Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-07-2018, 20:11   #1
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard Hysteroskopi... hvor anbefaler du?

Hei damer!

Vi har hatt 3 innsett med donoregg og ingen positive tester enda.

Gjorde en hysteroskopi på Hausken før forrige innsett. Han fant bittelitt arrvev som ble spaltet.

Klinikken min i Spania er Instituto Bernabeu og de nevnte på forrige innsett at de kanskje ønsket en ny hysteroskopi av meg om jeg testet negativt etter dette innsettet. Det gjorde jeg og nå er jeg litt i tenkeboksen. Jeg kan jo dra på Hausken igjen, men ser mange anbefaler Serum i Athen. Det frister å bestille en time der, men blir det kanskje rart å gjøre det i Hellas i stedet for på min egen klinikk i Spania når jeg likevel på reise utenlands? Er Spanske klinikker like gode som Serum på dette med hysteroskopi??

Jeg skal skype med den spanske legen min om to uker så det er greit å ha gjort litt research før det

Hva anbefaler DU?

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med trisomi. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gjør nå fryseforsøk med donoregg

1. ED i Spania mars-18 neg resultat

2. ED i Spania mai-18 neg resultat

3. ED i Spania juni-18 neg resultat

venter på ny plan og ny donor

Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-07-2018, 22:01   #2
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Personlig ville jeg iallfall ha droppet Hausken neste gang. Aner ikke om sykehuset Serum bruker i Athen, er bedre enn spanske klinikker generelt, men en god grunn til å bruke din egen klinikk (vel og merke om det gjøres på selve klinikken og av samme legen(e) som skal gjøre innsett neste gang), er at de får førstehåndskjennskap til livmoren din og dermed lettere kan justere plasseringen av embryoene etterpå. Tror imidlertid at en ting som særpreger Athen, er at de gjør et slags implantasjonskutt som er mer dyptgående enn vanlig scratching, og som flere derfor sverger til. Og om du ikke allerede har sendt inn blod til analyse hos dem i posten, kan de ta bakterieprøver under hysteroskopien og teste for det samme. Akkurat det med den utvidete bakterietestingen tror jeg de er nokså alene om. Ellers har jeg forstått det sånn at de kan teste for NK-celler i livmoren både i Spania og Hellas, men vet ikke om det gjøres ved klinikken din.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
UL 11.6: 1 bankende hjerte

Sist endret av Sent Ute : 04-07-2018 kl 22:12
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-07-2018, 19:45   #3
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Personlig ville jeg iallfall ha droppet Hausken neste gang. Aner ikke om sykehuset Serum bruker i Athen, er bedre enn spanske klinikker generelt, men en god grunn til å bruke din egen klinikk (vel og merke om det gjøres på selve klinikken og av samme legen(e) som skal gjøre innsett neste gang), er at de får førstehåndskjennskap til livmoren din og dermed lettere kan justere plasseringen av embryoene etterpå. Tror imidlertid at en ting som særpreger Athen, er at de gjør et slags implantasjonskutt som er mer dyptgående enn vanlig scratching, og som flere derfor sverger til. Og om du ikke allerede har sendt inn blod til analyse hos dem i posten, kan de ta bakterieprøver under hysteroskopien og teste for det samme. Akkurat det med den utvidete bakterietestingen tror jeg de er nokså alene om. Ellers har jeg forstått det sånn at de kan teste for NK-celler i livmoren både i Spania og Hellas, men vet ikke om det gjøres ved klinikken din.
Hører med klinikken min på skype den 18.7. om de ønsker å gjøre det selv.

Jeg har tatt prøver av mensblod(!) fra Serum før og de fant ingenting.

Hausken blir det ikke igjen så blir vel enten min egen klinikk eller Serum.

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med trisomi. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gammel 09-07-2018, 08:23   #4
lillemy.
Nykommer

Medlem siden: Feb 2017
Sted: Vestlandet
Standard

[/QUOTE] Personlig ville jeg iallfall ha droppet Hausken neste gang. Aner ikke om sykehuset Serum bruker i Athen, er bedre enn spanske klinikker generelt, men en god grunn til å bruke din egen klinikk (vel og merke om det gjøres på selve klinikken og av samme legen(e) som skal gjøre innsett neste gang), er at de får førstehåndskjennskap til livmoren din og dermed lettere kan justere plasseringen av embryoene etterpå... [QUOTE]

Som Sent Ute sier, jeg ville droppet Hausken neste gang. Jeg kom fra AVA Peter i går kveld, etter hysteroscopy der, siden jeg tilhører den klinikken. Det er ikke tvil om at det er en absolutt fordel å få utført undersøkelsen og evt ingrep på klinikken du tilhører, slik at de vet hvilke forhold som gjelder akkurat deg! Men som Sent Ute sier, det er jo en fordel om det utføres av legen som skal ta seg av resten av prosessen også. I mitt tilfelle fant de faktisk noe, arrvev og en ploypp som de fjernet, og jeg ble kjempeglad, kanskje det har vær årsaken til at de to graviditetene (kjemisk) ikke gikk så bra! Nå er jeg full av optimisme, og veldig fornøyd med å ha fått utført hysteroscopien på klinikken jeg tilhører!
Lykke til med valget og veien videre
Gravid 12 uker på 8.forsøk (ma)
ED ava Peter september -17, ferskforsøk, negativ
ED ava Peter januar -18, fryseforsøk, positiv, SA uke 5 (kjemisk gravid)
ED ava Peter april -18, fryseforsøk, positiv, SA uke 5 (kjemisk gravid)
ED ava Peter august -18, fryseforsøk......
lillemy. er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-07-2018, 09:34   #5
Newbie
Stadig innom

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Personlig ville jeg iallfall ha droppet Hausken neste gang. Aner ikke om sykehuset Serum bruker i Athen, er bedre enn spanske klinikker generelt, men en god grunn til å bruke din egen klinikk (vel og merke om det gjøres på selve klinikken og av samme legen(e) som skal gjøre innsett neste gang), er at de får førstehåndskjennskap til livmoren din og dermed lettere kan justere plasseringen av embryoene etterpå...
Sitat:

Som Sent Ute sier, jeg ville droppet Hausken neste gang. Jeg kom fra AVA Peter i går kveld, etter hysteroscopy der, siden jeg tilhører den klinikken. Det er ikke tvil om at det er en absolutt fordel å få utført undersøkelsen og evt ingrep på klinikken du tilhører, slik at de vet hvilke forhold som gjelder akkurat deg! Men som Sent Ute sier, det er jo en fordel om det utføres av legen som skal ta seg av resten av prosessen også. I mitt tilfelle fant de faktisk noe, arrvev og en ploypp som de fjernet, og jeg ble kjempeglad, kanskje det har vær årsaken til at de to graviditetene (kjemisk) ikke gikk så bra! Nå er jeg full av optimisme, og veldig fornøyd med å ha fått utført hysteroscopien på klinikken jeg tilhører!
Lykke til med valget og veien videre
Så godt å høre at «hysteriet» bar resultater, lillemy! Nå ligger alt til rette for et velykket innsett i august
Gammel 09-07-2018, 09:43   #6
lillemy.
Nykommer

Medlem siden: Feb 2017
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Newbie: Så godt å høre at «hysteriet» bar resultater, lillemy! Nå ligger alt til rette for et velykket innsett i august
Nå ble det utsatt til september, for fikk noen medisiner som må få tid til å virke. Men det spiller ingen rolle akkurat nå, nå er vi bare glade

Tvi tvi disse dagene, Newbie, måtte dette være starten på alt godt!
Gravid 12 uker på 8.forsøk (ma)
ED ava Peter september -17, ferskforsøk, negativ
ED ava Peter januar -18, fryseforsøk, positiv, SA uke 5 (kjemisk gravid)
ED ava Peter april -18, fryseforsøk, positiv, SA uke 5 (kjemisk gravid)
ED ava Peter august -18, fryseforsøk......
lillemy. er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-07-2018, 23:05   #7
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Hører med klinikken min på skype den 18.7. om de ønsker å gjøre det selv.

Jeg har tatt prøver av mensblod(!) fra Serum før og de fant ingenting.

Hausken blir det ikke igjen så blir vel enten min egen klinikk eller Serum.
Kjære Myrullen,

Veldig leit å høre at det ikke gikk denne gangen. Så vondt. Samtidig godt å se at dere tenker framover, og jeg har troa på å prøve å justere opplegget noe og sjekke det som sjekkes kan.

Enig med de andre her - jeg ville gjort det på min egen klinikk. Og jeg har jo hørt at Serum er veldig gode, særlig på immunologiske problemer og infeksjoner. Har ikke hørt at de er særs gode på hyst, men det kan jo hende. En mulighet er å høre med begge, hva tror de, hva ser de etter, hvilke resultater oppnår de. Men, som sagt, egen klinikk gir mange fordeler.

Masse lykke til!
Gammel 11-07-2018, 19:21   #8
Myrullen
Stadig innom

Standard

Takk for innspill dere!!

Sommerferie her og mindre tid til å titte innom forumet

Skal skype om én uke så da hører jeg om de ønsker å gjøre hysten selv.

Så dere tenker at det er hvis det er min lege som gjør BÅDE hysten og innsett at det er en fordel?

Gammel 12-07-2018, 07:14   #9
Newbie
Stadig innom

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Takk for innspill dere!!

Sommerferie her og mindre tid til å titte innom forumet

Skal skype om én uke så da hører jeg om de ønsker å gjøre hysten selv.

Så dere tenker at det er hvis det er min lege som gjør BÅDE hysten og innsett at det er en fordel?
Da jeg ble bedt om å komme til St. Petersburg for hysteroskopi, spurte jeg om jeg kunne gjøre det i Norge. Da forklarte de at de ønsket at den legen som skulle gjøre innsett også gjorde hysteroskopien fordi hun da i tillegg til å fjerne eventuelle hindringer, også kunne gjøre seg opp en mening om hvor i min livmor den mest gunstige plasseringen av embryoet er ved innsett. Og det er jo et godt poeng, synes jeg.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder