Ønskebarn forum  
Gammel 05-08-2013, 19:07   #1
kanskje
Husvarm

kanskje sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Standard Eggløsning, ovitrelle og innsetting

Har vært i dette gamet før, men tror jammen jeg må ha "glemt" noen ting siden sist. Husker jeg tok ovitrelle eggløsningssprøyte sist under ferskforsøket?

Men det jeg lurer på nå er iallfall: jeg har forsøk i naturlig syklus med støtte av femar (1 dose på dag 3) (litt det samme som pergo? - skal iallfall stimulere til eggutvikling?) Var på UL dag 11, slimhinne på 6-7 mm og en follikkel på 13 mm. Fikk tlf fra klinikken om å fortsette å ta eggløsningstester fremover de neste dagene og ringe når jeg fikk positivt utslag..var jo selvf mannen min som tok tlf og snakket med klinikken da jeg var sengeliggende med migrene på det tidspunktet. Så jeg fikk ikke spurt dem om det jeg lurte på..

Idag er jeg på dag 14, fremdeles ingen positive eggløsningstester.. er dette normalt? Og noen som vet fremgangen videre? skal jeg sette ovitrelle hvis testen blir positiv? evt. skal jeg sette ovitrelle i det hele tatt? (ser jeg den står på resepten jeg fikk av klinikken iallfall men de har ikke nevnt noe). når kan jeg forvente innsett etter positiv EL-test? Er det to dager etterpå..?

Uff, ble rotete dette, men er kjempetakknemlig hvis noen kan hjelpe meg stresser litt med dette kjenner jeg, og uten mulighet til å ringe klinikken på dagtid (er 100% okkupert på jobb), så håper jeg at noen kan svare
Søskenfrys september 2013 - kjemisk gravid
Positivt ICSI søskenforsøk januar 2014! Fikk se et bankende på UL 03.03.14 og 10.03.14. Påvist MA i uke 11
Søskenforsøk ICSI i juni 2014 hos Hausken ga oss en liten lillesøster 21.2.15

September 2018: positiv graviditetstest, gravid naturlig. Endte med MA i uke 11
kanskje er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-08-2013, 14:29   #2
Lilleulv
Stamgjest

Lilleulv sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Kristiansand
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av kanskje Vis innlegg
Har vært i dette gamet før, men tror jammen jeg må ha "glemt" noen ting siden sist. Husker jeg tok ovitrelle eggløsningssprøyte sist under ferskforsøket?

Men det jeg lurer på nå er iallfall: jeg har forsøk i naturlig syklus med støtte av femar (1 dose på dag 3) (litt det samme som pergo? - skal iallfall stimulere til eggutvikling?) Var på UL dag 11, slimhinne på 6-7 mm og en follikkel på 13 mm. Fikk tlf fra klinikken om å fortsette å ta eggløsningstester fremover de neste dagene og ringe når jeg fikk positivt utslag..var jo selvf mannen min som tok tlf og snakket med klinikken da jeg var sengeliggende med migrene på det tidspunktet. Så jeg fikk ikke spurt dem om det jeg lurte på..

Idag er jeg på dag 14, fremdeles ingen positive eggløsningstester.. er dette normalt? Og noen som vet fremgangen videre? skal jeg sette ovitrelle hvis testen blir positiv? evt. skal jeg sette ovitrelle i det hele tatt? (ser jeg den står på resepten jeg fikk av klinikken iallfall men de har ikke nevnt noe). når kan jeg forvente innsett etter positiv EL-test? Er det to dager etterpå..?

Uff, ble rotete dette, men er kjempetakknemlig hvis noen kan hjelpe meg stresser litt med dette kjenner jeg, og uten mulighet til å ringe klinikken på dagtid (er 100% okkupert på jobb), så håper jeg at noen kan svare
Jeg skal det nå. Dog tar pergo time, så menopur og til slutt ovitrelle. En folikkel vokser 2mm per dag, og de sprekker på rundt 22-26mm ca. Ovitrelle sikrer jo bare eggløsning, at den kommer kommer liksom!

Du skal se det ordner seg!! Og kan jo hende du skal ta den når du får positiv el test.
Lilleulv er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-08-2013, 16:32   #3
kanskje
Husvarm

kanskje sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Standard

Takk for svar, Lilleulv!

Mye mas her, men etter å ha tatt nye EL-tester i dag (dag 15 - morgen og nå i ettermiddag) som er negative, lurer jeg på om jeg bør ringe klinikken?

Er det indikasjon for en ny UL? Er så redd eggløsningen skal ha gått meg "hus forbi"... bør jeg bare vente å se eller hva...? Idag på jobb (unnskyld detaljer her) merket jeg store mengder slim, og var overbevist om at jeg kom til å få positiv eggløsningstest når jeg kom hjem.. men neida, den var negativ, og slimet har avtatt... Kan det være jeg har så "kort vindu" på LH stigningen at testene ikke fanger det opp? sist jeg tok EL test var den negativ om morgen, positiv om kvelden, neste morgen negativ.

Prøver å "planlegge" hvilken dag dette (innsett) evt. kommer på, men det er jo helt umulig. Er kaos på jobb for tiden med altfor lite folk, og ingen vet om hva vi går igjennom.. Så hadde håpet jeg kunne visst litt på forhånd, men det ser jo ikke slik ut...
Søskenfrys september 2013 - kjemisk gravid
Positivt ICSI søskenforsøk januar 2014! Fikk se et bankende på UL 03.03.14 og 10.03.14. Påvist MA i uke 11
Søskenforsøk ICSI i juni 2014 hos Hausken ga oss en liten lillesøster 21.2.15

September 2018: positiv graviditetstest, gravid naturlig. Endte med MA i uke 11
kanskje er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder