Ønskebarn forum  
Gammel 22-09-2016, 21:24   #1
PappaLars
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2016
Sted: 0952 Oslo
Standard Mann søker jente som vil bli mor

Hei, jeg har i flere år prøvd å bli pappa. Av ulike årsaker har forsøket bare blitt utsatt og utsatt, og det at jeg er homofil har gjort at det ikke er gjort i en vending i senga å få det til. Jeg har vurdert adopsjon, surrogati og fosterbarn, men det er for tiden ingen løsning for meg, og jeg synes også det er bra for barnet å vokse opp med sin ekte mor og far, så lenge det er mulig. Pga dette søker jeg etter ei jente som kunne tenke seg å bli mor

Livet mitt er for tiden ganske bra, bor i Oslo, har egen stor og fin leilighet, bil, fast fulltidsjobb, høy lønn og ganske mye fritid. Jeg er aktiv innen idrett, trener regelmessig og er glad i naturen, reiser, kultur, musikk, god humor, god mat og drikke etc.

Jeg er litt "oppi åra", men jeg er sikker på at du får en hyggelig partner i dette prosjektet så lenge kjemien mellom oss er riktig
Ja, bildet er fra 17. mai, men det var det jeg ble anbefalt å bruke, hehe
Vedlagte bilder
Filtype: jpg LarsH 17mai2015.jpg (269,4 KB, 44 visninger)
PappaLars er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-09-2016, 00:52   #2
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av PappaLars Vis innlegg
Hei, jeg har i flere år prøvd å bli pappa. Av ulike årsaker har forsøket bare blitt utsatt og utsatt, og det at jeg er homofil har gjort at det ikke er gjort i en vending i senga å få det til. Jeg har vurdert adopsjon, surrogati og fosterbarn, men det er for tiden ingen løsning for meg, og jeg synes også det er bra for barnet å vokse opp med sin ekte mor og far, så lenge det er mulig. Pga dette søker jeg etter ei jente som kunne tenke seg å bli mor

Livet mitt er for tiden ganske bra, bor i Oslo, har egen stor og fin leilighet, bil, fast fulltidsjobb, høy lønn og ganske mye fritid. Jeg er aktiv innen idrett, trener regelmessig og er glad i naturen, reiser, kultur, musikk, god humor, god mat og drikke etc.

Jeg er litt "oppi åra", men jeg er sikker på at du får en hyggelig partner i dette prosjektet så lenge kjemien mellom oss er riktig
Ja, bildet er fra 17. mai, men det var det jeg ble anbefalt å bruke, hehe
Hei og velkommen hit Førtiårene er ingen alder, vet du Husker at jeg kommenterte på en tråd for en stund siden som ble startet her av en singel kvinne som vurderte denne måten å få barn på, men kan dessverre ikke si nå hva hun het

Kanskje du ikke har noe imot å si noe om hvordan du ser for deg at dette skal foregå rent teknisk? Tenker du i første omgang på hjemmeinseminasjon f.eks.? Spør fordi jeg ikke tror det er så mange her inne som kun har den ene fertilitetsutfordringen at de mangler en mann, hvilket betyr at en god del kandidater her inne vil være avhengige av en eller annen slags form for assistanse fra helsevesenet, som f.eks. prøverør. Er dette noe du kunne tenke deg å være med på i så fall? Og hva om kvinnen må benytte seg av eggdonasjon i tillegg - kunne du tenke deg å delta i en slik type fertilitetsbehandling? Mye av dette skjer jo også i utlandet og medfører både kostnader og reiser

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-09-2016, 20:59   #3
Avjoli
Nykommer

Medlem siden: Jun 2014
Standard Modamily

Ville prøvd nettsiden Modamily (modern family). Der finner du en del som søker det samme som deg - noen å dele foreldreskapet med.
Avjoli er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-09-2016, 15:33   #4
PappaLars
Fersk på forum

Standard

Takk for svar og for tipsene Sent Ute og Avjoli

Ang. hvordan jeg ser dette for meg:
For å si det kort og enkelt, jeg er villig til å være med på ganske mye for å få dette til, ønsket om barn har aldri vært sterkere... Hvis man er så heldig at man klarer seg med hjemmeinseminasjon, så hadde jo det vært det enkleste, men å få hjelp til dette av helsepersonell regner jeg bare som positivt. Må det mer til, så må det mer til.
Jeg er klar over at kostnadene kan bli betydelig høyere enn forventet, og at det kan oppstå komplikasjoner, men hvis dette føles rett både initielt og underveis, så er jeg veldig fleksibel og positiv til et slikt prosjekt. Jeg har mye fritid og har mulighet til å reise endel. For å nevne det; jeg sjekket min egen "fertilitet" for vel 3 år siden, og alt var i skjønneste orden, dvs at jeg har det som skal til. Jeg er også sykdomsfri og har meget god helse.

Jeg er positiv til eggdonasjon hvis det kan gjøre at vi får dette til, spesielt når det meste annet viser seg å være riktig.
Gammel 25-09-2016, 06:38   #5
Maya67
Stadig innom

Maya67 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Standard

Har sendt deg en PM
Sitat:
Takk for svar og for tipsene Sent Ute og Avjoli

Ang. hvordan jeg ser dette for meg:
For å si det kort og enkelt, jeg er villig til å være med på ganske mye for å få dette til, ønsket om barn har aldri vært sterkere... Hvis man er så heldig at man klarer seg med hjemmeinseminasjon, så hadde jo det vært det enkleste, men å få hjelp til dette av helsepersonell regner jeg bare som positivt. Må det mer til, så må det mer til.
Jeg er klar over at kostnadene kan bli betydelig høyere enn forventet, og at det kan oppstå komplikasjoner, men hvis dette føles rett både initielt og underveis, så er jeg veldig fleksibel og positiv til et slikt prosjekt. Jeg har mye fritid og har mulighet til å reise endel. For å nevne det; jeg sjekket min egen "fertilitet" for vel 3 år siden, og alt var i skjønneste orden, dvs at jeg har det som skal til. Jeg er også sykdomsfri og har meget god helse.

Jeg er positiv til eggdonasjon hvis det kan gjøre at vi får dette til, spesielt når det meste annet viser seg å være riktig.

1. IVF i Norge 2001 - negativ
2. Embryoadopsjon, EGV Riga, 2007 - negativ

3. Embryoadopsjon AVA-Peter, Gutt født november - 09
Gravid på fjerde søskenforsøk. Termin 27.11.12

Maya67 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-09-2016, 23:57   #6
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Om du finner noen som den personlige kjemien virkelig stemmer med, syns jeg dette høres ut som et veldig fint prosjekt, absolutt Har saktens tenkt tanken selv, men da med menn jeg har kjent veldig godt fra før. Når det er sagt, har jeg også stor tro "kjærlighet ved første blikk" i andre relasjoner enn kjæresteforhold, men jeg hadde nok investert i rimelig mange samværstimer først allikevel, før jeg endelig bestemte meg For tiden er jeg personlig i en annen situasjon med allerede befruktede egg i fryseboksen, men med din åpenhet og pågangsmot, er jeg helt sikkert på at du vil lykkes til slutt Blir spennende å følge deg framover, så håper du holder oss orientert

født 21+3
født 21+5
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-09-2016, 22:48   #7
PappaLars
Fersk på forum

Standard

Tusen takk for rosende og inspirerende ord, veldig hyggelig av deg Er det via en dagbok man holder hverandre oppdatert? Ser at mange har litt av historien (noen fakta, som du) i signaturen, er det det du mener?
Gammel 30-09-2016, 17:07   #8
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Tusen takk for rosende og inspirerende ord, veldig hyggelig av deg Er det via en dagbok man holder hverandre oppdatert? Ser at mange har litt av historien (noen fakta, som du) i signaturen, er det det du mener?
Tenkte vel mest på jevnlige oppdateringer ved å poste her inne, men en oppsummerende signatur er en annen måte, ja Har registrert at noen har en dagbok, men det er visst bare for betalende medlemmer, så jeg får ikke lest i dem

født 21+3
født 21+5