Ønskebarn forum  
Gammel 16-08-2006, 17:29   #11
uglemor
Stadig innom

uglemor sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: ca polarsirkelen
Standard

Sorry, - da har jeg trampet i klaveret igjen. Trodde virkelig denne avdelingne var for oss som hadde gjennomgått forsøk, og ville-måtte gå videre uten å få det vi ønsket oss..

Beklager, skal med en gang fjerne mine innlegg, og lære å passe meg for hvor jeg blander meg, - unnskyld, men jeg er utrolig flink til å uttale meg der jeg ikke skal - og om ting jeg ikke har noe med. Mener jo ikke å starte en diskusjon om hvem som savner mest!!! Det vil jeg betegne som idioti.

Klem
Gammel 18-08-2006, 12:30   #12
magdalena
Flyttet inn

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Mo i Rana
Standard

Hører vel egentlig ikke til her, for vi skal adoptere fra:kina:
Men jeg kjenner meg veldig igjen, også vi bestemte oss for å være uten barn etter utallige år (8) med prøving. så ble vi enige om at vi skulle satse på å være tente og onkel og gode gudforeldre osv.
Vi bygde hytte og så bygde vi hus og årene gikk .......
Vi snakket til og med om hvor glade vi var for den avgjørelsen vi hadde tatt titt og ofte når vi så at våre venner måtte forsake både det ene og det andre.
Men inne i hjertet vårt var vi fremdeles langt fra ferdig med tanken på et lite gull, og det var mannen min som en dag sa at, jeg kan ikke leve på denne livsløgnen mere, jeg ønsker meg veldig et barn, kan vi ikke adoptere, det var som det gikke hull på en ond svulls som hadde ligget der i mange år.
Jeg var da 40 og nå er jeg 42, vi venter tildelingi januar, og alderen min får de bare bry seg med de som vil, for vi bryr oss ikke, denne ungen er så etterlengtet og ønsket som det er mulig å bli.
Skriver vel egentilig dette for å si noe om at en slik avgjørelse er ikke noe man bre tar, den kan likevel bli liggende som noe bittert mange år, så uansett hva du bestemmer deg for, så vær sikker på at det kjennes riktig, det nytter ikke å hverken arbeide eller ferier det fra seg.

Lykke til uansett bestemmelse Brummelise:klemmer:
Gammel 18-08-2006, 23:35   #13
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Hei Magdalena!

Er nok noe av det som skremmer mest.. At jeg om en ti-års tid kan komme til å angre på at vi ikke førsøkte hardere å få barn da vi var i prosessen.

Men, på nåværende tidspunkt ser jeg ikke hva jeg kan gjøre annerledes, siden de to alternativene som finnes for oss koster så innimari med penger. Og vår økonomiske situasjon muliggjør ganske enkelt ikke mer gjeld. Det eneste jeg kan håpe på er vel at Lotto-gevinsten slår inn, som Ariadne skrev. Eller at ED blir mulig i Norge om ikke så lenge (spørs om det blir så mange donorer som melder seg, for her i landet kan man vel ikke være anonym).

Å forbli barnløs føles ikke som det riktige valget for meg, men et som blir påtvunget av omstendighetene. Så lenge det ikke er så mye å gjøre med - hverken med at eggene mine er blitt for gamle, egglederne ikke kan opereres utette, er bærer av kromosomfeil - så vil jeg heller bearbeide disse nederlagene og finne en måte å takle barnløsheten på. Heller akseptere det enn å la barnefokuset slite meg mer og mer ned psykisk for hvert år som går.

Kanskje kommer jeg til å forandre standpunkt om noen år, eller kanskje ikke. Det får tiden vise.

Håper det blir tildeling i januar på dere!
:klemmer: fra Brummeline67
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-08-2006, 10:41   #14
magdalena
Flyttet inn

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Mo i Rana
Standard

Du får uansett ha lykke til, synes dine situasjon er vanskelig og jeg føler med deg.:klemmer:
Gammel 27-09-2006, 14:39   #15
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Så vanskelig det skal være å bearbeide og takle valget som barnløs, da! Føler jeg har blitt mer psykisk nedslitt bare den siste måneden. Skulle ønske noen kunnne :bank: meg i hodet slik jeg ble ferdig med bearbeidingsprosesen og kunne gå videre. (Kanskje jeg kan spørre psykologen? )

Sliter med å se meningen med et liv der jeg de neste 30 årene skal stå opp, gå på jobb, hjem for å spise, trene av og til, se på tv, gå til sengs. Så ny dag... Satt litt på spissen!

Jeg er aktiv i organisasjonslivet på flere områder, har vært det i årevis, men har det siste halvåret helt mistet "gnisten" og må definitivt ha en lang pause. Så det blir ikke gjenvalg noe sted, nei.

Hund er ingen god idé å fylle livet med, med som er astmatiker. (Selv om hund, akkurat som unger, er et kontaktskapende element.). Det blir liksom ikke det samme å ta et kurs eller tre på Friundervisningen...

Gleder meg til jeg er mer ovenpå, og igjen kan verdsette det gode i livet. For nå begynner til og med jeg å bli lei tungsinnet mitt. Tenker dere er det for lenge siden... ;)

Ha en fin dag!

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Gammel 02-10-2006, 17:38   #16
Evighåper
Husvarm

Evighåper sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Østfold
Standard

Hei brummeline!

Her er vi på ingen måte lei av hverken deg eller humøret ditt, det er nemlig her inne du kan få velte ut alle slike følelser som kommer i forbindelse med et så tungt valg...

Vi har ikke tatt det valget...ennå, men av flere årsaker vil karusellen stoppe etter x-antall IVF forsøk, og vi skal ikke adoptere.

Jeg snuser derfor på dette med å gå videre uten barn, foreløpig er det så vondt at jeg håper jeg slipper, men føler jeg kommer nærmere for hver måned neste...

Uansett; det jeg ville si deg er at jeg syns det står respekt av avgjørelsen deres.

Ønsker deg en god uke!
Evighåper
Evighåper er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-10-2006, 21:44   #17
ModigMaur
Stadig innom

ModigMaur sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Voss
Standard

Desverre er det nok slik at sorgprosessen er eit arbeide som tar den tiden det tar. Hvor lenge man sørger vil være individuellt for hver enkelt. Sorgen har mange ansikt og faser. Sorgen over barnløshet skiller seg ikke stort fra sorg over døde.Sorg er i grunnen sorg lik men vi sørger forskjellig. Kvinners sorg har ofte dyp fortvilelse i seg mens menn holder sorgen på større avstand men sørger til gjengjeld lengre. Jeg sitter med sorg i dobbel dose for tiden og forsøker å takle det så godt jeg kan. Jeg synes jeg klarer meg bra Omsider kommet dithen at jeg klarer å legge den tilside og ta den inn i små porsjoner. På det viset klarer jeg å fungere i dagliglivet. Heldigvis så har vi mekanismer som hindrer oss i å la sorgen ødelegge oss helt.Da jeg hadde sørget intenst over min mor i ett år fant jeg ut at nå var det nok. Hadde da kommet så langt i prosessen at jeg kunne legge den fra meg og komme videre.Lite visste jeg da at det bare ett år etter sto et nytt lavtrykk og ventet på meg ved min sjels kyster klar til å hamre løs på meg igjen. Enda så dramatisk min fars bortgang var så har jeg til min store undring og forbauselse klart å legge skrekkscenarioet bak meg. Nå er bare sorgen , minnene og savnet igjen .Det er godt vi bare har to foreldre. 4 ville vært forferdelig !

Er redd for at sorgen over barnløshet kanskje vil komme til å forfølge meg langt inn i alderdommen. Bitterhet er en bør jeg i alle fall ikke har lyst til å bære på resten av livet. Den kommer det aldri noe godt ut av.

Enda legger jeg mitt vesle skinnende håp om et velsignet barn i håpets vektskål under tvil

Det sies at når vår herre lukker en dør så åpner han en annen. Da min far døde arvet jeg penger nok til å sikre ED. Jeg tok endatil ett nytt prøverørsforsøk i august i år , I Haugesund enda jeg visste jo hvorhen det bar. Det er mulig at denne sammenkoblingen er å trekke det for langt men jeg klarer ikke å la være i min søken etter mening.

Helt til slutt vil jeg bare si at det er godt at dette temaet endelig har fått sin egen tråd og ikke drukner i prøverørsforsøk , graviditeter og morslykke.
42 år, gift i 11 år. Årsak til barnløshet: tubarfaktor, endometriose, trolig også nedsatte eggreserver. Mislykket IVF juni.Fjernet endometriose sept.05. Mislykket fryseforsøk jan 06. Holder alle kanaler åpne; eggdonasjon og adopsjon. Går for ED neste !

Amor fati- elsk din sjebne

ModigMaur er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-10-2006, 16:58   #18
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Takk for hilsenen, Evighåper!

Håper du slipper å måtte gå denne veien, Evighåper. :kryss: for at dere lykkes på neste IVF-forsøk.

Brumboken
Gammel 04-10-2006, 17:59   #19
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Takk for hilsenen, ModigMaur!

Så tøft du må ha hatt det, som har mistet begge foreldrene dine. Føler med deg! Og samtidig har du slitt med barnløsheten. Kan ikke ha vært en grei tid, nei. Men, fint at du nå klarer deg bra! Selv om det var en trist måte å få ekstra penger på (din fars død) så håper jeg du lykkes med ED! :kryss:

Skjønner jo at jeg bare må ta tiden til hjelp, så får jeg lagt dette litt bak meg. Slik at jeg kan leve et godt liv videre. Akkurat nå har det bare blitt altfor mange belastninger på samme tid, og jeg vil gjerne raskt tilbake til mitt "gamle jeg". Men, det må ta den tiden det tar.
Innser at jeg kan virke litt bitter, og det er jeg nok også. Det er ikke alltid like lett å unngå, selv om man absolutt bør. Men, man kan ikke hjelpe for de følelsene man har (nettopp fått vite at ei venninne som var nærmest rundbrenner i tyveårene - og aldri skulle ha barn - nå er gravid... På første forsøk etter pilleslutt...) Lurer jo litt på hva galt man har gjort tidligere i livet - eller i forrige, om så...

Som deg søker jeg etter en mening i det som har hendt, men sliter også med å se den. Sist jeg var i kirken fant jeg absolutt ingen sjelefred, istedet "knakk" jeg sammen. Skulle tro jeg var i begravelse og ikke på høymesse... For en tid tilbake hadde jeg "...skje din vilje på jorden, så som i himmelen" som tanke som stadig dukket opp hos meg, som jeg prøvde å se en trøst i. Tross alt reddet operasjonene livet mitt som baby. De siste dagene er det derimot Elton Johns "I'm still standing..." som har dukket opp. Tyder kanskje på at kampviljen har dukket litt opp fra tungsinnet...? ;)

Sitat:
Opprinnelig skrevet av ModigMaur
Helt til slutt vil jeg bare si at det er godt at dette temaet endelig har fått sin egen tråd og ikke drukner i prøverørsforsøk , graviditeter og morslykke.
Helt enig!! Men, det tok sin tid før denne tråden virkelig ble et fristed for oss som forblir uten et eneste barn... Var mye frustrasjon hos meg etter at tråden så ut til helt å endre karakter, men nå er jeg veldig fornøyd med løsningen FUB har valgt.

Brumboken
Gammel 07-11-2006, 18:37   #20
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard I'm still standing!

Føler meg en smule roligere til sinns om dagene. Kan se ut til at kombinasjonen av hyppige psykologtimer og nå antidepressiva i tillegg begynner å gi litt effekt. Egentlig for tidlig å vente effekt av pillene, men sannelig ikke godt å vite. Merker i alle fall virkning på andre områder, for jeg gjesper "kjeven ut av ledd" og er utrolig trøtt om dagene.

Denne siste måneden har jeg vært delvis sykemeldt, og det har nok også bidratt positivt. Merket jeg i forkant bare rotet bort tiden og var lite effektiv (mye nettsurfing). Og det ga såklart dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort (heldigvis ikke andre som har vært skadelidende). Har vært godt å kunne gå hjem tidlig på dagen, ja.

Vet ikke om dette er et kortvarig positivt blaff, men får nå håpe det varer en liten stund. Forrige uke var ganske så tung, kan være greit med en lettere uke nå. ;)

Brumboken
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder