Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-08-2016, 14:24   #11
Silly
Stadig innom

Medlem siden: May 2013
Standard

Hei- omtrent samme erfaring hos Vista Hermosa. SA 1. Gang, deretter 1 frys, 1 fersk ( kjemisk) og et til frys. Følte at de gav meg mer og mer opp, svarene derfra ble tregere og tregere, selv om jeg synes de var fantastisk på de 2 første forsøk. De ville så jeg skulle ta pgd (40.000kr ekstra) rådførte meg da med andre klinikker som mente dette var tull da donor blir testet. Jeg er sta og var sikker på at jeg skulle få barn- Zlin var en klinikk som svarte godt og raskt, kostet 430000kr PR forsøk, men dersom du ikke lykkes på de to første forsøk er tredje gratis. Byttet klinikk for å prøve- og er i dag 24 uker gravid etter første forsøk der💗 Det er ofte greit å skifte klinikk etter en del forsøk, så får en litt andre innblikk i saken😊 Lykke til- og IKKE gi opp!!
Silly er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-08-2016, 15:30   #12
mellie
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2015
Standard

Å så fantastisk
Gratulerer Er det ED eller embryoadopsjon?
Skal lese mer grundig på sidene til Zlin. Har vært innom de og flere andre. Det er bare å sende mail til flere klinikker tenker jeg og se hva som kommer ut av det.
Vi vurderer embryoadopsjon. Jeg ønsker annen klinikk som ser på med nye øyne. Vi får se hvordan veien blir videre. Har hatt tilsynelatende gode egg selv da vi hadde forsøk hos Hausken. Vi har nå tenkt å høre der hva de tenker om å bruke mine egg og satse på sæd donor.

Det er til å bli smågal og økonomisk ruinert av hele denne prosessen.
mellie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-08-2016, 00:02   #13
Silly
Stadig innom

Standard

Har brukt ED da jeg har prematurovergangsalder. I zlin fikk vi tilbud om embryoglue, kameraovervåkning av prosessen under veis fram til blastocyst, ble forklart hvert bilde, og brukte også picsi- altså på en måte vasking/ utplukking av de aller beste sædcellene. Tok alle ekstraene, likevel bare ca 43.000kr. Hadde ingen sv disse tilbudene hos vh.
En annen fordel var forutsigbarhet - det er en fast dag i uka for mannen sin del, innsett og avreise. Satte inn blastocyst- så løfta over i en rulleseng, rulla bort på hotellrommet og løfta ned i seng- og måtte ligge i to (!) timer😊
Gammel 04-08-2016, 09:56   #14
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Hadde dere fryseforsøk da siden alt kunne planlegges så nøye på forhånd, eller brukte klinikken ferske egg som tilfeldigvis var blitt til overs den dagen dere hadde planlagt innsett?

Ved AVA Riga bruker de også isci (eller var det icsi det het?) som standard befruktningsmetode, helt uavhengig av sædkvalitet. De mener det gir et mye mer forutsigbart og bedre resultat. Regner med det må være det samme som pisci som du refererer til her?
Det eneste jeg har å si på det, er at forskning antyder at sjansen for misdannelser hos fosteret (og derav barn med ulike typer handicap) er bittelitt forhøyet ved bruk av akkurat den metoden, men forskningen på ivf-barn er ennå i sin spede begynnelse, så man skal ikke se bort fra at resultatene var helt tilfeldige.

Jeg fikk også tilbud om embryoglue og betalte 100 euro i tillegg for det, men ikke videoovervåking av embryoene. Vet at folk ved IM i Barcelona har fått dette som en del av pakken Personlig klarer jeg meg godt uten - blir litt for teknisk for meg.

Jeg har forresten også god tro på å holde seg i ro etter innsett

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals

Sist endret av Sent Ute : 04-08-2016 kl 09:59
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-08-2016, 10:08   #15
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mellie Vis innlegg
Å så fantastisk
Gratulerer Er det ED eller embryoadopsjon?
Skal lese mer grundig på sidene til Zlin. Har vært innom de og flere andre. Det er bare å sende mail til flere klinikker tenker jeg og se hva som kommer ut av det.
Vi vurderer embryoadopsjon. Jeg ønsker annen klinikk som ser på med nye øyne. Vi får se hvordan veien blir videre. Har hatt tilsynelatende gode egg selv da vi hadde forsøk hos Hausken. Vi har nå tenkt å høre der hva de tenker om å bruke mine egg og satse på sæd donor.

Det er til å bli smågal og økonomisk ruinert av hele denne prosessen.
Skjønner veldig godt at du holder på å bli helt gal Er helt enig med deg og Silly i at det kan være lurt å bytte klinikk nå - først og fremst for å prøve en ny tilnærming, men også fordi det kan komme godt med å ha et billigere alternativ når prosessen drar ut. Det er jo ikke noen hemmelighet at Spania ligger helt i toppskiktet mht. kostnader ifbm. en slik behandling

Min personlige fremgangsmåte har vært å ta kontakt med flere klinikker og så velge den som jeg har følt at jeg har kommunisert best med. Mao følg magefølelsen

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 04-08-2016, 12:47   #16
Avjoli
Nykommer

Medlem siden: Jun 2014
Standard

Satt inn fryst blastocyst på dag 21.
Avjoli er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-08-2016, 17:36   #17
Silly
Stadig innom

Standard

Picsi er ikke det samme som icsi- sistnevnte er vanlig utvelgelse av sperm, picsi er en prosess for de som gjerne har lavt antall normale celler og som gjerne har mannlig faktor nor involvert. Det øker sjansene ganske mye for friske sædceller, som øker sjansen for å lykkes. Det samme gjelder embryoglue. Kameraovervåkningen er mer for min sikkerthetsfølelse tenker jeg. I Spania fikk jeg aldri vite grad for blastocyster eller vite hvordan de utviklet seg. Nå så vi på et bilde for hver dag, de viste meg de to med best utvikling og gikk gjennom bildene pg forklarte. Hadde fersk syklus, men de regulerer donorene etter en timeplan for kundens fordel. Kan sikkert være både og det, men å få vite 4 dager før avreise når jeg skulle til Spania, organisere jobb, fritid, dyre reiser osv er heller ikke ideelt da en bør være mest mulig avslappet før forsøk- noe jeg følte jeg var med styrt uke på hva som skulle skje når😄
Gammel 05-08-2016, 12:03   #18
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Silly Vis innlegg
Picsi er ikke det samme som icsi- sistnevnte er vanlig utvelgelse av sperm, picsi er en prosess for de som gjerne har lavt antall normale celler og som gjerne har mannlig faktor nor involvert. Det øker sjansene ganske mye for friske sædceller, som øker sjansen for å lykkes. Det samme gjelder embryoglue. Kameraovervåkningen er mer for min sikkerthetsfølelse tenker jeg. I Spania fikk jeg aldri vite grad for blastocyster eller vite hvordan de utviklet seg. Nå så vi på et bilde for hver dag, de viste meg de to med best utvikling og gikk gjennom bildene pg forklarte. Hadde fersk syklus, men de regulerer donorene etter en timeplan for kundens fordel. Kan sikkert være både og det, men å få vite 4 dager før avreise når jeg skulle til Spania, organisere jobb, fritid, dyre reiser osv er heller ikke ideelt da en bør være mest mulig avslappet før forsøk- noe jeg følte jeg var med styrt uke på hva som skulle skje når😄
Interessant - der lærte jeg noe nytt gitt! Gjør det mao gpd mer eller mindre overflødig? Koster det mye ekstra? Er helt sikkert mye billigere enn gpd uansett!

Er også helt for forutsigbarhet mht. tidspunkt for innsett - er gull verdt for å få timeplanen til å gå opp.

Jeg fikk se skjermbilde av de to embryoene som ble satt inn ved hjelp av live kamera under innsett og fikk med meg en utskrift hjem. Ble også fortløpende oppdatert på e-post i tiden mellom uttak og innsett. Dessuten står kvalitet og deling av de to embryoene som ble satt inn, beskrevet i papirene mine. Ellers fikk jeg en muntlig redegjørelse av hele forløpet ved innsett (hvor mange egg som ble tatt ut, mange som var blitt befruktet og hvor mange av embryoene som hadde overlevd), men strengt tatt vet jeg ikke så mye om tilstanden til de sju gjenværende som ble valgt ut til frys, annet enn at legen forkastet to firedelte embryoer fordi han mente at de hadde hatt en litt for langsom utvikling til at det var verdt å satse noe mer på dem.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 05-08-2016, 17:17   #19
Silly
Stadig innom

Standard

Picsi hadde jeg ikke hørt om før, men ser at Riga og zlin promoterer dette- http://www.ivfriga.no/nye-teknologie...vf/picsi.html- godt forklart her! Kostet 200 euro mener jeg, altså veldig mye billigere enn pgd- og jeg tenker at med eggdonasjon som mislykkes gang på gang KAN det være at en må hjelpe mannen noe på vei😄 Jeg fikk ikke like god oppfølging fra klinikk vh som deg om blastocyst, men litt info. De på frys sa de at var helt grei- Men veldig i tvil da de ved fryseforsøk plutselig sa de var bra nok... Ble liksom litt i tvil. Er så absolutt enig at en MÅ velge den klinikken som en føler kjemi med. Følte absolutt dette med vh på starten, men følte de OG jeg mistet motet etter 4 forsøk, og at det var lurt å prøve nye vinklinger😄 Og- det virket💖
Gammel 09-08-2016, 17:53   #20
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Silly Vis innlegg
Picsi hadde jeg ikke hørt om før, men ser at Riga og zlin promoterer dette- http://www.ivfriga.no/nye-teknologie...vf/picsi.html- godt forklart her! Kostet 200 euro mener jeg, altså veldig mye billigere enn pgd- og jeg tenker at med eggdonasjon som mislykkes gang på gang KAN det være at en må hjelpe mannen noe på vei😄 Jeg fikk ikke like god oppfølging fra klinikk vh som deg om blastocyst, men litt info. De på frys sa de at var helt grei- Men veldig i tvil da de ved fryseforsøk plutselig sa de var bra nok... Ble liksom litt i tvil. Er så absolutt enig at en MÅ velge den klinikken som en føler kjemi med. Følte absolutt dette med vh på starten, men følte de OG jeg mistet motet etter 4 forsøk, og at det var lurt å prøve nye vinklinger😄 Og- det virket💖
Tusen takk for info

Jeg har også lurt på det der med kvaliteten på fryseegg. Ikke nødvendigvis fordi de har vært fryst ned, men mest fordi de per def er annenrangs - de aller beste ble jo plukket ut til innsett ved det opprinnelige ferskforsøket

Jeg har tenkt at dersom jeg mot formodning skulle få lyst og behov for flere forsøk, vil jeg sterkt vurdere å be klinikken om å utføre pgd på alle eskimoene, slik at jeg ikke risikerer å stappe meg selv full av hormoner for små spirer som ikke er levedyktige For det ligger vel i sakens natur at pisci er noe man må gjøre ifbm. befruktningen, hvilket betyr at for mine som allerede er befruktet, er pgd eneste alternativet?

I morgen er det to uker siden jeg endelig kunne ta min siste hormonpille, og det har virkelig vært en sann befrielse Jeg reagerer tydeligvis sterkere på dem enn de aller fleste.

Har dere tenkt å foreta søskenforsøk i Zlin forresten, eller holder det nå, syns du?

født 21+3
født 21+5