Ønskebarn forum  
Gammel 12-07-2017, 17:43   #11
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Uff, det høres ikke lett ut med så mange SA. Selv har jeg bare opplevd det en gang og veldig tidlig, og synes det var mer enn nok. Her stopper det visst opp på et mye tidligere tidspunkt. Og det er tungt, i perioder veldig tungt. Det er fint å ha forumet her hvor vi kan dele, for det er ikke lett for de som ikke har vært der selv å helt forstå følelsen av å ikke klare å lage det barnet man så inderlig ønsker seg. Og at det skal være så vanskelig å se andres lykke... Ja, det er det. Det har jo ikke noe med at man ikke unner dem det. Jeg er helt klart glad på deres vegne når venner og familie får barn, men det er fryktelig vanskelig å se på andre som har alt man ønsker seg selv uten å få en reaksjon på det. Jeg synes det er helt menneskelig og ikke noe egoistisk i det. Vi er i alle fall mange her inne som sitter med de samme følelsene og forstår hverandre godt
Sånn er det jo med de fleste ting i livet: Om man er arbeidsledig og venninnen har fått drømmejobben, eller man står uten studieplass og klassekameratene har kommet inn på drømmestudiet, eller man er uten kjæreste og søsteren har funnet drømmemannen - alt gjør litt vondt i hjerteroten selv om man unner de andre deres lykke. Og det blir stadig verre, desto lenger denne ulikheten fortsetter og truer med å bli permanent

For noen av oss er også det å bli mødre viktigere enn det er for andre, og da blir slaget desto hardere når naturen legger hindringer i veien for oss Jeg har familie og venner som er frivillig barnløse, og det er selvsagt en helt annen situasjon.
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
2. ferskforsøk 16.8: MA 7+5

Sist endret av Sent Ute : 12-07-2017 kl 17:47
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-07-2017, 17:53   #12
Sent Ute
Fastboende

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mamma_mia Vis innlegg
Hei alle!
Føler at jeg passer veldig i denne tråden... Håper at noen titter fortsatt her.
Har selv opplevd 6 SA, der 3 av dem på rad... Vi har en jente på snart 6 som ble lagt på gammeldags måte Og så har vi prøvd å bli gravid igjen siden september 2012 (med en pause). I september 2016 ble vi henvist til IVF, og nå har vi hatt to mislykkede innsett (hadde 5 blasto på frys, så begge forsøkene var fryseforsøk). Den første endte med SA, andre var negativ... Det er noe uforklarlig at jeg klarer å bli gravid, men mister... Det er tungt og begynner å bli veldig vanskelig akkurat nå. Og så er det jo et faktor til som gjør det uutholdelig, nemlig andres lykke - som jeg vet at det er helt forferdelig å være misunnelig for!... Men nå tenker jeg at 4 nyheter om graviditet på en uke er litt for mye for meg nå...
Nå skal jeg finne ut av om jeg trenger flere undersøkelser ift. habituell abort. Så håper jeg at jeg kan bidra med mine erfaringer.
Ønsker alle dere masse lykke til! Glad for at dette forumet eksisterer.
Har legene gitt deg noen innspill på hvorfor de tror at du mister, eller viser de bare til statistikk og sier at det handler om uflaks? Har du vurdert å betale for hysteroskopi privat for å få undersøkt livmoren? Har de sagt noe om kvaliteten på eggene dine og sæden til mannen din, samt kvaliteten på embryoene dere har laget sammen?
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
2. søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 18 DPO, 2500 23 DPO, 12000 34 DPO, 13000 35 DPO, 15000 37 DPO, 15000 39 DPO, 16000 41 DPO, 14400 42 DPO, 16000 46 DPO (8+4): BO
2. ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-07-2017, 23:39   #13
Minsten
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mamma_mia Vis innlegg
Hei alle!
Føler at jeg passer veldig i denne tråden... Håper at noen titter fortsatt her.
Har selv opplevd 6 SA, der 3 av dem på rad... Vi har en jente på snart 6 som ble lagt på gammeldags måte Og så har vi prøvd å bli gravid igjen siden september 2012 (med en pause). I september 2016 ble vi henvist til IVF, og nå har vi hatt to mislykkede innsett (hadde 5 blasto på frys, så begge forsøkene var fryseforsøk). Den første endte med SA, andre var negativ... Det er noe uforklarlig at jeg klarer å bli gravid, men mister... Det er tungt og begynner å bli veldig vanskelig akkurat nå. Og så er det jo et faktor til som gjør det uutholdelig, nemlig andres lykke - som jeg vet at det er helt forferdelig å være misunnelig for!... Men nå tenker jeg at 4 nyheter om graviditet på en uke er litt for mye for meg nå...
Nå skal jeg finne ut av om jeg trenger flere undersøkelser ift. habituell abort. Så håper jeg at jeg kan bidra med mine erfaringer.
Ønsker alle dere masse lykke til! Glad for at dette forumet eksisterer.
Jeg føler så inderlig med deg.
Det er fryktelig tøft, og tar jammen meg på!
Sliter med litt av det samme som deg. Jeg har 9 ED forsøk bak meg. 4 negative, 3 SA/kjemisk og 2 MA. Jeg har tatt masse forskjellige prøver, og mannen min det samme. Har forsøkt både med og uten Prednisolon, Albyl-E, Fragmin og baby glue. Foreløpig er det ingen forklaring på hvorfor.
Akkurat nå er jeg uke 6+1 på 10. forsøk! Er liveredd. HCG har vært bra og stigende, men nå har jeg småblødninger og veldig lite/ingen symptomer på graviditet. Jeg vet jo det er tidlig, men...
Har du forsøkt noe annet enn det jeg har?
Ønsker deg en fin sommer

Sist endret av Minsten : 13-07-2017 kl 23:50
Minsten er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-07-2017, 12:26   #14
aboutJune
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Sånn er det jo med de fleste ting i livet: Om man er arbeidsledig og venninnen har fått drømmejobben, eller man står uten studieplass og klassekameratene har kommet inn på drømmestudiet, eller man er uten kjæreste og søsteren har funnet drømmemannen - alt gjør litt vondt i hjerteroten selv om man unner de andre deres lykke. Og det blir stadig verre, desto lenger denne ulikheten fortsetter og truer med å bli permanent

For noen av oss er også det å bli mødre viktigere enn det er for andre, og da blir slaget desto hardere når naturen legger hindringer i veien for oss Jeg har familie og venner som er frivillig barnløse, og det er selvsagt en helt annen situasjon.
Ja det er helt sant, det gjelder alt Og vanskeligst blir selvfølgelig de tingene som er veldig viktig for en, det man har sett for seg som en stor del av livet. For noen av oss er dette barn, for andre er ikke det like viktig. Jeg har også venner som ikke har behov for barn, men f.eks den perfekte jobben er veldig viktig. Drømmemannen/kvinnen tror jeg de aller fleste kunne tenke seg å finne. Jeg har f.eks fått høre, av folk i din situasjon som har blitt gravide, at jeg har jo i alle fall mann... Og ja, jeg er selvfølgelig veldig takknemmelig for det💜 Men det er vanskelig å unngå savnet etter barn likevel..
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017

Sist endret av aboutJune : 15-07-2017 kl 22:51
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder