Ønskebarn forum  
Gammel 13-02-2009, 18:53   #71
Aashild
Fersk på forum

Aashild sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Standard

Er det sånn at vi som 'blir gravide av oss selv', ikke har noe utbytte av assistert? Jeg har 5 SA/MA bak meg og tilhører med andre ord 'habituell abort'-gruppa. Vi har tatt en haug med undersøkelser, med de finner ingenting... Og alt legene sier, er at vi bare må fortsette prøvingen. Lett for dem å si... Så, jeg lurer derfor på om det er noen av dere som vet om en eller annen form for assistert befruktning i det hele tatt er aktuelt? Eller er det, som de sier, kun for å bli gravid, og ikke for å beholde?
Aashild er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 20:02   #72
lille engel
Fastboende

lille engel sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Godt spørsmål....jeg er sånn som deg....4 aborter og legene finner ingen ting galt.....legen som tok hysterskopi av meg sa at 50 % av alle ufrivillege barnløse,er uforklarlig......hun mente vi skulle gi opp og gå for adopsjon.....
ikke lett dette,men vi har bestemt oss for og bruke opp de 8 eggene som er på frys,så gir jeg opp ,selv om vi har ett forsøk igjen....jeg orker ikke flere nederlag og smertefulle uttak(nå sist så virket ikke bedøvelsen).desuten er vi gamle(39 og 41 år)....ønsker deg lykke til videre.....
frys i uke 10 - avbrutt
frys i uke 15- abort
frys i uke 36 -negativt
andre ivf des 08-negativ
frys i uke 14- kjemisk desverre
uke 46 -negativt igjen desverre

Denne lange prossessen,endte desverre i samlivsbrudd
lille engels dagbok

Svever nå på en rosa lykkesky,sammen med ny mann som jeg håper og få ett kjærlighetsbarn sammen med med
lille engel er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 20:46   #73
Aashild
Fersk på forum

Aashild sin avatar

Standard

Takk for svar, Lille Engel Leit å høre at du kjenner igjen noe av det jeg skriver... Det er mange vanskelige valg å ta. Og vanskelig å vite hvilke valg vi faktisk har. Vi vet ikke helt hva vi skal gjøre nå. Helt ærlig, så er det ikke noen av alternativene som virker særlig fristende... En eviglang adopsjonsprosess, lang kø og smertefulle prøveforsøk, desperat prøving på egenhånd eller avfinne seg med et liv uten barn...? Men så er det det sterke ønsket om å bli mamma som ligger der i bunn og som ikke gir meg fred heller...

Jaja, lykke til videre, Lille Engel.

Varme tanker fra Åshild
Gammel 13-02-2009, 20:57   #74
odaskatt
Skravleguru

odaskatt sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Standard

Aashild: Vil absolutt tro dere har utbytte av assistert befruktning! De velger jo da ut de eggene som ser best ut. Det klarer jo ikke kroppen å gjøre. Du kan jo kontakte noen klinikker og høre hva de synes.

Jeg ville nok bedt legen om å få bruke klexane eller fragmin og evt albyl-e neste gang du blir gravid for å se om det kan hjelpe deg til å beholde spiren!

Lykke til!
odaskatt er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 21:17   #75
Aashild
Fersk på forum

Aashild sin avatar

Standard

Odaskatt: Det er nettopp den tanken som har streifet meg også. Men så blir jeg så usikker når ingen leger i det hele tatt nevner dette som et alternativ - til tross for at vi har vært prøvere siden 2002... Så kanskje jeg må mote meg opp på å ta en spørrerunde til noen av klinikkene? Tusen takk for innspillet ditt

De to første medikamentene du nevner har jeg ikke hørt om før, men jeg har en resept liggende på Albyl-E. (Mulig den er utgått på dato... fikk den av en av legene for en god stund siden...) Det eneste jeg har tatt, er Pergotime. Og ved sist SA sa faktisk legen på sykehuset at det var ekstra høy abortfrekvens blant de som har tatt Pergotime...! Det er jommen ikke lett å vite hva som er lurt og ikke!
Gammel 13-02-2009, 21:21   #76
Aashild
Fersk på forum

Aashild sin avatar

Standard

Lurer også på om akupunktur er noe jeg burde prøve?

(Jeg har PCOS - med alt det 'snackset' det fører med seg... Leser på hjemmesidene til NAFO - akupunkturforeningens sider, at aku. er bra for både mensforstyrrelser og infertilitet...)
Gammel 14-02-2009, 08:13   #77
lille engel
Fastboende

lille engel sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Jeg tok aku....hver eneste uke i hele høst...dyrt og stress syntes jeg...men hadde såååååå stor tro på det.....prøvde først i forbindelse med frys i august,men det ble også negativt.....
så tok jeg ett program som gikk over hele høsten frem mot mitt forsøk desember.....men det ble også negativt(men jeg fikk dobbelt så mange egg denne gang,enn når jeg ikke hade aku).men forsøket ble negativt fordet.....så denne gang dropper jeg aku...
jeg har albyl e....og jeg kranglet meg til og få Fragmin sprøyter.....men det hjalp jo heller ikke.....så nå føler jeg at jeg har prøvd det meste.....men jeg kommer til og ta blodfortynnende ved alle de siste forsøkene.....
frys i uke 10 - avbrutt
frys i uke 15- abort
frys i uke 36 -negativt
andre ivf des 08-negativ
frys i uke 14- kjemisk desverre
uke 46 -negativt igjen desverre

Denne lange prossessen,endte desverre i samlivsbrudd
lille engels dagbok

Svever nå på en rosa lykkesky,sammen med ny mann som jeg håper og få ett kjærlighetsbarn sammen med med
lille engel er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-02-2009, 15:34   #78
Emeline
Velkjent

Emeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Standard

Hei Aashild

Jeg er av dem som heller ikke trengte IVF for å bli gravid, men legene fant ut at det var lettere å kontrollere medisinbruken dersom jeg gjorde det. Det siste forsøket som lykkes tok jeg akupunktur 2 mnd før eggene ble satt inn, og fikk blodfortynnende fra medisinstart. Det tror jeg har hatt masse å si for min del. Nå vet jeg jo ikke hvordan dette ender, men alt ser bra ut så langt. Og uten IVF hadde jeg ikke fått blodfortynnende så tidlig som jeg trengte dem. Så jeg ville absolutt hørt med legene dine ja. Lykke til

Drømmen startet i 2001

En adoptert sønn 2007

Tvilling-jentene kom 25.Juli 09

Emeline er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 20:06   #79
Tante Fiolett
Husvarm

Tante Fiolett sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Stavanger
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Aashild Vis innlegg
Er det sånn at vi som 'blir gravide av oss selv', ikke har noe utbytte av assistert?
Etter 3 aborter var jeg i kontakt med Klinikk Hausken og Fertiliteten i Haugesund, og begge anbefalte meg å prøve IVF, fordi de da kunne sjekke kvaliteten på eggene, og sette inn de som så finest ut.

Jeg var også inne på tanken om PDG, prediagnostisering av de befruktede eggene, i tilfelle vi skulle ha en tendens til å produsere kromosomfeil el. Men dette måtte det i så fall blitt søkt disp fra Bioteknologiloven den gang, og gjort i utlandet. Vet at regelverket på dette har endret seg noe etterpå, så kanskje det er lettere nå.
Tante Fiolett er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 20:08   #80
Tante Fiolett
Husvarm

Tante Fiolett sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Stavanger
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Aashild Vis innlegg
Det eneste jeg har tatt, er Pergotime. Og ved sist SA sa faktisk legen på sykehuset at det var ekstra høy abortfrekvens blant de som har tatt Pergotime...! Det er jommen ikke lett å vite hva som er lurt og ikke!
Den forhøyde abortfrekvensen har nok ikke noe med Pergotime å gjøre, men det faktum at Pergotimebrukere ofte har PCOS, og kvinner med PCOS har høyere abortfrekvens enn andre.

Førstemann hos meg var Pergobaby.
Tante Fiolett er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder