Ønskebarn forum  
Gammel 13-03-2010, 17:11   #1
Ajnat
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sotra
Standard Trening og forsøk

Jeg er til på mitt første forsøk i det private da det offentlige ikke var nok for oss.... Jeg har spurt alle og lest her inne om hvordan det er med trening og å være i forsøk, og jeg har fått mange svar. De fleste svarene har vært at man skal ta det med ro, slappe av og ikke være aktiv. Men å gå litt tur er bra. Til og med støvsuging har jeg blitt fortalt at jeg kanskje bør holde meg unna....

Jeg har prøvd "alt" i mine forsøk, og i siste forsøke lå jeg rett ut og gjorde ikke noe. Tenkte kanskje at egget kunne feste seg om jeg lå og det lå rett uten mulighet for å "falle" ut....

Nå er jeg i forsøk igjen og nå kan jeg ikke oppføre meg som "syk" mer, orker ikke og gidder ikke. Da tenker man jo på dette hele tiden...-og det er ikke sunt. Jeg ringte Hausken og snakket med de lenge om nettopp dette med trening og det å være i forsøk, og jeg ble så glad over hva de hadde å fortelle meg...

Så jenter og damer, og evt menn..... Man kan trene hele tiden, men når man ruger bør man ikke trene med veldig høy intesitet og hardt. Jeg spurte eksakt om:

jogging feks, og det måtte jeg bare gjøre men ikke ha veldig høy puls over lengre tid.
Sit-ups måtte jeg også bare ta, gjorde ikke noe og kunne ikke skade noe
step var også helt greit, men igjen det med at jeg ikke måtte holde på med veldig høy intensitet
husarbeid også helt greit, nevnte støvsuging/vasking.

De fortalte meg at alt dette bare var veldig bra for det første til økt blodtilførsel til livmoren, noe som ville gjøre godt og heller kunne føre til at egget festet seg. Og egget kunne ikke falle ut, skulle det feste seg så gjorde det faktisk det. Og fester deg seg ikke er det ikke noe vi kan gjøre for det heller...

Så til alle.... Vi er ikke syke selv om vi ruger og vi trenger ikke bruke dette som noen unnskydling til å la være å trene og gjøre husarbeid. Litt fart i blodet og litt puls er KUN BRA!

Jeg er i allefall kjempeglad og skal forsette livet mitt selv om jeg skal ruge om ei uke om ting går som planlagt

Nå er et under skjedd,gravid på naturlig måte! Termin 7/5 2013
Ajnat er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-03-2010, 20:47   #2
MAMMA 33
Stamgjest

Medlem siden: Dec 2006
Sted: ålesund
Standard trening

Hei og takk for at du tok deg tid å skrive dette ned,veldig greit å få det"SVART PÅ HVITT".
Dette tenkte jeg mye på under mine ivf forsøk,turde nesten ikke gjøre noe,redd for å "trøble "det til.Men da jeg var så heldig å bli spontant gravid,var jeg veldig aktiv med trening,jobba mye,hadde jo ingen aning om det lykkelige som hadde skjedd,og prinsessa kom til verden,etter et problemfritt svangerskap.Så håper at jeg klarer å ha denne tankegangen ved søskenforsøk.
Lykke til med trening ved jakten på en
MAMMA 33 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder