Ønskebarn forum  
Gammel 23-09-2019, 16:37   #421
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Takk for gode ord

Sist hadde vi 8 blasto av tilsynelatende topp kvalitet og 5 av de var perfekte etter gentestingen. Hadde nok sett for meg 4-5 etter gentesting nå også...

Vi hadde jo plamer om å sette inn to så den planen går jo uansett i vasken. Sånn sett er det en fordel om det ikke blir noe egg til innsett denne gangen.

Stresset er også at mannen må ned igjen og levere sædprøve for de brukte opp resten nå på denne donoren. Så det blir endel mer penger og styr.

Vet noen om det regnes som 1 donor «brukt opp» selv om det ikke blir egg til innsett?? Vi har 3 donororer i garantipakken og dette er nr 2...
Det kommer an på hva som står i kontrakten. I Riga hadde jeg ingen garantipakke, men ved dobbeltdonasjon som jeg betalte for, var man garantert minst to embryoer (tre dagers) til innsett. Ved kun ett fikk man 50% rabatt og ved ingen fikk man alle pengene igjen (minus medisinene til eggdonor). Da Mammahjerte kun fikk en blastocyst til innsett i St. Petersburg (ved en eggdonasjon som garanterte minst 4 blastocyster), fikk hun en ny eggdonasjon uten ekstra omkostninger ved neste forsøk, mao et nytt ferskforsøk siden klinikken ikke hadde oppfylt garantien ved det første forsøket (som var negativt). Hun lyktes på dette forsøket

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-09-2019, 16:50   #422
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Angelique Vis innlegg
Et mer generelt spørsmål ut ifra den samtalen som har vært nå - dere som har vært ved flere ulike klinikker, er det også ulik praksis for hva de regner som god nok kvalitet på embryo til å fryse ned? Hos Serum fikk vi beskjed om at det var vanlig at de hadde 3-5 embryoer på dag 5, slik at man fikk 1-2 på frys. I Russland fikk vi derimot beskjed at 2 av toppkvalitet på dag 5 er det man kan regne med.
Jeg har hørt at i Spania er det veldig strenge nasjonale regler på hvilke egg som kan fryses ned.
Ellers er det verdt å merke seg to ting:
1. Hver enkelt klinikk klassifiserer eggkvaliteten selv, så systemet er ikke nødvendigvis så uniformt som det kan virke. Mao kan AA på en klinikk i praksis være det samme som BB ved en annen. Det blir som med universitetskarakterer - noen steder henger toppkarakterene høyere enn andre. Klinikkene vil selvsagt påstå at dette er objektivt, men det blir som å sette bukken til havresekken.
2. De ulike klinikkene har varierende kompetanse på nedfrysing og opptining av embryoer. Derfor får man varierende statistikk på sjansen for å lykkes med fryseegg versus ferskforsøk. Og derfor får man også variasjon på hvor mange egg som ansees som gode nok til å fryses ned. Jeg har hørt noen her inne påstå at f.eks. Serum fokuserer mest på ferskforsøk. At man får flere på frys, betyr ikke det samme som at alle er av toppkvalitet. I Riga fikk jeg ett ferskforsøk og to fryseforsøk ut av hver runde med dobbeldonasjon. Der regnet de et fryseforsøk til å ha nesten halvparten så stor sjanse til å lykkes som et ferskforsøk, mens ved OLGA regner de sjansen for å være nesten like stor.

Skal dere ha forsøk i begynnelsen av oktober?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals

Sist endret av Sent Ute : 23-09-2019 kl 16:56
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-09-2019, 21:13   #423
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det kalles øl, men smaker brus
Ok! 👍😊 Takk
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2019, 09:10   #424
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Eg såg et bankende hjerte på ultralyd igår ❤ Så nå er eg så glad Og så fikk eg kvalmestillende tabletter, så håper det hjelper Har dere noen erfaringer med dem?
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2019, 18:21   #425
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Eg såg et bankende hjerte på ultralyd igår ❤ Så nå er eg så glad Og så fikk eg kvalmestillende tabletter, så håper det hjelper Har dere noen erfaringer med dem?

Så utrolig gøy med et bankende hjerte ❤️ Har en venninne som hadde god effekt av kvalmestillende tabletter, så er lov å håpe. Jeg skal på ultralyd fredag, kjempespent 🤩

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2019, 21:21   #426
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Ja, det er det eg og tenker. Det er veldig rart han ikkje vet det. Håper virkelig ikkje kvalmen blir verre Takk for tips! Hvor får man kjøpt ingefærbrus? Der hørtes godt ut. Har aldri smakt det. Lager meg ingefærte, men hjelper ikkje så mye. Og ofte er eg så kvalm at eg ikkje klarer tanken på det, eller noe som helst. Men takk for tips!
Sea Band hjalp meg. Jeg var fortsatt kvalm, men klarte å komme ut av senga uten å kaste opp. Legen din.... tror jammen jeg hadde sett meg om etter en ny fastlege..
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2019, 21:21   #427
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Gratulerer SK90! Så fantastisk
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2019, 21:27   #428
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Så fantastisk å lese SK90
Gratulerer så mye!

Håper kvalmen snart letter
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-09-2019, 22:00   #429
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Sitat:
Såå gøy SK90❤️👏🏻 Tenker du er glad nå 😊
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-09-2019, 09:57   #430
Angelique
Nykommer

Medlem siden: Feb 2019
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg har hørt at i Spania er det veldig strenge nasjonale regler på hvilke egg som kan fryses ned.
Ellers er det verdt å merke seg to ting:
1. Hver enkelt klinikk klassifiserer eggkvaliteten selv, så systemet er ikke nødvendigvis så uniformt som det kan virke. Mao kan AA på en klinikk i praksis være det samme som BB ved en annen. Det blir som med universitetskarakterer - noen steder henger toppkarakterene høyere enn andre. Klinikkene vil selvsagt påstå at dette er objektivt, men det blir som å sette bukken til havresekken.
2. De ulike klinikkene har varierende kompetanse på nedfrysing og opptining av embryoer. Derfor får man varierende statistikk på sjansen for å lykkes med fryseegg versus ferskforsøk. Og derfor får man også variasjon på hvor mange egg som ansees som gode nok til å fryses ned. Jeg har hørt noen her inne påstå at f.eks. Serum fokuserer mest på ferskforsøk. At man får flere på frys, betyr ikke det samme som at alle er av toppkvalitet. I Riga fikk jeg ett ferskforsøk og to fryseforsøk ut av hver runde med dobbeldonasjon. Der regnet de et fryseforsøk til å ha nesten halvparten så stor sjanse til å lykkes som et ferskforsøk, mens ved OLGA regner de sjansen for å være nesten like stor.

Skal dere ha forsøk i begynnelsen av oktober?
Ja, mannen drar ned på mandag, og jeg neste fredag igjen. Fikk lov denne gangen til å teste bare å bruke plaster. Det har til nå gitt langt mindre psykiske plager. Slimhinnen er trelags og 9 mm i dag, etter ei uke på medisiner. For håpe det er bra nok for Russland. Nesten litt rart å ikke trenge å passe på å ta piller til riktig tid

Jeg har ikke helt inntrykket av at Serum fokuserer på ferskforsøk, både basert på egne erfaringer og de jeg kjenner som har vært der. Men det kan være at de er nokså strenge på hva de faktisk fryser ned. Hos oss ønsket Penny/Serum gjerne å teste med embryo som hadde vært fryst, da hun mente at hos noen fungerer det bedre enn ferskforsøk. Men vi fikk aldri noe på frys, og hun tok ikke sjansen sist gang på å vente til dag 5 med det vi hadde, da hun hadde en mistanke om at de ikke kom til å utvikle seg forbi dag 3. Så ja, fortsatt forvirret.

Jeg har jo et litt større håp denne gangen, da ERA-testen faktisk viste en forskyvning, men det forklarer fremdeles ikke hvorfor vi ikke fikk noen embryoer på frys i de tre tidligere forsøkene. Men slikt blir man bare smågal av å gå og tenke på..
Angelique er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder