Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Adopsjon > Adopsjonsland > Russland

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-02-2007, 06:51   #11
Drømmen om barn
Flyttet inn

Drømmen om barn sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Standard

jeg kjenner 1 par med adopsjon fra russland. Og uten byrå. MEn den situasjonen var anderledes iom at de var russere begge to. Og ikke helt stueren adopsjon.......... Det er som oftest ikke mulig.

Elsket gutten sin...

Så ble de stående disse 3, tro, håp og kjærlighet. Men størst av alt er kjærligheten.
Drømmen om barn er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-02-2007, 06:55   #12
Drømmen om barn
Flyttet inn

Standard

hvorfor kan jeg ikke se innlegget jeg skrev nettopp? Har fått bekreftet at det ble sendt...

Der så jeg det, men DET tok lang tid...........

Elsket gutten sin...

Så ble de stående disse 3, tro, håp og kjærlighet. Men størst av alt er kjærligheten.
Gammel 02-02-2007, 16:12   #13
Benta
Fullstendig hekta

Benta sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: I Grenseland
Standard

Ja vi er smertelig klar over at det skal mye til å slippe igjennom nåløyet så lenge vi er norske statsborgere begge to.. Men vi har sterke relasjoner til landet og håper at det kan hjelpe oss..

Etter gårsdagens reportasje på TV2, der de viste forholdene på et russisk sykehus der de små foreldreløse babyene fikk tapet munnen igjen for ikke å gråte, har jeg ikke helt vært meg selv

Det er en vannvittig vond følelse at dette er mulig, rett utenfor døra vår. Ett eller annet skal gjøres, adopsjon eller ikke
HÅP ER OGSÅ ET VALG
Benta er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-02-2007, 19:55   #14
Drømmen om barn
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Benta Vis innlegg
Ja vi er smertelig klar over at det skal mye til å slippe igjennom nåløyet så lenge vi er norske statsborgere begge to.. Men vi har sterke relasjoner til landet og håper at det kan hjelpe oss..

Etter gårsdagens reportasje på TV2, der de viste forholdene på et russisk sykehus der de små foreldreløse babyene fikk tapet munnen igjen for ikke å gråte, har jeg ikke helt vært meg selv

Det er en vannvittig vond følelse at dette er mulig, rett utenfor døra vår. Ett eller annet skal gjøres, adopsjon eller ikke
Ja det er HELT SYYYYKT at slikt skjer! Jeg ble dårlig jeg!

Elsket gutten sin...

Gammel 04-02-2007, 20:47   #15
Benta
Fullstendig hekta

Benta sin avatar

Standard

Lite nytt å rapportere her i fra, men jeg tenker hele tiden på de stakkars små på det barnesykehuset

Tror det får bli årets juleaksjon, på en eller annen måte må det jo være mulig å få hjelpe dem....
HÅP ER OGSÅ ET VALG
Gammel 12-02-2007, 08:25   #16
Benta
Fullstendig hekta

Benta sin avatar

Standard

Nå er den skikkelige spenninga i gang, alle papirer er overlevert, så nå er det bare å håpe at Bufdir ser med velvilje på søknaden :kryss:

Vet ikke hvorfor, men har en teori om at et eventuelt avslag vil komme veldig fort. Har vel litt å gjøre med at dersom de i prinsippsak ikke godkjenner private adopsjoner, vil de heller ikke bruke lang tid på saksgangen.

Håper, håper, håper :kryss: :kryss: :kryss: at de tar seg tid til å sette seg inn i saken, og at de ser at her er virkelig grunnlag for å bruke regelen som tillater denne type adopsjon.

Ble litt tom når når alt vi kan gjøre er å har lyst til å følge papirene til Oslo og kjøre presentasjon av saken

La oss håpe at de ser i velvilje på søknaden vår
HÅP ER OGSÅ ET VALG
Gammel 12-02-2007, 08:31   #17
Drømmen om barn
Flyttet inn

Standard

Å jeg skal krysse alt jeg ahr her for dere! Lykke til!

Elsket gutten sin...

Gammel 12-02-2007, 08:41   #18
lama
Stadig innom

lama sin avatar

Sted: Møre og Romsdal
Standard

Lykke til!!:klemmer:
lama er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-02-2007, 09:17   #19
snø
Husvarm

Medlem siden: May 2005
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Benta Vis innlegg
Nå er den skikkelige spenninga i gang, alle papirer er overlevert, så nå er det bare å håpe at Bufdir ser med velvilje på søknaden :kryss:

Vet ikke hvorfor, men har en teori om at et eventuelt avslag vil komme veldig fort. Har vel litt å gjøre med at dersom de i prinsippsak ikke godkjenner private adopsjoner, vil de heller ikke bruke lang tid på saksgangen.

Håper, håper, håper :kryss: :kryss: :kryss: at de tar seg tid til å sette seg inn i saken, og at de ser at her er virkelig grunnlag for å bruke regelen som tillater denne type adopsjon.

Ble litt tom når når alt vi kan gjøre er å har lyst til å følge papirene til Oslo og kjøre presentasjon av saken

La oss håpe at de ser i velvilje på søknaden vår
Tvi-tvi og lykke til, blir spennende å følge dere videre! Det støreste hinderet for dere er vel kanskje ikke at det er en adopsjon utenfor foreningen, men at Bufdir tydeligvis er skeptiske til adopsjon fra Russland i det hele tatt for tiden? :( Håper det går i orden både for dere, og for de andre som ønsker å adoptere fra Russland gjennom AF.

:kryss: :kryss: :kryss:

Ferdig!
snø er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-02-2007, 13:23   #20
Benta
Fullstendig hekta

Benta sin avatar

Standard

Takk for dere titter innom, det varmer!

Hadde vi kunnet gått igjennom AF hadde det vært en stor lettelse for oss! Men pr i dag så er det ingen som har akkreditering på Russland...

Det ser ut som det er et nytt regelverk er på trappene, og Russland vil ikke lenger tillate utenlandsadopsjon. Så vi har ikke tid til å vente og se hva som skjer, dette er vår eneste mulighet før "grensa blir stengt".

Godt mulig norske myndigheter er skeptiske, men vi får håpe de ser på saken vår og vektlegger den som en konkret sak og ikke som en storpolitisk avgjørelse.
HÅP ER OGSÅ ET VALG
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder