Ønskebarn forum  
Gammel 28-05-2009, 19:30   #11
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av huldra7 Vis innlegg
Jeg skrev et innlegg for en stund siden der jeg spurte om noen har blitt gravide med eggdonasjon uten å ha eggleder inntakt... ingen har svart meg,, Jeg vet jo at klinikken sa de kunne hjelpe meg.. men det hadde vært fint om vi hadde fått vite om det er noen som oss som har lykkes Lillemy...
Sniker meg innom for å spørre om du også har postet et spørsmål inne på tråden "Voksne verpehøners vagle"? Det var også enkelte som drev med ED som var aktive der, vet jeg fra den tiden jeg fulgte litt med den tråden.

Alternativt kan du poste et nytt innlegg der du la ditt første. Da får du flyttet hovedinnlegget oppover på listen ved at det har kommet et nytt innlegg i tråden din (selv om det er ditt eget nr. 2 )

Håper det går mot positiv avklaring for både deg og Lillemy.

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-05-2009, 10:32   #12
huldra7
Husvarm

huldra7 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: østfold fylke.
Standard

Hei Brummeline 67.. Jeg leser mange innlegg og poster flere steder.. godt mulig det? Men ang. dette spørsmålet så ligger det under eggsdonasjon...
Ja det kan jeg gjøre.. det var lurt.. Tusen takk for råd!

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Brummeline67 Vis innlegg
Sniker meg innom for å spørre om du også har postet et spørsmål inne på tråden "Voksne verpehøners vagle"? Det var også enkelte som drev med ED som var aktive der, vet jeg fra den tiden jeg fulgte litt med den tråden.

Alternativt kan du poste et nytt innlegg der du la ditt første. Da får du flyttet hovedinnlegget oppover på listen ved at det har kommet et nytt innlegg i tråden din (selv om det er ditt eget nr. 2 )

Håper det går mot positiv avklaring for både deg og Lillemy.
St. Petersburg 31/08-11 ED. Ferske embryoer. Positivt på Urinprøve dag nr 9. Resultater: hcg blodprøve 12/9-11:481.14/9-11 hcg 852. 22/9 hcg 6900.hcg 22/9. 1 stk fosterpose 28/9 hcg 34079.hcg 3/10 61000 1 bankende hjerte.og 6/10 hcg 109301.13/10 157657.hørte hjerte så armer og ben 20/10.
Termin 21 mai-2012
huldra7 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-06-2009, 03:31   #13
Lillemy
Husvarm

Lillemy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Standard

Takk for innlegg og klemmer Huldra og Bummeline

Huldra: Gallesten i galleblæra som har vandra til skillevegg hørtes komplisert og ubehagelig ut! Håper du får gjort noe med det snart. Håper også du har fått svar på hvorvidt noen har lyktes med eggdonasjon i lignende tilfeller som deg selv. Har du funnet ut av det?

Her er jeg like (u)klok. Har vært til ny hysteroscopi, og om jeg sist sa at det ikke gjorde så vondt så trekker jeg det nå tilbake. Det var en større undersøkelse denne gang med mer utstyr og hardere trykk på vannstråle. Var i narkose, men var likevel helt "mørbanka" etterpå. Spiste sterke smertestillende et døgn etterpå. Så var det kanskje ikke en hysteroscopi av den vanlige sorten...vet ikke. Nå har jeg jo bare vært til hysteroscopi to ganger, men denne gangen gikk det ikke helt som det skulle. De skulle forsøke å blåse ut "det hengende taket" oppe i livmoren for å gi bedre plass. Dette skjedde ikke. Istedefor løsnet litt av taket, som forøvrig igjen blir kalt en slags skillevegg (etter at jeg på MR fikk beskjed om at der ikke var noen skillevegg). Det var også meninga at det skulle filmes der inne, men filmen ble vel heller av dårlig kvalitet pga "det lille uhell" med en delvis løsnet skillevegg. Kamera stanget visst i "veggen" og det ble dårlige greier (legen ord). Legen sa videre at han kunne tenke seg å skjære bort det som var løsnet, men at han ikke ville gjøre dette før han hadde fått "godkjenning" fra meg samt diskutert med en ekspert i Hovedstaden. Samtidig sa han som tidligere at det kanskje var for bredt til å fjernes!??? Jaujau! Hva kan en si. Ikke noe klokere. Både meg og samboeren hadde sett fram til å få en avklaring, men nå er det bare mer venting...på hva? Vet ikke. Filmen skal sendes til Oslo-legen og 3 leger skal sammen diskutere hva som skal skje videre. Kanskje blir det operasjon, kanskje ikke... Venteventevente

Goklem til alle fighter-damer og menn her inne
Lillemy er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-06-2009, 17:28   #14
huldra7
Husvarm

huldra7 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: østfold fylke.
Standard

Hei Lillemy....Når gallestener er på vandring er det akutt.. grusomme smerter som går over... Det dummeste er at man kan få sånt av hormoner.. noe jeg tok mange av under forsøkene...
De skal ta en operasjon på meg har jeg forstått.. så det blir nok bra!
Har fått svar på at vi med kun livmor kan også lykkes med eggdonasjon
Har også fått tak i et middel som kalles baby klister, det skal gjøre at embryoer fester seg lettere inn i livmoren...
Vi skal prøve eggdonasjon senere i fremtiden... gleder meg til det!
Skal ta gastroskopi til onsdag, gleder meg ikke akkurat til det, har gjort det før og syntes det er ubehagelig med slange i halsen.. uff..

Så leit at du ennå ikke har fått noen ordentlig greie på det endelige svaret ennå.. og at de har rotet med kroppen din!
Synd at det gikk galt med disse vonde prøvene du tok også.
Hva skjer hvis de skal fjerne det"taket" som har løsnet? Kan du ha livmor inntakt ennå da?
Det er på en måte positivt at flere leger blander seg og kommer med ekspertise, da vil de vel vurdere nøye hva som kan være best for deg...
Selv om dere dessverre må vente enda lenger...
Sender deg en varm trøsteklem og håper det til slutt ordner seg for dere på den ene eller den andre måten!

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lillemy Vis innlegg
Takk for innlegg og klemmer Huldra og Bummeline

Huldra: Gallesten i galleblæra som har vandra til skillevegg hørtes komplisert og ubehagelig ut! Håper du får gjort noe med det snart. Håper også du har fått svar på hvorvidt noen har lyktes med eggdonasjon i lignende tilfeller som deg selv. Har du funnet ut av det?

Her er jeg like (u)klok. Har vært til ny hysteroscopi, og om jeg sist sa at det ikke gjorde så vondt så trekker jeg det nå tilbake. Det var en større undersøkelse denne gang med mer utstyr og hardere trykk på vannstråle. Var i narkose, men var likevel helt "mørbanka" etterpå. Spiste sterke smertestillende et døgn etterpå. Så var det kanskje ikke en hysteroscopi av den vanlige sorten...vet ikke. Nå har jeg jo bare vært til hysteroscopi to ganger, men denne gangen gikk det ikke helt som det skulle. De skulle forsøke å blåse ut "det hengende taket" oppe i livmoren for å gi bedre plass. Dette skjedde ikke. Istedefor løsnet litt av taket, som forøvrig igjen blir kalt en slags skillevegg (etter at jeg på MR fikk beskjed om at der ikke var noen skillevegg). Det var også meninga at det skulle filmes der inne, men filmen ble vel heller av dårlig kvalitet pga "det lille uhell" med en delvis løsnet skillevegg. Kamera stanget visst i "veggen" og det ble dårlige greier (legen ord). Legen sa videre at han kunne tenke seg å skjære bort det som var løsnet, men at han ikke ville gjøre dette før han hadde fått "godkjenning" fra meg samt diskutert med en ekspert i Hovedstaden. Samtidig sa han som tidligere at det kanskje var for bredt til å fjernes!??? Jaujau! Hva kan en si. Ikke noe klokere. Både meg og samboeren hadde sett fram til å få en avklaring, men nå er det bare mer venting...på hva? Vet ikke. Filmen skal sendes til Oslo-legen og 3 leger skal sammen diskutere hva som skal skje videre. Kanskje blir det operasjon, kanskje ikke... Venteventevente

Goklem til alle fighter-damer og menn her inne
St. Petersburg 31/08-11 ED. Ferske embryoer. Positivt på Urinprøve dag nr 9. Resultater: hcg blodprøve 12/9-11:481.14/9-11 hcg 852. 22/9 hcg 6900.hcg 22/9. 1 stk fosterpose 28/9 hcg 34079.hcg 3/10 61000 1 bankende hjerte.og 6/10 hcg 109301.13/10 157657.hørte hjerte så armer og ben 20/10.
Termin 21 mai-2012
huldra7 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder