Jeg har også prøvd ulike typer behandling i Danmark før jeg dro til AVA Riga. Den mest slående forskjellen for meg har vært kommunikasjonen

Den har vært så mye bedre i Riga at det virkelig ikke kan sammenlignes. For meg har det vært gull verdt, og hadde jeg visst det før, ville jeg også ha droppet DK mye tidligere.
Den største bakdelen med å velge Latvia, Russland, Hellas, Spania eller Tsjekkia istedenfor Danmark, er imidlertid at man da er nødt til å bruke lukket/anonym donor, men åpen donor kan man også få i Finland og Island om man velger å reise dit. Det siste gjelder også Storbritannia, men der er det dessverre svinedyrt, så mange engelskmenn drar heller utenlands
Fordelen med Danmark og Island er ellers at de genetisk sett er mest like nordmenn.
Ellers har jeg sluppet å oversette papirene mine, hverken fra dansk eller norsk, så selv om jeg kommuniserer med koordinator på engelsk, har klinikken folk som kan tyde journalen. For meg har det vært en stor fordel å slippe merarbeidet.
Sist, men ikke minst ble jeg gravid med tvillinger på første forsøk

At jeg dessverre endte opp med å føde altfor tidlig, skyldtes for dårlig oppfølging i graviditeten her hjemme

Det var aldri noe i veien med hverken barn eller morkaker

så "håndtverket" til klinikken var helt perfekt
Ønsker deg masse lykke til på ferden!