Ønskebarn forum  
Gammel 14-02-2012, 17:21   #1
FrkMarge
Stadig innom

Medlem siden: Feb 2012
Standard Mister igjen for 4 gang... :(

Lurer på hvilke tilbud og muligheter vi har jeg?
Kort historie:

Første mann, ingen problemer med å bli gravid, Sykehuset Telemark:
1997: fødte datter 20 dager over termin med alvorlig preeklampsi. (hastesnitt og 2 mnd innleggelse av barnet i etterkant på riksen)
*Jeg fikk diagnosen Hashimotoes etter dette svangerskapet.
2003: fødte gutt til termin. Igangsatt pga begynnende preeklampsi. Styrtblødning ved morkakeløsning)
*Fikk diagnose Graves i tillegg til Hashimotoes like før dette svangerskapet og var hyper deler av det.

Ny mann, problemer med å bli gravid, Haukeland sykehus:
Nov. 2009: MA i uke 15
Nov 2010: Dødfødsel til termin pga morkakesvikt og stort barn (uoppdaget svangerskapsdiabetes)
Nov 2011: Ma i uke 9 etter å ha sett hjerteslag uken før.
Jan 2012: Første IVF-forsøk, 4 vellykkede egg hvorav det første innsatt 2/2. Fikk mensen nå i helgen, så det må annses som mislykket :(

Føler jeg har fått min dose med uflaks nå... riktignok har jeg to nesten friske barn, men vi ønsker oss så inderlig et barn sammen (han har ingen fra før).

Føler at jeg stanger i blinde... er det ikke mer vi kan gjøre nå enn å håpe på at ICIS eggene som ligger på frys og eventuelle nye forsøk skal klaffe?
Er det mer vi kan gjøre selv?

Hva med neste innsett? Er det noe jeg kan gjøre for å bedre forholdene? Spesiell mat, akupunktur, vitaminer, medikamenter, trim/ikke trim??????

En annen ting jeg har lurt på er hvorfor de ikke sjekker opp diabetesen jeg hadde i svangerskapet mer? Burde de ikke det FØR jeg blir gravid?
Kan de hindre meg å bli gravid eller gjøre det vanskeligere?
Har også en ekkel mens (har hatt det siden dødfødselen)... blodet er så tykkt, mørkt og har nesten koagulert når det havner i bindet gjennom hele syklusen. Det trekker ikke inn i bindet faktisk - det er da ikke normat???
Bør jeg begynne med blodfortynnende????

Sist endret av FrkMarge : 22-03-2012 kl 07:27
FrkMarge er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-02-2012, 18:03   #2
merita
Flyttet inn

merita sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Standard

Hei!!!
Trist å lese at du har vært igjennom så mye...
Når det gjelder mens, så har jeg det på samme måte, har ikke kontaktet legen, men jeg tror det er normalt. Har lest at noen helt ufarlige knyter i livmoren forårsaker det, og det går over av seg selv..
Når det gjelder hva du kan gjøre for å lykkes, snakk med legen, også noe helt umulig, ta det med ro, stress ned, prøv akupunktur, hvis du har mulighet, reis bort
Ingen sitter på fasiten her, dessverre ..
Stor klem fra en som " have been there, and done that"
4 fryseegg -som venter....
Gravid "på gamlemåten", helt uforventet, termin : 4. feb. 2013

merita er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-02-2012, 19:24   #3
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Bergen
Standard

Du har virkelig fått en stor dose med motgang i prosessen for å nå ønskebarnet! Får helt tårer i øynene når jeg leser det du har skrevet! Vet ikke om noen mirakelkur og jeg kan ikke begyynne å fatte hva du har vært igjennom. Det jeg kan si er at jeg har fått mer og mer tro på akupunktur. Da vi ble gravide førstegangen var det med akupunktur. Nå prøvde jeg akupunktur på ferskt forsøk og det ga veldig god eggkvalitet og graviditet. ( I begge tilfellene hadde vi 2 forsøk først med innsetning av perfekte egg, som ble negative (ene var en veldig tidlig sa)). Den første graviditeten var på et fryseegg som ikke var av spesielt god kvalitet. Denne graviditeten er etter ferskt forsøk.

Jeg har funnet meg en kinesisk lege som jeg synes er veldig flink. Ulempen med ham er at han snakker veldig dårlig norsk, men han forstår en del. Han holder til i Bergen sentrum. Utover ham har jeg ikke prøvd noe annet for å øke sjansene så det er alt jeg har å bidra med.

Håper den tøffe delen av prosessen er over for deres del og at dere får det til på neste forsøk.

Gammel 29-02-2012, 16:31   #4
sherider
Husvarm

sherider sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Standard

Jeg tenker også mye på om det er noe jeg kan gjøre for å øke sjansene... Men det eneste jeg ikke har prøvd er vel akupunktur, og den eneste gangen jeg har hatt positiv graviditetstest så fikk jeg mensen samme dagen.. og da hadde spiren sluppet taket. Jeg blir 36 år i juni. Så jeg føler at tiden renner ut for meg også. Jeg har hatt mitt siste egguttak som går under de man får økonomisk støtte til. Og det er jo ekstremt dyrt når man må betale alt selv. Fremdeles har jeg 5 egg på frys ( 4 firedelte og 1 tredelt) . Legene sier alltid at eggene de sitter inn hos meg er flotte, og at slimhinnen er flott ( 12 mm). Men ingen egg fester seg ( utenom den ene da) Jeg er alvorlig oppgitt og deprimert av dette. Og grunnet påskeferie så må jeg vente helt til mai før de skal sette inn egg hos meg igjen. Siden jeg har prøvd så mange ganger, så setter de inn to egg hver gang ( 1 egg hver gang ved mine tre første egginnsettinger) Og håpet er jo enda mindre når det ser ut som om de fleste som blir gravid , blir det på fersk forsøk. Og jeg har fryseegg igjen nå. Eneste gangen egget festet seg hos meg var på fersk forsøk.

Så jeg har full forståelse for at mange blir deprimert og motløs av disse prosessene

Men ønsker dere masse lykke, og håper av hele mitt hjerte at derec får en spire som blir sittende
Hjemmelaget spire.. MA ca uke 8..
6. Fryseforsøk endte i SA uke 6 April 2016
7. Fryseforsøk September 2016 Avlyst grunnet at eggene ikke klarte å overleve opptining
sherider er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-02-2012, 19:10   #5
Birgitte
Flyttet inn

Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sherider Vis innlegg
Jeg tenker også mye på om det er noe jeg kan gjøre for å øke sjansene... Men det eneste jeg ikke har prøvd er vel akupunktur, og den eneste gangen jeg har hatt positiv graviditetstest så fikk jeg mensen samme dagen.. og da hadde spiren sluppet taket. Jeg blir 36 år i juni. Så jeg føler at tiden renner ut for meg også. Jeg har hatt mitt siste egguttak som går under de man får økonomisk støtte til. Og det er jo ekstremt dyrt når man må betale alt selv. Fremdeles har jeg 5 egg på frys ( 4 firedelte og 1 tredelt) . Legene sier alltid at eggene de sitter inn hos meg er flotte, og at slimhinnen er flott ( 12 mm). Men ingen egg fester seg ( utenom den ene da) Jeg er alvorlig oppgitt og deprimert av dette. Og grunnet påskeferie så må jeg vente helt til mai før de skal sette inn egg hos meg igjen. Siden jeg har prøvd så mange ganger, så setter de inn to egg hver gang ( 1 egg hver gang ved mine tre første egginnsettinger) Og håpet er jo enda mindre når det ser ut som om de fleste som blir gravid , blir det på fersk forsøk. Og jeg har fryseegg igjen nå. Eneste gangen egget festet seg hos meg var på fersk forsøk.

Så jeg har full forståelse for at mange blir deprimert og motløs av disse prosessene

Men ønsker dere masse lykke, og håper av hele mitt hjerte at derec får en spire som blir sittende
Kjære deg, skjønner motløsheten din. Ikke alltid like lett å være positiv i dette gamet. Som en trøst til deg til jeg bare si at du fint også kan bli gravid på fryseegg. Jeg har blitt gravid på alle mine fryseforsøk- så ikke gi opp håpet. I tillegg til jeg bare si at de to gangene jeg har blitt gravid, har jeg levd veldig usunt ift hva jeg gjorde ved de andre forsøkene. Lykke lykke til!

- 1. icsi 07- MA uke 8
- 1. frys 08 - Mamma til en nydelig prins, febr 09
- 1. søskenicsi juni 10-neg
- 2. søskenicsi nov 10-kjemisk
- 1. søskenfrys april 11-MA 8+3
- 2. søskenfys 11 - Mamma til en nydelig prinsesse, juni 12

Birgittes dagbok
Birgitte er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-03-2012, 14:45   #6
sherider
Husvarm

sherider sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Standard

Birgitte: Takk for oppmuntrende ord Man trenger det i denne evige prøvingen for å holde motet oppe
Hjemmelaget spire.. MA ca uke 8..
6. Fryseforsøk endte i SA uke 6 April 2016
7. Fryseforsøk September 2016 Avlyst grunnet at eggene ikke klarte å overleve opptining
sherider er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-03-2012, 22:43   #7
FrkMarge
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av sherider Vis innlegg
Birgitte: Takk for oppmuntrende ord Man trenger det i denne evige prøvingen for å holde motet oppe
Selv om det ikke har klaffet for oss selv enda, vil jeg bare si at jeg også kjenner flere som har blitt gravide på fryseforsøk ;)
Gammel 22-03-2012, 07:25   #8
FrkMarge
Stadig innom

Standard

I dag er en dårlig dag. For en uke siden testet jeg ovverraskende positivt midt i mellom forsøkene våre, og i dag blør jeg. Dette er akkuratt samme blødningen jeg har hatt de andre gangene det har gått galt og jeg fortvilet.
Jeg rakk akkuratt å komme innom IVF-avdelingen for å se hva som var på gang, før det gikk galt igjen.
Jeg er bare 5+5 i dag, men det blir nok ikke lenger enn det.
Nå har jeg hatt 3 aborter og en dødfødsel. I tillegg har jeg hatt preeklampsi i de to svangerskapene som har endt i levende barn.
Hva kan være galt? Det må jo være en grunn til at jeg mister hele tiden?

Det er jo helt grusomt å oppleve dette gang på gang på gang når vi på toppen av det hele sliter med å bli gravide pga mannens elendige sædkvalitet.
Jeg er snart 39 år og jeg begynner å få helt panikk må jeg innrømme..... Jeg har ikke turt å fortelle ham at jeg spotter enda, men jeg har ikke noe håp igjen nå egentlig.

Denne gangen har jeg begynnt på Abyl-E også, uten at det har hjulpet åpenbart.
---------------------------Mannebytte
2003: Preeklampsi 1997: Preeklampsi

Sist endret av FrkMarge : 22-03-2012 kl 07:27
Gammel 22-03-2012, 07:42   #9
FINA
Fastboende

FINA sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Bergen
Standard

Så utrolig trist FrkMarge!

Har ingen gode råd. Ord blir også fattige når jeg ser hva du har vært igjennom. Ta vare på deg selv! Håper dere finner noe som kan hjelpe dere med å få ønskebarnet deres!

Gammel 23-03-2012, 14:35   #10
Knitty
Skravleguru

Knitty sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Standard

til deg, FrkMarge.

Den mensen din høres ut som min ved de første ivf-forsøkene. Jeg testet positivt etter både første og andre ivf-forsøk, men spottet og blødde det ut bare få dager etter positiv test. Jeg tenkte at jeg har ingenting å tape på å prøve noe nytt, og satset på akupunktur. Akupunktøren mente at jeg hadde svært dårlig blodsirkulasjon i livmor som førte til den type mens, og dårlige forhold for egg som prøver å feste seg. Jeg fikk nåler for dette i 2 sykluser før neste forsøk, og kunne se etterhvert at mensen endret seg. På tredje ivf-forsøk fikk vi vanvittig bra egg ut, ble gravid og fikk "ørten" på frys. Dette siste ivf-forsøket inkl. fryseforsøk har gitt oss alle barna våre!

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men send meg en pm, så kan du få navn og tlf.nr. til "min" akupunktør i Oslo?
Gutt f. august 2009
Tvillinggutter f. november 2011
Knitty er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder