Ønskebarn forum  
Gammel 08-11-2006, 20:47   #21
Knitty
Skravleguru

Knitty sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Standard

Hei, Brummeline67 :klemmer: Godt å høre at du føler det letter litt akkurat nå! Og som du skrev et annet sted her på forum etter Brennpunkt i går - jeg skjønner på en måte det du sier om at programmet trigget noen tanker som faktisk kan gjøre det litt lettere å bære sorgen. Tror det programmet på grunn av vinklingen ble en tankevekker for flere, selv om det var litt uventet.

Håper du fortsetter veien oppover nå!
Knitty er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-11-2006, 21:59   #22
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Takk for både klem og blomster, Knitty!

Det ED-programmet ble en uventet tankevekker, ja. Håper og tror jeg er i ferd med å gå rette veien nå, men det svinger fortsatt veldig. Skal uansett tilbake i full jobb neste uke.

Ha en fin kveld!

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-11-2006, 02:05   #23
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Unhappy

Det siste "halmstrået" jeg hadde for å få egne barn brast dessverre i dag. Siden hverken ED eller adopsjon er noe for oss, så går vi videre i livet uten barn.

Sårt og vemodig, men ikke noe å gjøre med. Er litt uvirkelig akkurat nå - det at vi definitivt er ved veis ende i barneprosessen.

Men, får igjen si som Elton John: "I'm still standing", og med psykologens hjelp kjempe meg tilbake til mitt vanlige jeg.

Brumboken
Gammel 15-11-2006, 09:56   #24
odaskatt
Skravleguru

odaskatt sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Standard

:klemmer:
odaskatt er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-11-2006, 21:39   #25
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Takk for klem, odaskatt! Hadde vel håpt en gang å slå følge med deg til Hausken, men for oss uaktuelt med IVF, også ifølge ham.

Brumboken
Gammel 21-11-2006, 14:08   #26
Buskerudmamma
Nykommer

Buskerudmamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Buskerud
Standard Stakkars deg, Brummeline67

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Brummeline67
Det siste "halmstrået" jeg hadde for å få egne barn brast dessverre i dag. Siden hverken ED eller adopsjon er noe for oss, så går vi videre i livet uten barn.

Sårt og vemodig, men ikke noe å gjøre med. Er litt uvirkelig akkurat nå - det at vi definitivt er ved veis ende i barneprosessen.

Men, får igjen si som Elton John: "I'm still standing", og med psykologens hjelp kjempe meg tilbake til mitt vanlige jeg.

Vil bare si at jeg føler veldig med deg! Jeg kan ikke si at jeg forstår deg, for det kan jeg ikke uten å ha vært i din situasjon, men jeg forstår at du har det vondt.....
Vi har adoptert to flotte jenter fra Kina, og ja - det koster mange penger. Men det er verd hver eneste krone! Det beste av alt - det er et barn der fremme! Når man er godkjent så får man barn, det tar bare litt tid...

Jeg vet om personer som har lånt penger til adopsjon (f.eks. forhøyet huslån/forlenget avdragstiden etc.), andre har ønsket seg penger til jul og bursdager øremerket adopsjonskostnader. Har dere vurdert dette?

Du sier at du vil være 45 år når du blir mor hvis du velger adopsjon. Det bør ikke hindre deg - andre har blitt det før og fikser morsrollen like godt som en 35-åring.
Gammel 22-11-2006, 01:33   #27
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Hei Buskerudmamma!

Takker for omtanken! Og skjønner du mener det godt, men det er nok mer enn økonomi som stopper meg når det gjelder adopsjon. Det har tatt meg tid å innse at økonomi bare er et vikarierende motiv. Var vel egentlig psykologen som fikk meg til det. For selv om ikke vi har en leilighet å låne på ville vi nok kunne få låne nok i en bank til en adopsjonsprosess.

Det at vi ikke har gått til det skrittet å låne penger, hverken til ED eller adopsjon, forteller at det egentlig er andre grunner som ligger bak enn økonomi. Ganske enkelt det biologiske, at jeg ønsker et barn som er vårt. Som er en viderføring av oss begge. Per i dag føler jeg det slik at når vi nå ikke kan få egne barn, så vil jeg bare godta det og gå videre i livet. (Og ja, jeg er fullt klar over at det å være foreldre er mye mer enn det genetiske.)

Både adopsjon og ED er noe begge parter skal kunne gå helhjertet inn for, og det kan jeg ikke si at jeg kan i dag. Helt fremmed har likevel ikke adopsjonstanken vært, for vi var på åpent møte i vår og har også tatt opp på video "Når storken svikter - 2 år etter". Vi fulgte med den første serien da den gikk, før vi visste helt hvordan det ville gå med oss i barneprosessen. Litt sånn, i tilfelle... (Brennpunktprogrammet om ED har vi også tatt vare på.)

Kanskje ombestemmer jeg meg om et år eller to, og ønsker å adoptere likevel. Kanskje ikke. Bare tiden vil vise...

Brumboken
Gammel 22-11-2006, 11:19   #28
Solgløtt
Nykommer

Medlem siden: May 2006
Standard

Hei Brummeline!

Jeg vil bare si at du ikke må føle skam eller dårlig smavittighet fordi du føler det slik, dette med at du vil ha egne biologiske barn, en slags sammenslåing av deg og din mann. Dette er helt forståelig at du vil!

Jeg har slitt med skyld og skam fordi jeg vil bli gravid selv, og ikke adoptere.
Og jeg har slitt med skyldfølelse og en følelse av å være egoist da jeg er singel, og vil ha barn likevel. Er det riktig for barnet å bli født uten far? Osv.
Jeg valgte å få et befruktet egg implantert i meg, og det gikk på første forsøk. Er nå i sjette uke og tror det skal gå bra.

Vi har hver våre meninger, og de er ikke noe dårligere enn andres!

Solgløtt

Positiv test på første ED-forsøk 23.10.06!
Termin 18.juli
Solgløtt er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-11-2006, 19:22   #29
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Standard

Takk, Solgløtt!

Jeg trengte å få høre de ordene der akkurat nå i dag!
Lykke til med svangerskapet! :klemmer:

Brumboken
Gammel 23-11-2006, 07:55   #30
stavangerjenta
Fersk på forum

stavangerjenta sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Stavanger
Smile

Kjære Brummeline67,

Jeg føler med deg og har det i grunnen på samme måte bare litt "omvendt"
Når vi ikke kan få biologisk barn selv så føler jeg at vi må gå videre i livet uten prøverørs el. ED. For det er sikkert en "mening" med det . Derfor har vi nå valgt å adoptere fra Kina, og storgleder oss til det barnet kommer.
Det er rart hvor forskjellige vi alle er - men det er så viktig å prøve selv å finne roen med det standpunktet en har valgt. I tillegg finne frem de positive tingene i livet og fortsette livet med alle de andre flotte lyspunktene vi har. Og husk etter noe vondt kommer det alltid noe godt.

:klemmer:
stavangerjenta er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder