Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-10-2016, 09:05   #11
Avjoli
Nykommer

Medlem siden: Jun 2014
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart Vis innlegg
Hei
Kan jeg spørre hvilken klinikk og hvorfor? Vi har akkurat satt i gang hos Ciconia og jeg er usikker på om jeg synes jeg får nok info.
Jeg ville ikke valgt Danmark fordi andre land har langt mer erfaring med eggdonasjon, og fordi jeg personlig ikke har vært fornøyd med IVF-behandlingen jeg har fått over flere år i Danmark. Etter å ha snakket med, og besøkt, klinikker i andre land virker Danmark å ligge etter. Hadde jeg visst da det jeg vet nå hadde jeg dratt rett til Praha, Barcelona eller St.Petersburg.

Når det er sagt tror jeg Ciconia er et ok valg når man først velger Danmark. Kjenner et par stykker som lyktes der etter først å ha mislyktes ved annen dansk klinikk,
Avjoli er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-10-2016, 12:32   #12
Kanskjesnart
Stamgjest

Medlem siden: Aug 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Avjoli Vis innlegg
Jeg ville ikke valgt Danmark fordi andre land har langt mer erfaring med eggdonasjon, og fordi jeg personlig ikke har vært fornøyd med IVF-behandlingen jeg har fått over flere år i Danmark. Etter å ha snakket med, og besøkt, klinikker i andre land virker Danmark å ligge etter. Hadde jeg visst da det jeg vet nå hadde jeg dratt rett til Praha, Barcelona eller St.Petersburg.

Når det er sagt tror jeg Ciconia er et ok valg når man først velger Danmark. Kjenner et par stykker som lyktes der etter først å ha mislyktes ved annen dansk klinikk,
Tusen takk for veldig klar og tydelig tilbakemelding. Da har jeg det i bakhodet om ikke dette går ved første anledning.
4. frys uke 35/09 negativ
5. ISCI uke 46/09 - SA uke 5/6
6. ISCI uke 04/10 negativ
7. ICSI 2012 neg
8. ICSI 2015 avbrutt etter uttak
9. ED 12/16 negativ
10. ED 03/17 positiv blodprøve 24.3
Før jul 2017 fikk vi verdens nydeligste gutt og kom endelig i mål.
Kanskjesnart er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-10-2016, 15:33   #13
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Jeg har også prøvd ulike typer behandling i Danmark før jeg dro til AVA Riga. Den mest slående forskjellen for meg har vært kommunikasjonen Den har vært så mye bedre i Riga at det virkelig ikke kan sammenlignes. For meg har det vært gull verdt, og hadde jeg visst det før, ville jeg også ha droppet DK mye tidligere.

Den største bakdelen med å velge Latvia, Russland, Hellas, Spania eller Tsjekkia istedenfor Danmark, er imidlertid at man da er nødt til å bruke lukket/anonym donor, men åpen donor kan man også få i Finland og Island om man velger å reise dit. Det siste gjelder også Storbritannia, men der er det dessverre svinedyrt, så mange engelskmenn drar heller utenlands

Fordelen med Danmark og Island er ellers at de genetisk sett er mest like nordmenn.

Ellers har jeg sluppet å oversette papirene mine, hverken fra dansk eller norsk, så selv om jeg kommuniserer med koordinator på engelsk, har klinikken folk som kan tyde journalen. For meg har det vært en stor fordel å slippe merarbeidet.

Sist, men ikke minst ble jeg gravid med tvillinger på første forsøk At jeg dessverre endte opp med å føde altfor tidlig, skyldtes for dårlig oppfølging i graviditeten her hjemme Det var aldri noe i veien med hverken barn eller morkaker så "håndtverket" til klinikken var helt perfekt

Ønsker deg masse lykke til på ferden!

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-10-2016, 08:18   #14
Kanskjesnart
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg har også prøvd ulike typer behandling i Danmark før jeg dro til AVA Riga. Den mest slående forskjellen for meg har vært kommunikasjonen Den har vært så mye bedre i Riga at det virkelig ikke kan sammenlignes. For meg har det vært gull verdt, og hadde jeg visst det før, ville jeg også ha droppet DK mye tidligere.

Den største bakdelen med å velge Latvia, Russland, Hellas, Spania eller Tsjekkia istedenfor Danmark, er imidlertid at man da er nødt til å bruke lukket/anonym donor, men åpen donor kan man også få i Finland og Island om man velger å reise dit. Det siste gjelder også Storbritannia, men der er det dessverre svinedyrt, så mange engelskmenn drar heller utenlands

Fordelen med Danmark og Island er ellers at de genetisk sett er mest like nordmenn.

Ellers har jeg sluppet å oversette papirene mine, hverken fra dansk eller norsk, så selv om jeg kommuniserer med koordinator på engelsk, har klinikken folk som kan tyde journalen. For meg har det vært en stor fordel å slippe merarbeidet.

Sist, men ikke minst ble jeg gravid med tvillinger på første forsøk At jeg dessverre endte opp med å føde altfor tidlig, skyldtes for dårlig oppfølging i graviditeten her hjemme Det var aldri noe i veien med hverken barn eller morkaker så "håndtverket" til klinikken var helt perfekt

Ønsker deg masse lykke til på ferden!
Hjertelig takk!
Vi har også opplevet dårlig kommunikasjon nå i starten med Danmark, men har gitt beskjed så det er nå betraktelig bedret. Lukket donasjon er det vi ønsker, så det er noe å tenke på.
Vi kommer til å gjennomføre første forsøk nå i Danmark og om det da er behov for nytt forsøk skal jeg gå godt gjennom dine forslag!
Kan jeg sende deg en privatmelding vedr praktisk gjennomføring av donasjon?
7. ICSI 2012 neg
9. ED 12/16 negativ
Gammel 27-10-2016, 20:05   #15
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart Vis innlegg
Hjertelig takk!
Vi har også opplevet dårlig kommunikasjon nå i starten med Danmark, men har gitt beskjed så det er nå betraktelig bedret. Lukket donasjon er det vi ønsker, så det er noe å tenke på.
Vi kommer til å gjennomføre første forsøk nå i Danmark og om det da er behov for nytt forsøk skal jeg gå godt gjennom dine forslag!
Kan jeg sende deg en privatmelding vedr praktisk gjennomføring av donasjon?
Du må bare sende meg pm

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-10-2016, 09:03   #16
Kanskjesnart
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Du må bare sende meg pm

Skriver litt i helgen
7. ICSI 2012 neg
9. ED 12/16 negativ
Gammel 08-09-2017, 08:38   #17
Ayesh
Nykommer

Medlem siden: Jul 2017
Standard Dere som har brukt IVF riga for eggdonasjon

Hei jeg tenker å ta eggdonasjon fra ivf Riga. Men jeg vil gjerne komme i kontakt med de som har hatt eggdonasjon fra riga. Hvor lang tid tok det fra dere sendte første mail til klinikken? Hvor mange prøver trengs det å ta? Hvilken medisiner gikk du på? Hvor lang ventetid er det hos Ivf riga? Hvor lenge måtte dere være i Latvia? Hvor ofte måtte dere reise dit? Hvor masse penger har dere brukt? Hvor
gammel er du?
Min mail adr er: ayesha786@live.no
Itilfelle noen vil ta kontakt der så er det bare å skrive i vei )
Ayesh er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-09-2017, 09:18   #18
Regni
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Norge
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ayesh Vis innlegg
Hei jeg tenker å ta eggdonasjon fra ivf Riga. Men jeg vil gjerne komme i kontakt med de som har hatt eggdonasjon fra riga. Hvor lang tid tok det fra dere sendte første mail til klinikken? Hvor mange prøver trengs det å ta? Hvilken medisiner gikk du på? Hvor lang ventetid er det hos Ivf riga? Hvor lenge måtte dere være i Latvia? Hvor ofte måtte dere reise dit? Hvor masse penger har dere brukt? Hvor
gammel er du?
Min mail adr er: ayesha786@live.no
Itilfelle noen vil ta kontakt der så er det bare å skrive i vei )
E-post sendt
Regni er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder