Ønskebarn forum  
Gammel 05-10-2018, 16:13   #581
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Kjære deg,

Jeg er ikke praktiserende religiøs men har noen elementer som jeg tror på, og det med at det er noe etter dette livet, tror jeg på. Det er en fin trøst og hjelper mange som har mye hjertesorg så håper du finner fram til den troen igjen. Fint at du har en prest som hjelper deg i denne stunden. Jeg kan ikke sette meg 100 prosent i hvordan det må være men kjenner kniver og nåler i hjertet når jeg tenker på det. Er her om du trenger noen å snakke med ❤️

QUOTE=Sent Ute;839048]
Akkurat nå er det nok bare presten som kan hjelpe meg ved å prøve å gi meg tilbake troen på noe jeg egentlig ikke har så mye tro på lenger, nemlig at mine tre små er sammen i himmelen, og at vi en dag skal bli gjenforent Om det er aldri så urealistisk, er det det eneste som kan gi trøst og gjøre den ufattelig grusomme sorgen biittelitt lettere å bære, og da får bare realismen vike for en gangs skyld.[/QUOTE]

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙

Sist endret av Veggie : 05-10-2018 kl 16:16
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-10-2018, 17:22   #582
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av serendipity Vis innlegg
Heia

I dag fikk vi se et bankende hjerte på UL. Det var stort, og det kom noen tårer. Fra å være et abstrakt konsept, ble lille bønnen veldig virkelig.

Jeg sluttet å spotte på Plan B, og begynte nedtrapping onsdag kveld. Frem til i dag har truseinnleggene vært rene, men i dag er ikke fargen på utfloden helt klar og det er pittesmå brune prikker (beklager mye detaljer). Det er ikke godt å si om det er rester fra tidligere i uken, eller noe nytt. Kjenner det overdøver gleden over å se det bankende hjertet i dag. For nå er det enda mer som står på spill. I forfjor mistet vi i uke 20, en uke etter å ha sett et bankende hjerte på UL.

Jobben min er å ikke la fantasien ta overhånd.

Utrolig glad i dere
Gratulerer med bankende hjerte
Jeg hadde akkurat det samme etter mine blødninger. Så ut som bittesmå brunsorte korn/frø i utfloden. Kom ca 1 gang pr dag i 10-12 dager. Skjønner at det stresser, særlig med din forhistorie, men jeg er sikker på at dette går bra. Etterhvert får man litt mer is i magen på dette med blødning. Da jeg blødde i uke 11, starte jeg opp på plan B men trappet den ned etter eget skjønn i løpet av en uke, siden man fra uke 12 skal klare seg uten hormontilskudd. Jeg beholdt bare østrogenplasteret noen få ekstra dager.
Gammel 06-10-2018, 08:36   #583
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Forrige gang fikk jeg klar beskjed om at de ikke satte lungemodningssprøyte før barnet var livredningsklart i uke 23+0. Men da jeg var på siste kontrolltimen på poliklinikken forrige onsdag, spurte jeg om vi ihvertfall kunne sette den en dag før og hvor lenge den måtte virke.
Til det første fikk jeg ja med en gang til min gledelige overraskelse (det ville da ha skjedd i dag om jeg fortsatt hadde vært gravid). Til det andre svarte legen 2-48 timer, og at det var et poeng i ikke å sette den for tidlig før fødselen heller, for da måtte de bare sette den på nytt om det drøyde, og det var grenser for hvor mange ganger de kunne gjøre det til sammen. Derfor gjorde de det som regel bare når de så at fødselen var i ferd med å skje.
Deretter avtalte vi at jeg mest sannsynlig skulle legges inn på den neste kontrollen i uke 22+5. Etterpå grublet jeg litt over om jeg skulle prøve å forhandle enda mer med dem og spørre om de ikke kunne sette lungemodningssprøyten allerede den dagen jeg skulle legges inn, altså to dager før 23+0 istedenfor en, dersom de kunne bekrefte at det var bedre at sprøyten fikk virke i 48 timer enn 24.
Da jeg så ble innlagt med rier seks dager før den planlagte innleggelsen, spurte jeg ikke en gang om lungemodningssprøyte siden jeg hadde fått så klar beskjed mange ganger før om at det ikke var aktuelt så tidlig. Jeg ble derfor tatt helt på senga da det kom fram den fatale lørdagsettermiddagen i uke 22+1 at legen som ville sette meg i gang, faktisk hadde forhørt seg med en barnelege om dette likevel før hun kom med den endelige beskjeden.
Slik jeg har forstått det, var grunnen til tvilen at gutten var såpass stor for alderen, men det var det ingen som hadde sagt til meg før det, selv om jeg hadde tenkt mitt da legen estimerte ham til 500 gram på siste kontrollen i uke 21+5. Jeg hadde nemlig lest flere steder tidligere at 500 gram skulle være en magisk grense, men da jeg var gravid med tvillingene, fikk jeg beskjed om at størrelsen ikke hjalp så lenge barna ikke hadde den rette modenheten, og der var grensen på 23+0 absolutt Jeg fikk også vite den gangen at barnet ikke fikk øvd lungene og musklene sine tilstrekkelig uten nok fostervann
Gutten hadde mye mer kjøtt på beina enn tvillingene som ble født hhv. seks og fire dager før, men øynene var fremdeles ikke åpne, så han hadde nok uansett blitt blind om han hadde blitt reddet på det tidspunktet.
Da er jeg mer oppbrakt over at de hadde så hastverk med å få ham ut med en gang, til tross for at det viste seg at de faktisk hadde mer antibiotika å gi meg, selv om de først hadde blånektet for det da avgjørelsen skulle tas. Jeg følte meg mye bedre med en gang jeg hadde fått den nye, kruttsterke typen (mens cytotec drev og godgjorde seg) men den ville de altså ikke bruke for å redde ham, bare meg.
De ville heller ikke la meg få lov til å ta fødselen i mitt eget tempo for å kunne ta ordentlig farvel fordi de hadde så hastverk med å stanse infeksjonen. Det kom fram etterpå at det var fordi jeg hadde blitt så syk sist, og det ville de ikke risikere igjen, så derfor grep de inn litt vel tidlig og kjørte på med cytotec for alt de kunne for å få ham ut så fort som mulig Det gjorde at de aldri fikk tid til å sette epidural som jeg var blitt lovt, og at utdrivningsfasen ble helt grusom, i motsetning til sist der alt gikk rolig for seg mot slutten og jeg fikk tid til å henge med i svingene.
Det var bra at legen hadde forhørt seg med barnelegen ang lungemodningssprøyten på forhånd, og at de hadde tenkt på det. Det høres ut som de gjorde sitt beste. Synd at fødselen ble som den ble, og at du ikkje fikk bestemme tempoet selv pga infeksjonen. Men skjønner godt at du er oppbrakt. Men heldigvis er du i live, siden det var stor fare for deg også❤ Og eg tenker som deg, at dine tre skjønne små er sammen i himmelen, og at dere en dag vil bli gjenforent ❤ Det er den beste tanken. Tenker så mye på deg. God klem til deg
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk.
02/09-18: Gravid. SA
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-10-2018, 08:59   #584
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Hm, har du satt inn ett eller to egg? Siden testsvarene har vært så fine før blodprøven, tyder jo det på at du må ha hatt en hcg på minst 25 (det er ihvertfall utslagsgrensen for den elektroniske testen), men om du har fått satt inn to, kan blødningen bl.a. bety at du er i ferd med å miste ett, og det kan gjøre at hcg synker midlertidig Om du kun har satt inn ett, ser det litt verre ut, for synking av nivået pleier dessverre å være dårlig nytt, men det fins også en liten mulighet for at testene har slått ut på lavere hcg enn de skal, og at hcg-produskjonen bare er litt treg med å komme i gang

Ved kjemisk misting har jeg bare hatt en liten blødning ... Håper sånn for deg at det ikke er tilfelle denne gangen, men bare det at du faktisk har vært gravid, skal gjøre det lettere neste gang Kanskje løsningen neste gang (om det blir nødvendig) kan være lenger kur med Prednisolon, ev. med høyere dose? Jeg er i utgangspunktet satt på 20 mg som starter seks dager før innsett, men de gangene jeg av andre grunner har gått på Prednisolon litt lenger i forkant av behandlingsplanen, har jeg faktisk lyktes, og jeg begynner å tro at det neppe kan ha vært tilfeldig, særlig med tanke på at jeg har hatt høye senkningsverdier siden jeg mistet tvillingene. Har du fått målt senkningsverdiene dine?
Har bare satt inn ett. Fikk svar på onsdagens blodprøve i går, og den var også på 10. Testet positivt med hjemmetest på mandag, tirsdag og onsdag, men torsdag og fredag var testen negativ. De hjemmetestene er altså mer sensitiv enn hcg på 25, da blodprøven ikke har vist mer enn 10. Dette er min tredje kjemiske graviditet, så denne gangen var jeg veldig klar over at det kan skje, men såklart veldig trasig at det ikke ble noe denne gangen heller.

Har ikke målt senkningen i denne sammenheng og tror det må være lenge siden i andre sammenhenger. Har en autoimun sykdom og endometriose, så har helt klart noen betennelsestilstander i kroppen. Denne gangen brukte jeg 20 mg prednisolon i 15 dager før innsett, og trappet ned til 10 mg etter innsett.

Nå aner jeg ikke hvor veien går videre, mulig det blir et forsøk til, men kjenner også på at dette er veldig slitsomt å stå i, så trenger i hvert fall tid.
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-10-2018, 09:15   #585
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Forrige gang fikk jeg klar beskjed om at de ikke satte lungemodningssprøyte før barnet var livredningsklart i uke 23+0. Men da jeg var på siste kontrolltimen på poliklinikken forrige onsdag, spurte jeg om vi ihvertfall kunne sette den en dag før og hvor lenge den måtte virke.
Til det første fikk jeg ja med en gang til min gledelige overraskelse (det ville da ha skjedd i dag om jeg fortsatt hadde vært gravid). Til det andre svarte legen 2-48 timer, og at det var et poeng i ikke å sette den for tidlig før fødselen heller, for da måtte de bare sette den på nytt om det drøyde, og det var grenser for hvor mange ganger de kunne gjøre det til sammen. Derfor gjorde de det som regel bare når de så at fødselen var i ferd med å skje.
Deretter avtalte vi at jeg mest sannsynlig skulle legges inn på den neste kontrollen i uke 22+5. Etterpå grublet jeg litt over om jeg skulle prøve å forhandle enda mer med dem og spørre om de ikke kunne sette lungemodningssprøyten allerede den dagen jeg skulle legges inn, altså to dager før 23+0 istedenfor en, dersom de kunne bekrefte at det var bedre at sprøyten fikk virke i 48 timer enn 24.
Da jeg så ble innlagt med rier seks dager før den planlagte innleggelsen, spurte jeg ikke en gang om lungemodningssprøyte siden jeg hadde fått så klar beskjed mange ganger før om at det ikke var aktuelt så tidlig. Jeg ble derfor tatt helt på senga da det kom fram den fatale lørdagsettermiddagen i uke 22+1 at legen som ville sette meg i gang, faktisk hadde forhørt seg med en barnelege om dette likevel før hun kom med den endelige beskjeden.
Slik jeg har forstått det, var grunnen til tvilen at gutten var såpass stor for alderen, men det var det ingen som hadde sagt til meg før det, selv om jeg hadde tenkt mitt da legen estimerte ham til 500 gram på siste kontrollen i uke 21+5. Jeg hadde nemlig lest flere steder tidligere at 500 gram skulle være en magisk grense, men da jeg var gravid med tvillingene, fikk jeg beskjed om at størrelsen ikke hjalp så lenge barna ikke hadde den rette modenheten, og der var grensen på 23+0 absolutt Jeg fikk også vite den gangen at barnet ikke fikk øvd lungene og musklene sine tilstrekkelig uten nok fostervann
Gutten hadde mye mer kjøtt på beina enn tvillingene som ble født hhv. seks og fire dager før, men øynene var fremdeles ikke åpne, så han hadde nok uansett blitt blind om han hadde blitt reddet på det tidspunktet.
Da er jeg mer oppbrakt over at de hadde så hastverk med å få ham ut med en gang, til tross for at det viste seg at de faktisk hadde mer antibiotika å gi meg, selv om de først hadde blånektet for det da avgjørelsen skulle tas. Jeg følte meg mye bedre med en gang jeg hadde fått den nye, kruttsterke typen (mens cytotec drev og godgjorde seg) men den ville de altså ikke bruke for å redde ham, bare meg.
De ville heller ikke la meg få lov til å ta fødselen i mitt eget tempo for å kunne ta ordentlig farvel fordi de hadde så hastverk med å stanse infeksjonen. Det kom fram etterpå at det var fordi jeg hadde blitt så syk sist, og det ville de ikke risikere igjen, så derfor grep de inn litt vel tidlig og kjørte på med cytotec for alt de kunne for å få ham ut så fort som mulig Det gjorde at de aldri fikk tid til å sette epidural som jeg var blitt lovt, og at utdrivningsfasen ble helt grusom, i motsetning til sist der alt gikk rolig for seg mot slutten og jeg fikk tid til å henge med i svingene.
Du har virkelig hatt en forferdelig traumatisk opplevelse, det er hjerteskjærende at det skulle gå sånn. Skjønner at det er mange tanker og masse å bearbeide, spesielt når man sitter igjen med en følelse av at de kunne gjort mer for å prøve å redde gutten din. Vil tro at de gjorde det beste de kunne for deg og gutten din, og at de var veldig redde for å miste dere begge. Tenker masse på deg og alt du må gå igjennom, skulle så gjerne ønske at det var noe jeg kunne gjøre for deg. Vit at vi er her inne for deg, og at vi er mange som tenker på deg.
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-10-2018, 09:37   #586
Rubia
Stamgjest

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Har bare satt inn ett. Fikk svar på onsdagens blodprøve i går, og den var også på 10. Testet positivt med hjemmetest på mandag, tirsdag og onsdag, men torsdag og fredag var testen negativ. De hjemmetestene er altså mer sensitiv enn hcg på 25, da blodprøven ikke har vist mer enn 10. Dette er min tredje kjemiske graviditet, så denne gangen var jeg veldig klar over at det kan skje, men såklart veldig trasig at det ikke ble noe denne gangen heller.

Har ikke målt senkningen i denne sammenheng og tror det må være lenge siden i andre sammenhenger. Har en autoimun sykdom og endometriose, så har helt klart noen betennelsestilstander i kroppen. Denne gangen brukte jeg 20 mg prednisolon i 15 dager før innsett, og trappet ned til 10 mg etter innsett.

Nå aner jeg ikke hvor veien går videre, mulig det blir et forsøk til, men kjenner også på at dette er veldig slitsomt å stå i, så trenger i hvert fall tid.
Kan det være at embryoet ikke får festet seg ordentlig? Jeg tok en ERA test hos min klinikk. Den viser om reseptive celler i livmoren er sk åpne eller lukket. Påstanden er at hvis de ikke er fullt åpne, vil ikke embryoet feste seg ordentlig og man vil miste på et tidspunkt.
Det gjorde susen for meg. Jeg gikk 2 dager lenger på progesteron før innsett og er nå 15+4.
Det er ikke alle klinikker som gjør dette vet jeg.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕 (6+3, 7+5, 9+3, 12+6, 14+1)
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-10-2018, 00:12   #587
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Kan det være at embryoet ikke får festet seg ordentlig? Jeg tok en ERA test hos min klinikk. Den viser om reseptive celler i livmoren er sk åpne eller lukket. Påstanden er at hvis de ikke er fullt åpne, vil ikke embryoet feste seg ordentlig og man vil miste på et tidspunkt.
Det gjorde susen for meg. Jeg gikk 2 dager lenger på progesteron før innsett og er nå 15+4.
Det er ikke alle klinikker som gjør dette vet jeg.
Jeg tviler på at de gjør denne testen i Norge, men det kunne kanskje vært en ide først å ta den utenlands før et nytt forsøk her? Har også fått høre at i tilfeller der kvinner mister gjentatte ganger tidlig, har ofte eggene aldri fått festet seg ordentlig.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-10-2018, 00:23   #588
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg

Så lei meg på dine vegne - denne gangen så det jo først så lovende ut
Jeg fortsatte med 20 mg Prednisolon fram til tidlig ul, og trappet deretter ned over to uker. Mistenker imidlertid at jeg muligens burde ha tatt en viss dose i hele svangerskapet, men klinikken min er ikke flinke på immunologi, og det var heller ikke mulig å finne noen her som kunne følge meg opp på det punktet. Men da jeg var i kontakt med Serum Ivf i Athen i fjor høst etter å ha sendt dem blod til infeksjonsscreening, virket de ganske fremme på immunologiske problemer og antydet at jeg muligens trengte en enda høyere dose med Prednisolon, samt noen andre behandlinger for å dempe immunforsvaret. Fikk masse gratis råd og innspill selv om jeg ikke hadde planer om å bli pasient hos dem, så kan anbefale deg å ta kontakt om du har lyst til å finne ut mer. Ellers har jeg inntrykk av at det kanskje er Hausken som er mest fremme på dette feltet i Norge? Forstår ellers veldig godt at du trenger tid til å summe deg før du ev. prøver igjen, men for meg har det hjulpet i prosessen å samle mer informasjon mellom slagene.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-10-2018, 12:00   #589
Marianne87
Stadig innom

Marianne87 sin avatar

Medlem siden: Jul 2018
Sted: Stavanger
Standard

Ville bare si at Progynova er mye billigere i Norge, enn i Spania. Jeg måtte ha mer nå, og fikk resept av gynekologen min her hjemme. Det var en pakke på 2mg, 3x28 for 110 kr. I spania betalte jeg 17 euro for en eske med kun 20 1mg piller, altså egentlig 10 piller.
Neste gang kjøper jeg de pillene hjemme heller
Marianne87 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder