Ønskebarn forum  
Gammel 12-01-2010, 18:25   #1
Lost
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Trondheim
Standard Ny i klubben

Tja hva skal man si :( har vært inne å lest litt og ser for det meste at det er mange kvinner hær og par...

For noen år siden fikk jeg endelig besluttning under utredning at jeg aldri kan få egene barn...på den tiden var jeg nygift, men i dag er jeg separert..Dette har vært tungt for meg. Det at min største drøm ikke kan gå i oppfyllelse, spesielt når min xkone dro fra meg pga dette..Følte meg så hjelpes løs og tråkka på fordi jeg hadde ikke vært slem mot henne.. men men, det går mange veir inn til Roma.

Føler at jeg trenger andre å snakke med som kanskje har vørt igjennom det samme..Føler at jeg blir tullerusk alene og at ingen andre klarer fulstendig å forstå hvordan det føles og påvirker en. Standar komentar er det finnes da mange måter å få barn på...må jo le litt, akkurat som jeg ikke veit det

Har det tungt og er ensom til tider siden jeg ikke har noen å snakke med som virkelig har følt det på seg selv.. Jeg har så mye å si men veit ikke helt hvor jeg skal begynne..

Ha en fin dag alle sammen

Sist endret av Lost : 13-01-2010 kl 12:44
Lost er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-01-2010, 19:06   #2
Niffen
Fersk på forum

Niffen sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Standard

Jeg leste innlegget ditt og føler med deg. Mange par går dukken grunnet slitertilværelsen. Det er fryktelig vanskelig og sårt, savnet gnager seg inn i hjertet..
Håper du finner noen her inne i samme situasjon som du kan dele tankene dine med. Eller enda bedre, noen du kan fortsette reisen mot drømmen din sammen med.
Gammel 24-01-2010, 22:38   #3
Henri
Stadig innom

Medlem siden: May 2009
Standard

Det skjærer meg i hjertet å lese historien din. Hvor vondt må det ikke være å stå oppe i dette alene, og i tillegg føle seg så forrådt og forlatt? Skulle ønske jeg kunne bidra med en skikkelig trøst, men kan vel ikke annet si enn at vi er mange her som lytter og føler med deg. Du har nok rett i at det ikke er så mange single menn her inne, men vi vet alle ett og annet om sorg, frustrasjon og motløshet. Luft følelsene dine, kom med spørsmål og vær sterk.
0. IVF, mai -09: avbrutt etter uttak, ingen overlevende egg (AIH konvertert til IVF)
1. IVF/ICSI, nov -09: pos., SA uke 5
FER, jan -10: neg.
FER, apr -10: pos., MA uke 7/8
2. ICSI, sep. -10: neg.
FER, nov -10: neg.
3. ICSI, feb. -11: neg.
FER, jun. -11: neg
FER, aug. -11: neg
4. IVF/ICSI Hausken, mai 2012: En perfekt gutt født januar 2013
1. Søskenfrys ved Hausken, apr -14: neg
2. Søskenfrys ved Hausken, jun -14: neg
3. IVF ved Hausken, aug. -14: pos, termin 01.05.15
Henri er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-02-2010, 14:25   #4
Ullserk
Flyttet inn

Ullserk sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Kristiansund
Lost,

Jeg leser historien din å kjenner meg veldig igjen. Det å ikke kunne få egenfødte barn var for meg som ett dødsfall i nær familie uten begravelse eller andre sørgende enn meg selv og min mann.

Skyldfølelsen over at jeg ikke kunne gi mannen min det alle kvinner/menn skal klare var sterkere enn sorgen over å ikke kunne få barn. Jeg hadde ikke noe problem med meg selv. Men å ta ifra mannen min den unike muligheten å få egenfødt barn var nesten ikke å bære.

Jeg var helt inne forstått med at mange føler det som en gyldig grunn å forlate en/ei som ikke kan få barn. Var selv også veldig redd for det. Men når vi flytter sammen/gifter oss så lover vi hverandre troskap. Troskap for meg er at vi er der sammen om det vondte på lik linje som det gode. Om det vondte er miste jobb, foreldre og barn. Ett forhold skal tåle mye...Det er vankelig å finne noen som er trofast.

Ord er veldig fattig, men sorgen blir svakere med tiden. Når den tid kommer kan du begynne å tenke nytt! Din vei er den eneste rette for deg.......

Ordem e Progresso
Vi venter så tålmodig som vi kan på ett barn.......
Ullserk er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-06-2010, 19:18   #5
sylla
Nykommer

sylla sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Standard Lost

Det skjærer meg i hjerterota å lese ditt innlegg lost, men du skal vite at hær har du mange som du kan snakke med om din frustrasjon , ensomhet , eller bare nån å snakke med .
Gammel 03-08-2010, 08:37   #6
Cactus
Fersk på forum

Cactus sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Standard

Jeg ser at innlegget ditt er gammelt, men svarer alikevel.
Det må være skrekkelig tungt når man er i et forhold og man ønsker seg egenfødte barn og den ene parten ikke kan få det. Det er mange her inne på forum i den situasjon og det viser at kjærligheten mellom mange er sterk. Desverre ble det ikke slik for deg.

Jeg må desverre innrømme at om min mann ikke hadde villet adoptere hadde jeg ikke giftet meg med ham, men det var aldri et tema her heldigvis. Jeg hadde en egenfødt da jeg traff ham, men hadde et tøft svangerskap med 9 mnd oppkast og kvalme så jeg ville ikke igjennom det igjen.

Men egene blir barna uansett hvordan man får de...Vi har adoptert og det er ikke tvil om at de er våre egene

Bare en liten historie...en venninne's mann fikk beskjed om at han var helt ufruktbar etter x antall tester og de søkte om spermdonasjon...Så ble hun gravid med mannen alikevel rett før behandlingen de hadde ventet på.
Cactus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-12-2010, 13:19   #7
Maja11
Fersk på forum

Maja11 sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Standard Ny her

Hei, jeg er ny her. Har avslutted prøvingen i fjor. Det gikk egentlig bra, selv om det var tøfft med sorg. Vi startet prøvingen sent, jeg var 39. Og vi var glad at vi fikk anledning å prøve.
Blir nå kanskje godkjent som fosterforeldre. Eventuelt går det fort også.
Hilsen, Maja11
Maja11 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder