Nå kan det være greit å skrive av seg litt gørr. Jeg har fått noen svar, men er ikke blitt så mye klokere. Er blitt litt klokere, da jeg (etter MR) har fått vite at jeg ikke har skillevegg likevel, men hjerteforma og lav/brei livmor. Fremdeles ikke særlig liv laga for barn og fremdeles usikkert om noe kan gjøres. En ekspert skal se på det (vet ikke når) før den endelige avgjørelsen tas. Lever derfor litt i venteland for tida.

Når det gjelder tanker og spørsmål fra andre, så er dette spørsmål jeg også har stilt meg selv.

Tonje:Vi kan tenke så mye vi vil på at den andre burde mene det samme som oss, men vi kan jo aldri tvinge den andre til å gjøre det. Jeg mener at den andre er i sin fulle rett til å være urokkelig. Jeg er jo på en måte selv det, og så blir det opp til meg hva jeg vil gjøre med det. Stemninga mellom meg og Lillemy-mann er heldigvis god. Det ville vært fryktelig hvis også det skulle plage oss nå. Veldig glad i mannen i mitt liv.

Huldra:Ser at du har fjerna litt av innlegget ditt. Rakk å lese det før du fjerna og vil bare si at det var godt og vondt å lese. Tenkte vel at her er det ei som forstår
Når det gjelder spørsmålene dine så vet jeg nå at en annen skal se på livmora mi. Det er betryggende å vite.
Jeg synes ikke hysteroscopi var så veldig vondt. Hadde forestilt meg det verre. Fikk både smertestillende og beroligende og det hele var over på en halvtime. Synes faktisk at egguttak har vært mye verre, men dette er kanskje forskjellig fra person til person??
Når det gjelder tredje spørsmål, så skal det være mulig å oppdage skillevegg både på u.l. og MR. Det er visstnok ikke lett på u.l., men det skal være mulig å oppdage noe. MR er vel der de ser mest tror jeg.
Håper du fikk svar på dine spørmål og finner en løsning som slår positivt ut for deg

Sanne:Surrogat er ikke et alternativ pr. i dag.

Alt godt til dere jenter
Gammel 21-05-2009, 22:35   #8
huldra7
Husvarm

huldra7 sin avatar

Standard

Hei Lillemy....
Jeg fjernet store deler av innlegget, da jeg følte den var veldig lang..og personlig, men fint at du fikk lest dette!
Tusen takk for dine svar. Det var flott og godt å høre at du får en ny person til å finne ut av mer hos deg.
Håper vi snakkes igjen..!!!!!!!!
Varm klem fra Huldra 7.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lillemy Vis innlegg
Hei og takk for mange gode svar!

Har lest litt tidligere, men beklageligvis ikke vært i form til å svare. Nå kan det være greit å skrive av seg litt gørr. Jeg har fått noen svar, men er ikke blitt så mye klokere. Er blitt litt klokere, da jeg (etter MR) har fått vite at jeg ikke har skillevegg likevel, men hjerteforma og lav/brei livmor. Fremdeles ikke særlig liv laga for barn og fremdeles usikkert om noe kan gjøres. En ekspert skal se på det (vet ikke når) før den endelige avgjørelsen tas. Lever derfor litt i venteland for tida.

Når det gjelder tanker og spørsmål fra andre, så er dette spørsmål jeg også har stilt meg selv.

Tonje:Vi kan tenke så mye vi vil på at den andre burde mene det samme som oss, men vi kan jo aldri tvinge den andre til å gjøre det. Jeg mener at den andre er i sin fulle rett til å være urokkelig. Jeg er jo på en måte selv det, og så blir det opp til meg hva jeg vil gjøre med det. Stemninga mellom meg og Lillemy-mann er heldigvis god. Det ville vært fryktelig hvis også det skulle plage oss nå. Veldig glad i mannen i mitt liv.

Huldra:Ser at du har fjerna litt av innlegget ditt. Rakk å lese det før du fjerna og vil bare si at det var godt og vondt å lese. Tenkte vel at her er det ei som forstår
Når det gjelder spørsmålene dine så vet jeg nå at en annen skal se på livmora mi. Det er betryggende å vite.
Jeg synes ikke hysteroscopi var så veldig vondt. Hadde forestilt meg det verre. Fikk både smertestillende og beroligende og det hele var over på en halvtime. Synes faktisk at egguttak har vært mye verre, men dette er kanskje forskjellig fra person til person??
Når det gjelder tredje spørsmål, så skal det være mulig å oppdage skillevegg både på u.l. og MR. Det er visstnok ikke lett på u.l., men det skal være mulig å oppdage noe. MR er vel der de ser mest tror jeg.
Håper du fikk svar på dine spørmål og finner en løsning som slår positivt ut for deg

Sanne:Surrogat er ikke et alternativ pr. i dag.

Alt godt til dere jenter
St. Petersburg 31/08-11 ED. Ferske embryoer. Positivt på Urinprøve dag nr 9. Resultater: hcg blodprøve 12/9-11:481.14/9-11 hcg 852. 22/9 hcg 6900.hcg 22/9. 1 stk fosterpose 28/9 hcg 34079.hcg 3/10 61000 1 bankende hjerte.og 6/10 hcg 109301.13/10 157657.hørte hjerte så armer og ben 20/10.
Termin 21 mai-2012
Gammel 22-05-2009, 13:50   #9
Abfoss
Skravleguru

Abfoss sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oppegård
Standard

håper du får noen gode og avklarende svar fra ekspertene!!
Ønsker deg en fin helg
Abfoss er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-05-2009, 11:02   #10
huldra7
Husvarm

huldra7 sin avatar

Standard

Hei Lillemy.. Håper du har positive nyheter å fortelle snart,, at en annen lege har sett på saken og at det er håp...
Har hatt akutte smerter som går over og kommer igjen...nå og da , fra det siste forsøket.. nå har de funnet ut at jeg har gallestener i galleblære og når disse stenene vandrer rundt og setter seg fast i en skillevegg så kommer disse forferdelige vonde smertene,, blir nok en operasjon her for å fjerne disse..
tror ikke denne saken gjorde det bedre for embryoene..
har lest meg frem til at man kan få dette av fet mat,, men jeg har vært flink med kosten i flere måneder grunnet forsøkene.. det kan komme av at man er overvektig.. men da burde jeg ha fått det for lenge siden.. det står også at det kan komme av hormoner.. og når man er i disse forsøkene så er det jo store heste kurer med hormoner.. så jeg tror årsaken er her!!!

Jeg skrev et innlegg for en stund siden der jeg spurte om noen har blitt gravide med eggdonasjon uten å ha eggleder inntakt... ingen har svart meg,, Jeg vet jo at klinikken sa de kunne hjelpe meg.. men det hadde vært fint om vi hadde fått vite om det er noen som oss som har lykkes Lillemy...
SOm jeg skrev innledningsvis.. Håper du kan komme med noen gode nyheter snart.. Varm klem
Termin 21 mai-2012
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder