14-10-2016, 17:35
|
|
Fersk på forum
Medlem siden: Oct 2016
|
Bittelite knøtt med hjerteaktivitet :)
Vi hadde eggdonasjon i Praha, Ivf Cube, med innsett 20. september, med bruk av embryoscop og embruoglue.
Skulle i følge klinikken vært 6+1 i dag, da de regner 19 dager gravid ved innsett. CB var negativ 14 dager etter innsett, til tross for hcg 194, senere har jeg fått påvist jevn hcg-økning ved blodprøver.
Ultralyd på mandag 10. oktober viste så vidt "noe", i dag viste ultralyden et bittelite knøtt på ca 1,5 mm, så vidt med hjerteaktivitet
I følge gynekologen kan embryoet ha gått i "dvale", og hun mente at jeg i følge dette var rundt 5 uker. Hun sa at det rundt uke 6 får økt hjertefrekvens, og det mener jeg at jeg har lest et sted også.
Velger å være nøktern optimist ennå, da jeg tidligere har hatt flere MA rundt uke 6, men tillater meg å drømme litt videre...
Kjenner at uken frem til neste u.l. blir ulidelig spennende
|
|
|
16-10-2016, 17:30
|
|
Nykommer
Medlem siden: Jun 2014
|
Oi, det var i overkant spennede Bakkefiol. Ikke hørt om at embryoer kan gå i dvale når det allerde har blitt til blastocyster. Alle fingre krysses! 
Fikk dere mange embryoer på frys?
|
|
|
16-10-2016, 22:22
|
|
Stamgjest
Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
|
Oj så spennende 🤗 For en nervepirrende "reise" Spesielt å ikke få positiv test 14 dager etter innsett og likevel få se bankende hjerte. Jeg har hørt at egget kan gå i dvale ved fryseforsøk men vet ikke hvor mye det da skal ha delt seg i forkant embryo eller blastocyst.
Heier på deg. Det er en skjør tid disse første ukene. Hold motet oppe 💞
|
|
|
24-10-2016, 16:29
|
|
Avhengig
Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
|
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Bakkefiol
Vi hadde eggdonasjon i Praha, Ivf Cube, med innsett 20. september, med bruk av embryoscop og embruoglue.
Skulle i følge klinikken vært 6+1 i dag, da de regner 19 dager gravid ved innsett. CB var negativ 14 dager etter innsett, til tross for hcg 194, senere har jeg fått påvist jevn hcg-økning ved blodprøver.
Ultralyd på mandag 10. oktober viste så vidt "noe", i dag viste ultralyden et bittelite knøtt på ca 1,5 mm, så vidt med hjerteaktivitet
I følge gynekologen kan embryoet ha gått i "dvale", og hun mente at jeg i følge dette var rundt 5 uker. Hun sa at det rundt uke 6 får økt hjertefrekvens, og det mener jeg at jeg har lest et sted også.
Velger å være nøktern optimist ennå, da jeg tidligere har hatt flere MA rundt uke 6, men tillater meg å drømme litt videre...
Kjenner at uken frem til neste u.l. blir ulidelig spennende 
|
Hvordan har det gått med deg siden sist?
|
|
|
06-11-2016, 15:19
|
|
Fersk på forum
|
Hei, Avjoli
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Avjoli
Oi, det var i overkant spennede Bakkefiol. Ikke hørt om at embryoer kan gå i dvale når det allerde har blitt til blastocyster. Alle fingre krysses! 
Fikk dere mange embryoer på frys?
|
Takk for lykkeønskninger 
Vi fikk 2 embryoer på frys, det var flott
I dag er jeg ca 8 + 6, og venter på u.l. tirsdag. Vi har sett hjerteaktivitet flere ganger, og det er helt utrolig ! 
Håper snart å være over "kneika"
|
|
|
06-11-2016, 15:23
|
|
Fersk på forum
|
Takk :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av lillestjerne
Oj så spennende 🤗 For en nervepirrende "reise" Spesielt å ikke få positiv test 14 dager etter innsett og likevel få se bankende hjerte. Jeg har hørt at egget kan gå i dvale ved fryseforsøk men vet ikke hvor mye det da skal ha delt seg i forkant embryo eller blastocyst. 
Heier på deg. Det er en skjør tid disse første ukene. Hold motet oppe 💞
|
Takk for lykkeønskninger, Lillestjerne
Det er en nervepirrende prosess dette, og ventetiden er ikke så lett..
Spennende å høre hvordan det går med dere videre også, masse lykke til 
|
|
|
06-11-2016, 15:29
|
|
Fersk på forum
|
Hei, Sent Ute :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute
Hvordan har det gått med deg siden sist? 
|
Så hyggelig at du spør  . Jeg er fortsatt gravid og venter i spenning på å komme over "kneika". Er ca 8 + 6 i dag, og sist u.l. for ca en uke siden så vi hjerteaktivitet
Dette er virkelig en spennende prosess, og ventetiden kan bli lang, både før og etter innsett..
Krysser fingre for deg fremover, Sent Ute, blir spennende å følge med 
|
|
|
Trådverktøy |
|
Visningsmoduser |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke poste nye tråder