Ønskebarn forum  
Gammel 17-10-2005, 08:57   #21
Evighåper
Husvarm

Evighåper sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Østfold
Standard Hei dere

Hører hjemme her jeg og...

I kortversjon min historie: jeg er 28 (pco) min mann 29 (ingen problem), sluttet med prevensjon i `99..
visste jo at det kunne ta litt tid... det har blitt 4 pergo kurer, 3 innseminasjoner, 1.ivf negativt, 2.ivf overtsimulert - ut 26 egg!! 10 egg på fryseren...
mai 05. 1 fryseforsøk, testet positivt etter ca 10 dager, testet igjen og igjen fortsatt positivt på dag 15 etter innsetting.. GLEDE, rett og slett GLEDE!!

VI kunne nesten ikke tro at det endelig var vår tur, så 1.juli hadde vi fått time for UL i porsgrunn, dette var uke 7.. Jeg ante fred og ingen fare, hadde ikke blødd eller noe, så dette gledet vi oss til. Jeg satte meg i stolen og legen gjorde seg klar.. vi var spente på om det var en eller to der inne.... sjokket var stort da vi fikk beskjeden om at det ikke var noen i det hele tatt.. Legen litt usikker og ba meg ta en graviditetstest for å være sikker, den var NEGATIV :trist: :trist: Den lille spiren hadde sluttet å utvikle seg...

Hjertet mitt stoppet å slå, hele verden sto stille.. det var rett og slett ufattelig, hele veien hjem i en helt annen sinnstemning enn da vi dro.. fikk beskjed om å slutte på medisinene (progynova og progestan) så ville blødningen komme av seg selv og gjett om det gjorde..

full av pågangsmot slutten av august, for det var klart for nytt fryseforsøk, for har jo hørt at hvis man har vært gravid, så er det lettere å bli det igjen, men nei 2.fryseforsøk endte i blødning...

så nå har jeg begynt å sørge... skjønner jo etter å ha lest her inne, at det tok jeg meg ikke tid til i sommer, men gråten sitter i halsen ofte.. diktet til Annemor gikk rett i hjertet mitt...

Til dere andre her inne; sorgen kan ikke bekrives i ord, men jeg føler deres smerte og sorg i hjertet.

klem fra Evighåper
Evighåper er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-11-2005, 13:23   #22
Angelina
Gjest

Standard

Det er oppmuntrene å se at for til tross de vanskelighetere du har vært gjennom så er du så reflektert.Det er trist det du forteller, på en annen side så er det en trøst for oss, vi er ikke alene...
  Svar med sitat
Gammel 21-11-2005, 14:04   #23
snøfnugg
Flyttet inn

snøfnugg sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Oslo
Standard Ville bare sende...

..deg en klem... Urettferdig at noen skal miste så mange ganger, krysser fingrene for at det ikke blir noen fjerde, hverken for deg eller meg. Du fortjener bare lykke fremover :megaklem:

1. IVF juni 2012 - negativt
2. IVF oktober 2012 - negativt
3. IVF blir i januar 2014 - avbrutt
snøfnugg er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-11-2005, 17:27   #24
Tone
Superskravler

Tone sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Vestlandet
Standard

Koselig med tilbakemeldinger alle sammen, men det var ikkje meningen at eg skulle ha min egen tråd her inne.. Kanskje noen kan hjelpe meg og få den inn til de andre presentasjonene..

Klemmer og takk for hjelpen

Tone er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-11-2005, 09:31   #25
Hulderjenta
Fersk på forum

Hulderjenta sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Vestlending i Hedmark
Standard

Hei

Hulderjenta heter jeg, og fikk vite i forgårs, da jeg trodde jeg var 11+4, at vår etterlengtede spire døde i 8. uke. Venter på blødning, skal evt til utskrapning.

Blir godt å snakke med noen som vet. Av de jeg kjenner, kjenner jeg bare til en som har opplevd å miste, og den personen er ikke en jeg kan snakke med om dette. Så jeg er glad for at dette underforumet finnes.

:gruppekl:

Hulderjenta er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-11-2005, 10:12   #26
Tone
Superskravler

Tone sin avatar

Standard

Hei kjære deg..

Det er trist for hver ny som må melde seg inn her.. Trist fordi det skulle ikkje være slik at noen ble tatt fra sin lille :lykkeeng: på denne måten. Men når det først er slik så er eg glad du fant veien inn for eg håper det kan være til hjelp og støtte.. Sjølv om vi ikkje kjenner kvarandre personlig så veit vi kva dette gjør med deg og ønsker hjelpe deg så godt det er mulig. Ein må nok ha vært der før for å kunne si med hånden på hjerte at eg forstår korleis du har det og kva du må gjennom no..

Verden blir snudd på hode og alt ein ser er eit tomrom etter den lille :lykkeeng: . Det er eit lite underverk som er blitt tatt fra deg no og det vekker så mange følelser. Sorg og sinne, avmakt og redsel.. Og midt opp ialt kommer usikkerheten for kva som venter deg..

Syns det er litt vanskelig og vite hvor mye eg skal skrive her til deg, du nå bare sende pm om det er noe eg kan hjelpe med. Tenker i alle fall på deg og din lille :lykkeeng: som du har blitt tatt fra..

:megaklem:

Gammel 03-12-2005, 21:19   #27
Eva
Stadig innom

Eva sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Standard

Hei!
Jeg heter "Eva", er 28 år, sambon er 30.
Vi hadde vårt første ivf forsøk mai 05, men vi mistet spiren da jeg var 11 uker på vei. Vi har prøvd lenge før vi endte med ivf forsøk, og gleden var stor da vi så at testen var positiv. Men desverre gikk det galt. Jeg hadde mye vondt fra dag en egentlig, og vi var vel litt forbredt på at det kunne gå galt.
Nå er vi redde for at det skal skje igjen, da jeg ruger på et gullegg på dag 3...tiden går sakte, og tankene er så utrolig mange. Det er tungt, men vi får krysse det vi har og håpe at det går bra denne gangen. Ser at det er mange her som har vært igjennom det å miste mange ganger....jeg føler dypt med dere.
Vi er glade for at vi har funnet dette forumet. Godt å ikke føle seg helt alene.

Fra Eva.
Eva er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-12-2005, 11:46   #28
Evighåper
Husvarm

Evighåper sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Østfold
Standard

Hei EVA

Hva skal jeg si "velkommen" blir litt rart, men det er godt å ha dette forumet, vi er mange i samme båt, dessverre...

Ønsker deg lykken til med gullegget som du ruger på!

Klem fra Evighåper
Evighåper er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-12-2005, 12:00   #29
Tone
Superskravler

Tone sin avatar

Standard

Sier det samme eg også.. Blir litt rart og ønske velkommen, men det er jo sant som det er sagt.. Du er velkommen og eg håper du lykkes no...

Tanken din om ikkje glemme pappa fekk meg til å leite etter ting sett fra pappas vinkel men det har eg ikkje klart finne..

Det er jo en påkjenning for dei også, så eg håper andre klarer og finne noe som en engel pappa har skrevet..

:klemmer:

Gammel 08-12-2005, 20:55   #30
Nepa
Fastboende

Nepa sin avatar

Sted: Follo
Standard

Hei dere

Trist og rart å lese andres sterke historier her inne. Gråter for det dere har opplevd, men det er likevel snev av optimisme her. Det er en gjeng med sterke damer som har samlet seg her, og det er så godt at vi kan dele av med hverandre.

Det er nå tre måneder siden min sa, og jeg merker at jeg helt klart har kommet videre på mange måter. Det å skrive her på fub har vært god terapi, jeg har aldri vært noen "skriver" men dette har vært og er virkelig givende for meg. Fra å være helt på bunn uten å klare å se fremover klarer jeg nå å se fremover uten å få fullstendig panikk. Så om tiden ikke leger alle sår, så blir det i alle fall lettere å leve med dem.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette egentlig... Men jeg er så glad for at dette forumet finnes. Og jeg håper andre som er i bunn av en bølgedal også vil få snev av optimisme av å være her hos oss :gruppekl:
*2.ICSI 2005 SA uke 14
*3.ICSI mars 2006
En vakker gutt og ei nydelig jenteengel f. uke 27

*1.søskenICSI mai 2008 negativ
*2.søskenICSI sept 2008 positiv Termin juni`09

Boka mi
Nepa er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg