Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-09-2016, 17:56   #1
Ønske2016
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2016
Smile Eggdonasjon hvor??

Jeg lurer litt på erfaringer dere har... Vi har vært igjennom 4 mislykka ivf forsøk. Har fått beskjed om dårlig embryoutvikling. Så nå har tankene våre(mine) vandret på eggdonasjon. Har sjekka litt i Danmark,Maigaard Fertilitetsklinikk og Cube iPraha. Er det noen av dere som kan veilede meg litt?
Ønske2016 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-09-2016, 19:10   #2
Rose45
Stadig innom

Rose45 sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ønske2016 Vis innlegg
Jeg lurer litt på erfaringer dere har... Vi har vært igjennom 4 mislykka ivf forsøk. Har fått beskjed om dårlig embryoutvikling. Så nå har tankene våre(mine) vandret på eggdonasjon. Har sjekka litt i Danmark,Maigaard Fertilitetsklinikk og Cube iPraha. Er det noen av dere som kan veilede meg litt?
Hei
Jeg var på Maigaard for 4 ivf behandlinger men ingen ble positive. Så kom de med et tilbud om en åpen donor, lykken var stor. Men under behandling ble donor syk og det måtte avbrytes. De har ingen backup plan med andre donorer. Så det ville jeg ikke satset på. Vi fløy rett til Riga for eggdonasjon. Fikk frosne egg ASAP, ble gravid men endte BO i uke 8.
Nå har vi byttet til Barcelona. Der har jeg en god følelse. Skal dit om 1 1/2 uke ;-)
Gravid hjemmelaget mai 16 MA
ED Barcelona sept 16 Gravid
Fødte en englejente i uke 16.
Fryseforsøk februar 2017 Negativt
Ny donor, fersk forsøk 2.mai 17 Negativt
ED ved AVA Peter 2.oktober 17
Gutt født med pks 11.juni 18

Blogg ivfetter40.blogg.no Drømmen om barn sent i livet.
Rose45 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-09-2016, 20:35   #3
Ønske2016
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rose45 Vis innlegg
Hei
Jeg var på Maigaard for 4 ivf behandlinger men ingen ble positive. Så kom de med et tilbud om en åpen donor, lykken var stor. Men under behandling ble donor syk og det måtte avbrytes. De har ingen backup plan med andre donorer. Så det ville jeg ikke satset på. Vi fløy rett til Riga for eggdonasjon. Fikk frosne egg ASAP, ble gravid men endte BO i uke 8.
Nå har vi byttet til Barcelona. Der har jeg en god følelse. Skal dit om 1 1/2 uke ;-)
Da høres det veldig usikkert ut ja.. Tenkte først d var praktisk v at d var så "nært" men er jo lenger unna de andre.
Ønske2016 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-09-2016, 21:34   #4
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Det finnes flere gode klinikker der ute. Det kan være vanskelig å velge. Man må på mange måter gå for magefølelsen man får rundt klinikken.

Vi var i Hellas/Aten og lykkes på 2. forsøk. Søskenforsøket vårt ved samme klinikk var dessverre mislykket og vi har valgt å bytte klinikk. Vi satser på forsøk i Praha og Gennet ivf. De har en forsikring med 3. forsøk gratis dersom man ikke blir gravid med hjerteslag etter 2 forsøk

Likevel er jeg Hellas og Serum ivf uendelig takknemlig. Vi har jo fått vår herlige skjønne datter 😆
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-09-2016, 09:08   #5
Lirio
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2013
Sted: Vestlandet
Standard

Vi har vært på IVF Riga som har gitt oss både storebror og tvillinger etter ED, vi fikk klinikken anbefalt da vi begynte prosessen for noen år siden. Og selvsagt ikke angret en dag! Som andre skriver så må en gå litt etter magefølelsen, og velge de som føles riktig. Vi sendte mail til flere klinikker, men det var responsen, raske svar og anbefalingen, tilsaman, som gjorde at vi valgte de til slutt. Vi var der på en konsultasjon og fikk tatt alle nødvendige prøver og måneden etter var vi i gang! Vi har vært veldig heldig og lyktes på første forsøk begge gangene. Lenger reisevei
til Riga, men for vår del så ble det kun litt lenger flytur, ville ha flydd om vi skulle til Danmark eventuelt også. Bare send meg pm om du ønsker å vite mer😊
Lirio er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-09-2016, 10:05   #6
2be
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2015
Standard

Sitat:
Hei. Etter 4 ivf/icsi fikk vi beskjed om at mine egg var utgått på dato. Legen vår nevnte da eggdonasjon. Etter å ha lest oss opp på det, og også lest anbefalinger om forskjellige klinikker her inne på Ønskebarn, falt vårt valg på ava Riga. Det hadde også mye å gjøre med raske tilbakemeldinger på mail fra klinikken. Og at det var gode forbindelser med fly dit. En måned seinere reiste vi ned for innsett. Og lykken var stor da vi lyktes på første forsøk. Vi sitter her i dag med verdens skjønneste gutt på tre uker. Lykke til med valget. Det er en spennende reise. Og belønningen er fantastisk. Og ikke et øyeblikk har jeg tenkt at han ikke er fra mine egne egg.
2be er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-09-2016, 15:54   #7
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Vil bare slutte med til 2 be og hennes refleksjoner rundt det å være mamma/pappa via eggdonasjon. Jeg og mannen min føler at vi har vunnet i lotto hver dag. Livet med vår fine lille datter er så fantastisk. Vi hadde dobbel donasjon men det har absolutt ingen påvirkning på vår kjærlighet til henne. Jeg tenker aldri på det. Tvert imot ligner hun på pappaen sin selv om det egentlig ikke skulle være mulig 💖 Det varmer meg mer en om hun skulle lignet meg. Jeg fikk tross alt gleden av å bære henne frem 💖

Jeg har også hørt veldig mye bra om Riga og eggdonasjon der. De er langt fremme innen ivf.

Vi er veldig spent på hvordan det går for oss i desember på Gennet ivf i Praha der jeg har fått en veldig fin oppfølging foreløpig og har en god følelse generelt 😊

Ønsker deg masse lykke til med valget. Jeg ville ikke stusset men satset alt for å bli mamma 💖
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-10-2016, 12:17   #8
Bakkefiol
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2016
Standard Eggdonasjon Praha september

Sitat:
Hei, vi har brukt Ivf Cube til vårt første ED forsøk, i september.

Valget var ganske så tilfeldig, egentlig. Men vi fikk rask og god kontakt ved henvendelse, og syntes de virket prisgunstig, i forhold til de vi sammenlignet med. God tilgjengelighet virket også inn, dessuten var vi litt kjent i Praha fra tidligere. Koordinator svarer alltid raskt på mailer. Så langt har alt fungert greit, vi har da heller ikke noe å sammenligne med.

Lykke til!
Bakkefiol er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-10-2016, 17:33   #9
Avjoli
Nykommer

Medlem siden: Jun 2014
Standard

Selv ville jeg ikke valgt Danmark, basert på egen erfaring.
IVF CUBE i Praha er flinke, har gode priser og veldig grei reisevei.
Barcelona IVF har supre resultater. Mange drar til AVA Peter i Russland, men de koster ca tre ganger så mye som CUBE uten at de har bedre statistikk.
Avjoli er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-10-2016, 13:08   #10
Kanskjesnart
Stamgjest

Medlem siden: Aug 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Avjoli Vis innlegg
Selv ville jeg ikke valgt Danmark, basert på egen erfaring.
IVF CUBE i Praha er flinke, har gode priser og veldig grei reisevei.
Barcelona IVF har supre resultater. Mange drar til AVA Peter i Russland, men de koster ca tre ganger så mye som CUBE uten at de har bedre statistikk.
Hei
Kan jeg spørre hvilken klinikk og hvorfor? Vi har akkurat satt i gang hos Ciconia og jeg er usikker på om jeg synes jeg får nok info.
4. frys uke 35/09 negativ
5. ISCI uke 46/09 - SA uke 5/6
6. ISCI uke 04/10 negativ
7. ICSI 2012 neg
8. ICSI 2015 avbrutt etter uttak
9. ED 12/16 negativ
10. ED 03/17 positiv blodprøve 24.3
Før jul 2017 fikk vi verdens nydeligste gutt og kom endelig i mål.
Kanskjesnart er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder