Ønskebarn forum  
Gammel 28-06-2015, 01:02   #1
yvonne
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2015
Standard Ønsker barn men er singel !

Singel dame som ønsker barn. Hvor finner jeg mannen ?
yvonne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-06-2015, 18:58   #2
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Trenger du mannen?

Finnes jo alternativer, i form av inseminering eller IVF med sæddonor
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-2015, 12:39   #3
Sirenita
Stadig innom

Sirenita sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Standard

http://inoradopt.no/enslige-sokere-k...tere-fra-kina/
Gammel 31-07-2015, 13:23   #4
Anneliten
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2015
Standard

Det enkleste for oss single med barneønske er sæddonasjon og assistert befruktning i utlandet. Så kan man velge om man vil ha IVF eller IUI(inseminasjon). Jeg bor i Nord-Norge, slik at reiseveien til Danmark er lang og kostbar, så etter ett IUI-forsøk gikk jeg over til IVF. Er nå igang m første forsøk, hentet ut 1 egg idag man føler seg litt alene i hele prosessen, men jeg synes egentlig det går veldig greit. Det koster en del, da, og jeg har vel brukt oppimot 30 000 så langt. Og nå er jeg så drittlei av hele København at jeg sverger med kors på halsen at så snart jeg får positiv test skal jeg ALDRI tilbake

Prøvd 6mnd med tidligere samboer i 2009, negativt
IUI-D ved Stork klinikk februar 2015, negativt
IVF-D ved CFC august 2015, negativt
Anneliten er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-08-2015, 12:09   #5
sosa
Stamgjest

Medlem siden: Nov 2012
Standard

Jeg var singel og visste at jeg ikke kunne få barn på normalt vis, så jeg brukte en klinikk i Aarhus i Danmark, for mine prøverørsforsøk. Nå gikk ikke det for min del, pga dårlige egg i tillegg, så jeg endte opp med å fortsette å prøve i Spania, hvor jeg benytta meg av egg- og spermdonor.
Så det finnes mange muligheter for å bli gravid selv om man er singel

Lykke til!!
FET, forsøk nr. 7 og 8 i Alicante 2013
Eggdonasjon + sperm fra "egen" mann, forsøk nr. 9 i Alicante 2014 Lille mirakel så dagens lys august 2015
Første søskenforsøk med frosne embryoer. 2 stk satt inn desember 2016. Ett på ul 4. januar 2017. OUL 24.03 ga termin 24.08.2017
sosa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-08-2015, 15:11   #6
lissi
Stadig innom

Medlem siden: Dec 2011
Standard

Sosa; har du fått skatten din enda eller? Ser terminen er imorgen??? Har fulgt deg hele veien;) Lykke til hvis ikke det er overstått enda;)

1. ED- gutten født i oktober 2012 gravid med lillebror,termin 08.06.2015!;)
lissi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-06-2016, 17:58   #7
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard Adoptere barn fra Kina med spesielle behov

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sirenita Vis innlegg
Takk for opplysningen Vi var mange single som ble skuffet da Kina sluttet å gi single adgang til å adoptere så det er interessant å vite at de nå har åpnet opp for det igjen - vel å merke kun for barn med helseutfordringer, men dog.

Etter en rask titt gjennom listen, fant jeg imidlertid ut at undertegnede dessverre ikke kvalifiserer på en rekke punkter

1. Jeg har ikke over 100 000 amerikanske dollar i formue
2. Jeg har foreløpig ingen erfaring med barn fra før (tviler på at småjobber som trillepike og barnevakt i oppveksten er nok) - ei heller har jeg noen av de nevnte yrkene som kunne ha kompensert for min manglende erfaring.
3. Etter at tvillngene mine er født, vil jeg etterhvert få rikelig erfaring med barn, men da kvalifiserer jeg heller ikke fordi kinesiske myndigheter mener jeg har ett barn for mye fra før
4. Selv om jeg bare hadde vært gravid med ett barn nå, måtte dette barnet vært minst 6 år før jeg fikk lov til å adoptere og da ville jeg allerede være over aldersgrensen deres på 50 år. Det eneste smutthullet der måtte vært å adoptere et eldre barn, siden de åpner opp for adopsjon av barn som ikke er mer enn 45 år yngre enn en selv. Okke som har jeg ikke tenkt å kvitte meg med den ene tvillingen min

Men for single med stor formue og kun ett barn på over 6 fra før (eller ev. lærere, sykepleiere etc. uten barn) kunne jo dette vært et alternativ Forutsatt at man ikke har lesbisk legning da noe kineserne krever at man skriver under på ... Dessuten må man gi en forklaring på hvorfor man ikke er gift og si noe om sin holdning til ekteskapet generelt, i tillegg til at man må garantere for mannlige rollemodeller som vil være involvert i barnets liv

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte